H 7, 9 HOM. haal-achter-de-viral-stanislav- veilig-internetten/

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
BUREAU VOOR i-COMMERCE
Advertisements

Totaal overzicht dienstverlening BizzInControl.
Trends in Dienstenmarketing
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
Je eigen online actiepagina voor UNICEF. Wat hebben deze events gemeen?
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
Gastcollege Utrecht 17 oktober 2013 Thomas van Essen Spam & social media.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
 QI&feature=related QI&feature=related.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Holly Cheung, Mellissa Geustskens, Cindy de Gilder en Cleo Graaf klas Groen.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Social Media (Wat is dat & Wat kan de kerk daar mee?)
Weblogs en Wiki’s (in het onderwijs) Pierre Gorissen SURF SiX / Fontys Hogescholen 13 januari 2005.
INTERNET het communicatie-instrument voorbij marketing.
Nynke Hepkema Marketing Webinar
COMMUNICATIEMIX van een onderneming
Marketing Werkgroep 6.
Linkbuilding In de praktijk…. Waarom linkbuilding? Geldt als een stem; Noodzakelijk voor zoekmachine optimalisatie (Pagerank)! Belangrijk om te onthouden:
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Aan de slag met weblogs Pierre Gorissen 14 juni 2005.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Spam & Social media Thomas van Essen Gastcollege Utrecht 7 oktober 2014.
Commercieel beleid 1 H1 Marketing voor de winkelformule en retailmix
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Mobile Marketing. Wat is Mobile Marketing? Welke vormen zijn er? De toekomst... De doelgroep en het effect Wat zijn de wettelijke regels? De voor en nadelen...
PLUK Motivatie 2. Over Nike 3. Doelgroep 4. Boodschap 5. Doelen 6. Tools 7. Marketingvormen 8. Strategie 9. Waarde-oordeel 10. Bronnen.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
Project college: Promotie Jaap Evenhuis.
Cross Media: een goede en een slechte campagne
Kennismanagement & Sociale media
Made by: BadBoysBroekhin
Commercieel beleid 1 Filiaalmanager
Inge Jansen – CDM3a. Afbakening op basis van social media concepting  Doelgroep: Nederlandse studenten  Leuke kortingen, acties, aanbiedingen en wedstrijden.
Door: Andrea Piombo 2 CMD-I VIRALE MARKETING. VIRALE MARKETING ? VIRALE MARKETING WAT IS HET ? Lijkt op mond-tot-mondreclame verstrekt door het internet.
Commercieel beleid en recht
4. Online strategie Internet scorecard
Spyware en andere beesten Hoe vermijden en verwijderen.
OMAR EZZAT SHALAAN & SALAHEddine aithakki
Een nieuwe arbeidsmarkt Social media Marcel Burger van Burger Support.
 Wat is het?  Mogelijkheden  In praktijk  Opgericht in februari 2005  Platform waar iedereen video’s kan uploaden  In 2006 overgenomen door Google.
Ramòn Janssen –H4B Niels Killaars –H4B © RJNK. 1: Wat is Social Media? 2: De rol van social media in marketing & internetstrategie 3: De sterke punten.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
marketing Projectgroep 7. Eén van de meest gebruikte Gratis tot s en mail adressen Maken van templates Resultaten meten Mails.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
6/3/ Waarom Facebook? Wie zit er op? Grootste sociale netwerk in België Bijna 4,5 miljoen accounts in België Sneeuwbaleffect Opleiding: Facebook.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Contentstrategie voor het web
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Doelgroep: producent van communicatiemiddelen
Internetmarketing en oefentoets
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Viral Marketing Groep A.
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
EXPERIMENT SHEET A/B TEST
Transcript van de presentatie:

H 7, 9 HOM

haal-achter-de-viral-stanislav- veilig-internetten/

Viral marketing: ๏B๏B oodschap verspreid zich als een virus ๏S๏S oort mond-tot-mond reclame, maar dan digitaal ๏B๏B oodschap ‘dwingt’ soms consument deze te verspreiden, doordat er ‘beloning’/incentive aan gekoppeld is ๏D๏D e 3 G’s ๏h๏h ttp://reclamewereld.blog.nl/internet/2007/12/29/boeing-737-crasht-in- zee-als-reclame-voor-een-reisbureau-x-travel

Viral marketing ๏M๏M erkbeleving, naamsbekendheid ๏P๏P ersoonlijke overdracht van boodschap in community, omdat boodschap interessant is om te delen, hierbij mogelijke groei in ‘exposure’ ๏b๏b oodschap dient daarom eenvoudig overgedragen te kunnen worden ๏V๏V irals bereiken veel jongeren die met traditionele media moeilijker te bereiken zijn

Viral marketing: vormen ๏b๏b randed virals, doel: exposure en awareness/imago building ๏v๏v iral content, doel: content doorgeven door bepaalde boodschap ๏a๏a ctie viral, doel: gebruiker overhalen iets aan te schaffen marketing/geniale-viral-met-barack- obama-en-weh-kamp/

Viral marketing ๏K๏K lein budget: relatief groot bereik ๏V๏V oert zijn eigen buzz & selecteert op die manier zelf doelgroepen ๏M๏M aakt gebruik van netwerk dat er al is ๏h๏h ttp://

marketing: soorten ๏ Persoonlijke s ๏ Actie s ๏ Nieuwsbrieven

marketing ๏P๏P eriodieke informatie: nieuwsbrief ๏V๏V erkopen: aanbiedingen, retentie, herhalingsaankopen ๏I๏I mage building: dmv virale marketing, buzzmailing, exclusiviteit ๏N๏N ieuwe klanten: mails die je door kan sturen naar nieuwe klanten ๏T๏T raffic: door tips, aanbiedingen ๏K๏K lanten inventarisatie: profiel beter uitwerken

๏O๏O pt-in (‘permission based marketing’) & Opt-out ๏g๏g oedkoop, snel, meetbaar, resultaat ๏2๏2 5% tot 40% van de commerciële s wordt geopend; ๏C๏C lick-through rate (CTR) is ongeveer 20% Begin 2009 bestond 75% van de wereldwijd verzinden s uit spam; dat zijn ruim 70 miljard s per dag

2MPT5RE

marketing ๏O๏O nderzoek je doelgroep: welk tijdstip is het beste? ๏k๏k ritische periodes ๏L๏L éér van de voorgaande campagnes

Succes met het tentamen!!!