CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best
Agenda Huisregels Boek Introductie Weekindeling herfstkwartaal Werkcolleges en Hoorcolleges Toelichting opdracht 1 Korte start Brand Essentials
Huisregels 1. 80% aanwezigheid verplicht bij de werkcolleges (anders geen beoordeling) 2. Hoorcolleges zijn niet verplicht, maar in de hoorcolleges vindt de theoretische behandeling en verdieping van de stof plaats 3. Zonder het volgen van de hoorcolleges zul je nooit excelleren
Huisregels 4. Laptops, mobieltjes en overige pda's niet toegestaan te gebruiken zonder verzoek van je docent 5. Respecteer de deadlines voor inleveren van de opdrachten 6. Heb respect voor elkaar en je docent
Boek! BOEKEN! Er is een verplicht boek dit kwartaal en andere kwartalen. Heb je ze al: Super! Zo niet: bestellen! Verplichte boekenlijst staat in de Studiegids!
Een nadere kennismaking Marketing in jaar 2 !? Jaar 1 ging hoofdzakelijk over Kotler. Daarmee leerde je de basis. In jaar 2 gaan we die verdiepen en nuanceren. Vooral de vraag ‘waarom’ staat centraal. Het gaat niet langer over ‘hoe’.
Wie ben ik?
Wie ben jij? Stel jezelf kort voor. Vertel vooral leuke persoonlijke details over jezelf, dat maakt het voor je docent makkelijker te onthouden wie je bent!
Twee filmpjes Twee filmpjes van Youtube Beiden geven een ander perspectief op Marketing
Filmpje 1: Javier Guzman Javier Guzman geeft hierin een ander beeld van Marketing. Beantwoord tijdens het kijken de volgende vragen: “Welk beeld dat Guzman van Marketing schetst, herken je het meest? Waarom?” kNE
Filmpje 2: Vieze man De Vieze Man is een type van Kees van Kooten. Mogelijk zijn jullie te jong om de Vieze Man te kennen, maar hij was een begrip. In dit filmpje maakt de Vieze Man een uitstapje in de reclame. Ondanks dat het filmpje oud is, is het nog steeds actueel. Waar komt dat door? sp9Yycjtao
Weekindeling Hoorcolleges LET OP IETS ANDERE INDELING DAN CONFORM HET ROOSTER OP HINT!!
Weekindeling herfstkwartaal Werkcolleges WC 1: Introductie, organisatie etc, inhoudelijke start WC 2: Branding: the essentials WC 3: Branding: onderzoek + begeleiding project WC 4: Branding: strategie WC 5: Branddesign Model WC 6: Ontwerpen voor Brands, inleveren groepsopdracht WC 7: Presentatie groepsopdracht WC 8:Het managen van Brands + begeleiding project inleveren individuele opdracht
Weekindeling herfstkwartaal Hoorcolleges Hoorcollege 1: 18 september Essentials van Branding, Saskia Best Hoorcollege 2: 2 oktober Branding: Het proces, Peter van Waart Hoorcollege 3: 16 oktober Vormgeven van Brands, Ayman van Bregt
MODULEWIJZER VIA STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP CREATIVE MARKETING
Beoordeling Herfstkwartaal -Opdracht 1: Groepsopdracht: Superbrand! -Maak je eigen Superbrand, formuleer een merkstrategie en een merkidentiteit -Opdracht staat in de modulewijzer -Formuleer groepjes van 4 tot maximaal 5 studenten (daar krijg je nu 5 minuten voor, anders wijs ik aan)
Brand Essentials Brand is not what you say it is. It is what they say it is. Marty Neumeier, The Brand Gap Wat is volgens jou een merk?
Brand Essentials -Vanaf het moment dat je opstaat tot het moment wanneer je naar bed gaat wordt je geconfronteerd met marketing en merken -Schrijf voor jezelf op welke merken je tegenkomt op een gemiddelde dag -Was je je hier van bewust?
Vragen? Download college:via de startpagina (vakgroep creatieve marketing) En kijk regelmatig op het blog van de vakgroep via de startpagina Tot volgende week