H 7, 9 HOM
haal-achter-de-viral-stanislav- veilig-internetten/
Viral marketing: ๏B๏B oodschap verspreid zich als een virus ๏S๏S oort mond-tot-mond reclame, maar dan digitaal ๏B๏B oodschap ‘dwingt’ soms consument deze te verspreiden, doordat er ‘beloning’/incentive aan gekoppeld is ๏D๏D e 3 G’s ๏h๏h ttp://reclamewereld.blog.nl/internet/2007/12/29/boeing-737-crasht-in- zee-als-reclame-voor-een-reisbureau-x-travel
Viral marketing ๏M๏M erkbeleving, naamsbekendheid ๏P๏P ersoonlijke overdracht van boodschap in community, omdat boodschap interessant is om te delen, hierbij mogelijke groei in ‘exposure’ ๏b๏b oodschap dient daarom eenvoudig overgedragen te kunnen worden ๏V๏V irals bereiken veel jongeren die met traditionele media moeilijker te bereiken zijn
Viral marketing: vormen ๏b๏b randed virals, doel: exposure en awareness/imago building ๏v๏v iral content, doel: content doorgeven door bepaalde boodschap ๏a๏a ctie viral, doel: gebruiker overhalen iets aan te schaffen marketing/geniale-viral-met-barack- obama-en-weh-kamp/
Viral marketing ๏K๏K lein budget: relatief groot bereik ๏V๏V oert zijn eigen buzz & selecteert op die manier zelf doelgroepen ๏M๏M aakt gebruik van netwerk dat er al is ๏h๏h ttp://
marketing: soorten ๏ Persoonlijke s ๏ Actie s ๏ Nieuwsbrieven
marketing ๏P๏P eriodieke informatie: nieuwsbrief ๏V๏V erkopen: aanbiedingen, retentie, herhalingsaankopen ๏I๏I mage building: dmv virale marketing, buzzmailing, exclusiviteit ๏N๏N ieuwe klanten: mails die je door kan sturen naar nieuwe klanten ๏T๏T raffic: door tips, aanbiedingen ๏K๏K lanten inventarisatie: profiel beter uitwerken
๏O๏O pt-in (‘permission based marketing’) & Opt-out ๏g๏g oedkoop, snel, meetbaar, resultaat ๏2๏2 5% tot 40% van de commerciële s wordt geopend; ๏C๏C lick-through rate (CTR) is ongeveer 20% Begin 2009 bestond 75% van de wereldwijd verzinden s uit spam; dat zijn ruim 70 miljard s per dag
2MPT5RE
marketing ๏O๏O nderzoek je doelgroep: welk tijdstip is het beste? ๏k๏k ritische periodes ๏L๏L éér van de voorgaande campagnes
Succes met het tentamen!!!