Westelijke ontsluiting Ronde 20 november 2012

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Verkenning Waterlandseweg
Advertisements

“Waar een wil is, is een tunnel”
TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp
Wijkconferentie Zuiderburen 2011 ….. Presentatie project Drachtsterweg e.o. ….. 13 april 2011.
6 april 2010, v.d. Pol & Klimbie Presentatie voor de EVO.
Jan van der Horst, Fietsersbond Utrecht Stad
Informatieavond tracégedeelte Hilvarenbeek - Middelbeers
Verkeer - vervoer Veel? Een bus moet zich maar 1 keer verplaatsen (weinig verkeer) om 50 personen te transporteren (veel vervoer)
Informatieavond Camminghaburen 3 september Kengetallen gemeente totaal lichtmasten Kosten per lichtmast per jaar gem. € 70,- –Beheerkosten.
Fietsen in Tilburg Fietsberaad 16 maart 2006 Fietsen en Luchtkwaliteit Liesbeth Trip.
OV-tunnel Koninginnegracht Milieucafé 15 december 2009 Nutshuis Jan van Male ROVER Den Haag.
Verkenning Dronterringweg Swifterbant Arnoud Turkstra.
Op- en afrittencomplex Rieme-Noord
Voorkeursrichting Planstudie Ring Utrecht RIA 19 november 2009
Inloopavond Húns 19 juni 2012 N359 Bolsward-Leeuwarden Kruispunt Húns-Leons 1.
Colofon Het boek dat hierbij hoort heet - zo leer je nog eens wat over de invoering van de vmbo ict-route. Geschreven door Jos de Kleijn en Carla van.
Presentatie herijking VVP, openRAADhuisavond 9 oktober Naar een herijking van het VVP Verkenning van dilemma’s en opgaven.
0 Aanvullende maatregelen uit het VERDER-pakket Presentatie in De Bilt, 1 oktober 2009.
KENNISCENTRUM VOOR FIETSBELEID ONTWIKKELING, VERSPREIDING EN UITWISSELING PRAKTIJKGERICHTE KENNIS.
Fietsvriendelijke maatregelen bij Verkeerslichten
Turborotonde met fietsers ongelijkvloers: de voorkeursvariant!
Ontwerpwijzer Fietsverkeer
Inspiratieboek snelle fietsroutes
CDA Variant Hét alternatief voor het verkeersknelpunt
Trajectverkenning 71: N322 Rossum – Beneden Leeuwen Toelichting Commissie Ruimte 10 oktober 2012.
Evaluatie ‘Met de fiets minder file’
Varianten-studie dubbele overweg
Herinrichting van de President Kennedylaan N323b te Kortrijk
Plan-MER Oosterweelverbinding Infovergadering 26 juni 2013 Inhoudelijk verloop MER-proces Jan Parys Paul Arts.
Europaplein Welkom Programma Ontvangst Voorstellen: wie is wie? Doel van de avond Planvorming Verleden, heden en toekomst Europaplein Interactie Afsluiting.
Reconstructie Energieweg
Onderwerp 1 NvR / Schetsontwerp Havenkwartier 8 juli 2009 Informatieve bijeenkomst Deelnemers burgerparticipatie, raadsleden en belangstellenden 8 juli.
Route van thuis naar school
Praktische verkeersproef
Infrastructuur Soest-Zuid en Soesterberg
IKC Doetinchem Noord en Overstegen
Veelgestelde vragen Omlegging N215 bij Melissant
Vernieuwing Leidseplein Voorstel verplaatsing tramhaltes
‘Langzaam’ Verkeer in de Zuidas Govert de With Fietsersbond Amsterdam.
Fietsbalans®-2 Utrecht
Planstudie knooppunt Hoevelaken G eluidsmaatregelen gemeente Nijkerk B.H. Willighagen, 10 januari 2012.
Fietsbeleid Putten Veiligheid. Waarom Fietsveiligheid vergroten Fietsen bevorderen Recreatie en toerisme aantrekkelijk maken Wat aanpakken Geen vrijliggende.
Les 1: Verkeer.
Van krachtwijk naar fietswijk
Randweg-Oost Huidige N266 De leefbaarheid in Nederweert verbeteren..... Zo kan het ook!
Infovergadering Heraanleg Kasteellaan 21 januari
1 Second opinion Groenezoom-rotonde Presentatie van de resultaten Hans van der Stok 10 juni 2014.
Noordelijke Ontsluiting Enschede - Kennispark Spreker Gerry Waanders Datum 15 juni 2011 PlaatsEnschede.
Participatieavond 29 september 2015 Mobiliteit wijk Oostkouter.
PLATOS Colloquium 2016 William van Genugten Rens van Overdijk Het optimaliseren van fietsgedrag in verkeersmodellen.
Mobiliteitsvisie Oss Podiumbijeenkomst 4 februari 2010 Ellen Neelen.
Troelstralaan De Troelstralaan loopt van Ringbaan-West tot Van Hogendorplaan en is een doorgaande weg in de wijk Goese Polder. Deze wijk, waar de bouwactiviteiten.
1 Gorinchem bouwt aan onderwijs Presentatie strategische keuzes onderwijshuisvesting 2 februari 2010.
Verkeersontwikkelingen - Noordoostcorridor - Structuurvisie RO - voorkeursalternatief.
: nordinfra Woningbouwlocatie Hulsberg : Verkeerskundige aspecten Themabijeenkomst voor gemeenteraad 12 mei 2009 ing. Nordine Bouchiba, verkeerskundig.
STRUCTUURVISIE Stand van zaken  Ontwerpvisie 2020: in procedure  Uitwerken deel milieu en duurzaamheid  Communicatietraject  Uitwerkingsvragen mobiliteit.
Herziening mobiliteitsplan Berkel Presentatie raad 31 maart 2015.
1 Klankbordgroep Infrastructuur en Groen De Nolle 29 november 2010.
Verkeersdoorstroming Gouda Integraal bekeken en aangepakt Raadspresentatie 21 juni 2010.
Aanleg N197 Westelijke Randweg Beverwijk Jon Bellis april 2009 Bewonersinformatie over het werk aan de Velsertraverse.
Variantenonderzoek locatie 6. Sociaal veilig ontwerp en beheer Landschap en natuur Fietsontsluiting Kosten Variantenonderzoek locatie 6.
Varianten wijkverkeers- plan Lyceumkwartier-Zuid en Wilhelminapark 20 juni 2016 Lars Matthijssen, Jan Vos en Wouter Das.
MKBA Randweg Nederweert Themaraad Ontwerp structuurvisie N266 & Kanaalzone Nederweert Nederweert, 27 juni 2016 Koen Vervoort.
N279 Stuurgroep Resultaten verkeerskundig onderzoek verkeersafwikkeling en faseringsvarianten
WAAR VINDT GROOT ONDERHOUD PLAATS?
IKC Doetinchem Noord en Overstegen
Sarphatistraat fietsstroken
Voetgangerstunnel Krispijn
Verbinding A8-A9 Notitie Reikwijdte en Detailniveau
Herinrichting Haacht-Station
Transcript van de presentatie:

