Vakantie-ervaringen m.b.v. apps Dr. Jeroen Nawijn NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Bestaande methoden: niet goed genoeg Enquetemoeheid, vooral tijdens vakantie Dag van de week/trip en tijd van de dag belangrijk hoe mensen zich voelen Herinnerde beleving is niet hetzelfde als daadwerkelijke beleving
Happymap (ontwikkeld door Scapps, nu Dutch Application Company)
Data
Heat map
Leermomenten In 2010 laag percentage smartphonebezit (20%) Geen aparte app voor onderzoek: End-user benefits Mensen vinden apps ‘leuk’; 4000 spontane metingen in korte tijd Tijdmeting in orde; heat maps mogelijk per tijdsperiode/dag GPS onnauwkeurig
Ontwikkelingen sinds 2010 Sterke toename smartphonegebruik (20%->60%) Onderzoek in te bouwen in bestaande apps Blackberry vrijwel weggevallen GPS blijft onnauwkeurig Roamingkosten te omzeilen (offline saving) Tablets maken meer Koppeling met social media mogelijk
Perfect Days app BA
Unieke kansen voor toerisme Sector: Specifieker inzicht in klantbeleving: pieken en dalen in emoties, gekoppeld aan tijd en plaats Positieve emoties als branding opportunity voor tour operators en bestemmingen; de gelukkigste plek op aarde? Klant: Betere vakantiebeleving!