CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het tweede werkstuk.
Advertisements

Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
Media en creativiteit •Mail: •Wiki: • vakgroep: Media.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –14 september 2009.
CREATIVE MARKETING WC 6, jaar 1, Winter 2009
MEDMEC Les 1 Toelichting module
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
CREATIVE MARKETING WC 7, jaar 1, Winter 2009
Studieloopbaancoaching
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2009
CREATIVE MARKETING Kickoff, jaar 1, Winter november 2009
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
College 6, jaar 2, Zomer 2010 Pitch à la Dragons Den Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2008
Concept Development – 20 september 2010
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –28 september 2009.
Saskia Best HRO – CMD WINTER Concept Development – 3 januari 2011.
Docenten: Willem Ruijsbroek Les 1,
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 20 februari 2009.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –12 oktober 2009.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2010 Concept Development – 11 oktober 2010.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 06 maart 2009.
24 september MedMec01 les 4 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 6.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 5.
Creative tools Dit is de titel van de module
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit les 1. Onderwerpen in de lesHuiswerk voor komende les 1 o Toelichting op de module en de werkwijze. o Toelichting.
Identiteit MedMec02 les 1 (3) Mail: Wiki: vakgroep:
Identiteit MedMec0304 les 1 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Identiteit CMDMEC01-2 les 6 (7) Mail: Startpagina – vakgroep media en creativiteit- docentenpagina Pia Terstroet.
Media & Creativiteit Pia Terstroet
Identiteit MedMec02 les 7 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
In deze presentatie kijk je naar een aantal filmpjes.
Wat is het eigenlijk? Welke bedoeling zit erachter? Waarom is dit belangrijk voor mij? Wat, hoe, wanneer, wie en vragen!
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 1, Winter 2009
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2009 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 1, Winter 2008 Verkenningsles Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
MEDMAR Werkcollege, jaar 3, Herfst
MEDMAR Werkcollege 4, jaar 1, Herfst
College 7, jaar 2, Zomer 2010 Nieuwe Businessmodellen Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Toine Nagel.
College 2, jaar 2, Zomer 2010 Waardecreatie Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2009 Brand management en pitchen Groepsopdracht Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
College 4, jaar 2, Zomer 2010 Projectles Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2009 Waardecreatie en Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent xxxx.
CREATIVE MARKETING WC 8, jaar 2, Herfst 2008 Projectles: Brand management en pitchen Auteur: xxxxx.
Let’s get started Marketing? Marketing!
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Waardecreatie Experience Economy Auteurs: Alexander Bakker en Saskia Best.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2008 Onderzoek, groepsopdracht en project Docent: Saskia Best.
Taalportfolio Les 4, jaar 1, Lente 2008
Nagels Hou jij ook zo van het lakken van nagels?
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
MEDMEC2 - Identiteit Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Identiteit.
Medmec04 les 1 Engagement.
SLB2 K21 Bijeenkomst 1 Marjan Koerselman.
Les 1 – Jij en de media Vertel:
CREATIVE MARKETING WC 5, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
Saskia Best HRO – CMD Zomer 2010 Concept Development – 26 april 2010.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –31 augustus 2009.
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
Project gamemarket Les 1.
Transcript van de presentatie:

CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best

Agenda Huisregels Boek Introductie Weekindeling herfstkwartaal Werkcolleges en Hoorcolleges Toelichting opdracht 1 Korte start Brand Essentials

Huisregels 1. 80% aanwezigheid verplicht bij de werkcolleges (anders geen beoordeling) 2. Hoorcolleges zijn niet verplicht, maar in de hoorcolleges vindt de theoretische behandeling en verdieping van de stof plaats 3. Zonder het volgen van de hoorcolleges zul je nooit excelleren

Huisregels 4. Laptops, mobieltjes en overige pda's niet toegestaan te gebruiken zonder verzoek van je docent 5. Respecteer de deadlines voor inleveren van de opdrachten 6. Heb respect voor elkaar en je docent

Boek! BOEKEN! Er is een verplicht boek dit kwartaal en andere kwartalen. Heb je ze al: Super! Zo niet: bestellen! Verplichte boekenlijst staat in de Studiegids!

Een nadere kennismaking Marketing in jaar 2 !? Jaar 1 ging hoofdzakelijk over Kotler. Daarmee leerde je de basis. In jaar 2 gaan we die verdiepen en nuanceren. Vooral de vraag ‘waarom’ staat centraal. Het gaat niet langer over ‘hoe’.

Wie ben ik?

Wie ben jij? Stel jezelf kort voor. Vertel vooral leuke persoonlijke details over jezelf, dat maakt het voor je docent makkelijker te onthouden wie je bent!

Twee filmpjes Twee filmpjes van Youtube Beiden geven een ander perspectief op Marketing

Filmpje 1: Javier Guzman Javier Guzman geeft hierin een ander beeld van Marketing. Beantwoord tijdens het kijken de volgende vragen: “Welk beeld dat Guzman van Marketing schetst, herken je het meest? Waarom?” kNE

Filmpje 2: Vieze man De Vieze Man is een type van Kees van Kooten. Mogelijk zijn jullie te jong om de Vieze Man te kennen, maar hij was een begrip. In dit filmpje maakt de Vieze Man een uitstapje in de reclame. Ondanks dat het filmpje oud is, is het nog steeds actueel. Waar komt dat door? sp9Yycjtao

Weekindeling Hoorcolleges LET OP IETS ANDERE INDELING DAN CONFORM HET ROOSTER OP HINT!!

Weekindeling herfstkwartaal Werkcolleges WC 1: Introductie, organisatie etc, inhoudelijke start WC 2: Branding: the essentials WC 3: Branding: onderzoek + begeleiding project WC 4: Branding: strategie WC 5: Branddesign Model WC 6: Ontwerpen voor Brands, inleveren groepsopdracht WC 7: Presentatie groepsopdracht WC 8:Het managen van Brands + begeleiding project inleveren individuele opdracht

Weekindeling herfstkwartaal Hoorcolleges Hoorcollege 1: 18 september Essentials van Branding, Saskia Best Hoorcollege 2: 2 oktober Branding: Het proces, Peter van Waart Hoorcollege 3: 16 oktober Vormgeven van Brands, Ayman van Bregt

MODULEWIJZER VIA STARTPAGINA.CMD.HRO.NL  VAKGROEP CREATIVE MARKETING

Beoordeling Herfstkwartaal -Opdracht 1: Groepsopdracht: Superbrand! -Maak je eigen Superbrand, formuleer een merkstrategie en een merkidentiteit -Opdracht staat in de modulewijzer -Formuleer groepjes van 4 tot maximaal 5 studenten (daar krijg je nu 5 minuten voor, anders wijs ik aan)

Brand Essentials Brand is not what you say it is. It is what they say it is. Marty Neumeier, The Brand Gap Wat is volgens jou een merk?

Brand Essentials -Vanaf het moment dat je opstaat tot het moment wanneer je naar bed gaat wordt je geconfronteerd met marketing en merken -Schrijf voor jezelf op welke merken je tegenkomt op een gemiddelde dag -Was je je hier van bewust?

Vragen? Download college:via de startpagina (vakgroep creatieve marketing) En kijk regelmatig op het blog van de vakgroep via de startpagina Tot volgende week