Westelijke ontsluiting Ronde 20 november 2012 4/5/2017 Westelijke ontsluiting Ronde 20 november 2012

Raadsvoorstel 2 oktober 4/5/2017 Raadsvoorstel 2 oktober College stelt raad voor als Voorkeursvariant 4C: verbeteringen aan de BW-laan en DF-laan ongelijkvloerse spoorkruising bij voorkeur d.m.v. een tunnel anders met een viaduct optimaliseren Stichtse Rotonde

Argumenten Wezenlijke verbetering van de doorstroming 4/5/2017 Argumenten Wezenlijke verbetering van de doorstroming Toekomstbestendig Minimale impact op de omgeving Betaalbaar

aanpassen kruispunt aanpassen kruispunt ontsluiting bosbad - hockey twee richtingen fietspad twee richtingen fietspad ontsluiting Midland Parc voetpad Dierenpark fietsstraat verplaatsen bushaltes naar ingang Dierenpark

Variant 2 koppeling overweg – verkeerslichten DF laan fietsstraat verplaatsen bushalte aanpassen aansluiting PJ Troelstralaan en aansluitingen parallelwegen fietsverkeer één richting fietsverkeer één richting aanpassen kruispunt Prins Hendriklaan aanpassen aansluiting benzinestation fietstunnel linksafstrook Leerhotel aanpassen DF laan / Stichtse rotonde fietstunnel

vergroten verkeersveiligheid verbeteren onduidelijke routering fietstunnel N237 optimaliseren Stichtse rotonde vergroten verkeersveiligheid verbeteren onduidelijke routering dynamisch verkeersmanagement vormgeving compacter maken aanpassen afslag richting DF laan

Variant 4c - Viaduct

Variant 4d – gecombineerde tunnel – auto – fiets – voetganger

Variant 4e – autotunnel en overweg voor langzaam verkeer

Variant 4f – autotunnel – fiets/voetgangerstunnel Variant 4g- autotunnel – fiets/voetgangersviaduct

Afwegingen Kosten verkeerskundige en ruimtelijke argumenten 4/5/2017 Afwegingen Kosten verkeerskundige en ruimtelijke argumenten Strategische milieubeoordeling Maatschappelijke kosten-batenanalyse

Kosten Variant 4C: € 44,9 miljoen Viaduct: Variant 4D: € 64,4 miljoen 4/5/2017 Kosten Variant 4C: € 44,9 miljoen Variant 4D: € 64,4 miljoen Variant 4E: € 50,5 miljoen Variant 4F: € 55,5 miljoen Variant 4G: € 52,0 miljoen Bedragen excl. BTW en onnauwkeurigheidsmarge van +/- 20%. Viaduct: Tunnels:

4/5/2017 Conclusie Tunnelvarianten 4E, 4F en 4G vallen binnen het VERDER-budget. Daarbij moet nog rekening worden gehouden met aanvullende maatregelen voor een verkeersveilige en sociaal veilige tunnelvariant. Variant 4D is alleen haalbaar als overeenstemming wordt bereikt over de inzet van Beter Benutten geld. Ook om deze variant verkeersveilig te maken, zijn aanvullende maatregelen nodig.

4/5/2017 Conclusie De effecten van de landschappelijke en stedenbouwkundige inpassing (aantasting op meerdere plekken) moeten ook in overweging worden genomen. De tunnelvariant die het beste scoort is variant 4D, waarin autoverkeer en fietsverkeer gecombineerd worden in één tunnel.