Vakantie-ervaringen m.b.v. apps Dr. Jeroen Nawijn NHTV internationaal hoger onderwijs Breda

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
TagCloud Alle wervingsmiddelen onder 1 dak.
Advertisements

Alcohol 16- geen goed begin
Onderzoek naar ontwikkel platformen voor locative media tours Diversiteit in technologie en aanbieders Douwe Jan Schrale /E&L.
VLAAMSE WERKBAARHEIDSMONITOR
De wereld draait door Uitzending De wereld draait Door.
De arbeidsmarkt in Zuid-Limburg (in de techniek)
Informatiebijeenkomst Archipel Kenniscentrum
VVV Kop van Noord-Holland: Website ontwikkelingen 31 mei 2012
ANDERS beter of BETER dan anderen Arjen van Huijm / Store Support Paul Zuijdgeest / InCompany.
Goudsmidatelier Jaasma De strategie – deel 1. Wat hebben we vorige week besproken?  De vraag en uitdaging  Hoe ziet u zichzelf als goudsmid?  Waarom.
Op reis naar een privé vakantie-eiland. Recron ongerust Bungalowverhuursector staat komende jaren voor grote uitdagingen Sector.
EDUgroepen Vendordag Document Sharing Beat Nideröst 22 mei 2012.
Wat komt er zoal bij kijken?
Gent, 4 mei 2010 Wat denken de Belgische vakantiegangers vandaag van sociale media? Anne Verhaeghe.
Toepassing van “duurzaam ondernemen” bij Van Houte Systeembouw.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Voetbal International1 Nationale uitgeefdag 2011 Dick Holstein directeur/uitgever
CBS Microdatamiddag 8 november 2007 Voorburg 1 Martin Luppes Speerpuntprogramma Internationale Economische Relaties (SIER) Integratie van microdata uit.
Deskundigen dag Arbouw
En hoe de politie hier haar voordeel mee kan doen
ICT-monitor Hoger Onderwijs
Meten van het emotioneel functioneren bij 9- tot 15-jarigen met een gehoorverlies Universiteit Leiden Instituut Psychologie, Sectie Onderwijs- en Ontwikkelingspsychologie.
Maatschappelijke dienstverlening in de schuldhulpverlening Een modulair aanbod Martijn Schut Adviseur Stimulansz.
Vermelding onderdeel organisatie 1 Llowlabs Sustainability Overview Kansen & Uitdagingen Gertjan de Werk – September 16, 2010.
De App revolutie…… inzicht in uw snackgedrag Door: Saskia Wouters.
Hans-Peter Hioolen.
Testen Blackboard Marjana Rhebergen.
Kansen bieden als werkgever / opdrachtgever & wijkeconomie - meedoen en vooruitkomen bij Portaal - VSS Enschede, leren & werken, 7 juni 2012, Guus Haest.
… tweedaagse Nieuwe wiskunde of nieuw leren 28 en 29 oktober.
HAV is meten ook weten Hoe betrouwbaar is een meting?
Workshop WK Veldrijden 2014
Reflectie.
Promotie-onderzoek en HBO-Onderwijs
De plaats van de ouderen in het vrijwilligerswerk Ouderenparlement 26 april 2010 Raf de Zutter Het Punt vzw.
Henk Burg Angela Graat Onderwijsinnovatie. Virtueel?
Bachelor Politieke en Sociale Wetenschappen Afstudeerrichting Politieke Wetenschappen.
Hoofdstuk 4 Aardrijkskunde, economie en maatschappij
Bijeenkomst colleges 15 februari 2011
D E I DEALE S CHOOL GroepKOLL3EnEenHalf Eric, Jan, Dave, Arjen, Raymond en Remko.
Maatschappelijke stages Een onderzoek over maatschappelijke stages onder leerlingen, kunstencentra, amateurkunstverenigingen en stagemakelaars.
Merkbaar inzicht onderzoek voor. een korte vakantie of dagtrip Overwegen Oriëntatie & inspiratie Beslissing & invulling Ervaring dagtrip/ korte vakantie.
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
24-uurs sessie 16/17 april Rabobank Noordenveld West Groningen Startworkshop Energie!
OFC28 mediawijsheid les 2. Toetsopdracht voor deze week was: Beantwoord de volgende vragen (je levert ze in bij je docent en bewaart ze in een aparte.
Vraaggericht aanbod creëren. Lage Mierde, 13 november 2012Albert van Schendel 1.
Experimenteren op Afstand SURF/DU dag – 7 oktober 2004 Gaming, Simulaties, Cases: Authentic Learning Leendert van Gastel Universiteit van Amsterdam.
Social media presentatie
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Q.P.O. Outdoor. Missie Outdoor en survival in de breedste vorm aan te bieden. Voor iedereen die meer uit de natuur wil halen op vakantie. Het aanleren.
Bevlogen “Zes Flevolanders typerend voor een groep, ieder met hun eigen beleving van de uitbreiding van het vliegveld. Maar één ding hebben ze gemeen:
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Een enkele werkplek voor al je apps Vanaf elk device met een browser.
1. globalisering. 1 Weg uit Nederland a Daar zijn de lonen lager. Daar is de productie dus goedkoper. Tot 1989 bestond het IJzeren Gordijn nog. De uitwisseling.
Project "Innoverend Leren" Middelburg, 11 november 2010 Esther de Beer Guido Aerts.
Praktijk voorbeelden. 1 e invalshoek: burgers zijn betrokken/bezorgd/boos/bang over: Leefbaarheid/veiligheid/sociale voorzieningen Beheersing woonlasten.
Aquacultuuronderwijs: ervaringen en vooruitzichten in en uit Vlaanderen Stef Aerts HUB-KAHO.
Module Social Media Opleiding pedagogiek Opleidingsjaar 2.
Recht voor zijn raap: Presteren in de zorg met het HPO-verbetertraject Chiel Vink en Lilian Kolker, Center for Organizational Performance Voorlichtingsbijeenkomsten.
Bemanning paraat voor Water Rijk
Kenniscentrum Hogeschool Zeeland en NHTV Breda Met dank aan de Provincie Zeeland Marlies Sobczak-Boumans 19 december 2007 Expertmeeting “gezondheidstoerisme”
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren!
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
TOOL MEDIA DESIGN Onderwerp van de les.
RECRON Keuzedeel Leisure Leefstijlen
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
MovingFuture Femke Schot, Thomas van Breemen-Schneider, Sanne Wolters, Sam Gilling & Eva Verduin.
praten dieren, net als mensen
Transcript van de presentatie:

Vakantie-ervaringen m.b.v. apps Dr. Jeroen Nawijn NHTV internationaal hoger onderwijs Breda

Bestaande methoden: niet goed genoeg Enquetemoeheid, vooral tijdens vakantie Dag van de week/trip en tijd van de dag belangrijk hoe mensen zich voelen Herinnerde beleving is niet hetzelfde als daadwerkelijke beleving

Happymap (ontwikkeld door Scapps, nu Dutch Application Company)

Data

Heat map

Leermomenten In 2010 laag percentage smartphonebezit (20%) Geen aparte app voor onderzoek: End-user benefits Mensen vinden apps ‘leuk’; 4000 spontane metingen in korte tijd Tijdmeting in orde; heat maps mogelijk per tijdsperiode/dag GPS onnauwkeurig

Ontwikkelingen sinds 2010 Sterke toename smartphonegebruik (20%->60%) Onderzoek in te bouwen in bestaande apps Blackberry vrijwel weggevallen GPS blijft onnauwkeurig Roamingkosten te omzeilen (offline saving) Tablets maken meer Koppeling met social media mogelijk

Perfect Days app BA

Unieke kansen voor toerisme Sector: Specifieker inzicht in klantbeleving: pieken en dalen in emoties, gekoppeld aan tijd en plaats Positieve emoties als branding opportunity voor tour operators en bestemmingen; de gelukkigste plek op aarde? Klant: Betere vakantiebeleving!