INTERNET het communicatie-instrument voorbij Introductie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Zoekmachine optimalisatie websites VNU Exh.
Advertisements

Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Een blog waarop je allemaal dingen kan posten (filmpjes, foto's, muziek enz.) Beetje overrated + wordt heel snel saai, maar het kan voor een tijdje leuk.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 5: Zoekwoorden en trefwoorden.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Omzet genereren via Internet
MULTICHANNELING CE / SPM week 3. OPBOUW LESSEN Week 1 - Introductie - Wat is MCH Hfdst 1 HOM Week 2 - Introductie E-Business - Achtergronden Retail -
Social Technographics Hoe ontwikkel je een succesvolle social media strategie? Reineke Reitsma Director, Consumer Technographics Forrester Research 11.
Internet College 2 Architecturen. Architectuur van netwerktoepassingen •Peer to peer –Windows werkgroep •File- en printer sharing •Internet connection.
Backlinks • Verhoog uw ranking • Meer Pagerank • Meer Trustranking Mits u het goed doet!
Vindbaar zijn Wat kan je zelf doen?. ADWORDS -Betalen per klik -Gelijk resultaat -Wekelijks onderhoud -Gecompliceerd geworden Zelf doen: Ja, basis.
Providing your knowledge, skills and business contacts Whitepaper Marketing 5 gouden tips uit de praktijk In 30 minuten.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Minicollege Bedrijfsbezoek
Hoe vind je een vacature? 27 november Zoekmachine Marketing Vacature gerelateerde zoekopdracht Vacature gerelateerde zoekopdracht Dit soort zoekopdrachten.
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
Herbert Beraldo Nikolay Behiyan. Overzicht  Wat?  Projecten  Voordelen  Nadelen.
Zoeken + Vinden voor trendanalyse: Google en meer Jaroen Kuijper, informatiespecialist.
1 RSS en weblogs zoeken Jeroen Bosman VOGIN, 9 juni 2009 Wageningen.
1 RSS en weblogs zoeken Jeroen Bosman VOGIN, 14 april 2008 Leiden.
1 realtime & social: blogs & tweets Jeroen Bosman VOGIN, Wageningen, 16 mei 2013.
1 Weblogs, RSS en tweets zoeken Jeroen Bosman VOGIN, 20 mei 2010 Wageningen.
1 RSS, weblogs en tweets zoeken Jeroen Bosman VOGIN, 23 november 2009 Wageningen.
SEO Tools.
3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 factoren die de Ranking bepalen: “ Goede content “ 2. Duur op website + social media knoppen 3.
Wauw!!! Google Panda update WAUW !!!!. Google Panda update Plots geen bezoekers en/of omzet meer? In de US had deze update een impact op bijna 12% van.
Hoe werkt een zoekmachine?. In feite als een gewone browser Zoekmachine discrimineert niet; álles wat geïndexeerd mag worden, wordt geïndexeerd Ranking.
Nr 1 met foto’s Video over image tags
Hoe wordt de ranking bepaald?. 3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 hoofdfactoren die de Ranking bepalen 2. Duur op website + social.
Woensdagochtend presentaties 2012/2013 Woensdag 17 oktober 2012 Overzicht Sociale Media.
1 realtime and social: blogs & tweets, FB & G+ Jeroen Bosman VOGIN, 17 november 2011 Wageningen.
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
ClearSense the first choice in local search and advertising.
Wiki’s en Weblogs in het onderwijs Pierre Gorissen SURF SiX / Fontys Hogescholen 6 oktober 2005.
Introductie Social Software Pierre Gorissen SURF SiX / Fontys Hogescholen 15 november 2005.
Tips voor de blogger in spé.
1 De ontdekking van Web 2.0 Presentatie Team Ordina type hier de datum 19 april 2007.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
SEO Basics Elke pagina unieke titel, merk achteraan
Freelancenetwork.be audit. SEO Basics Elke pagina unieke titel, merk achteraan Elke pagina één H1 tag Meta description (inhoud vd pagina) ALT tag op afbeeldingen.
Meer bekendheid via je Website
Rendement uit online.. Link naar nieuwe profibus website, staat nog niet echt live.
Link Popularity Het principe van linkpopulariteit kun je als volgt samenvatten: hoe meer webpagina's er naar een bepaalde webpagina linken, des te belangrijker.
Webmaster ToolsWebmaster Tools Google Webmaster Tools Gedetailleerde rapporten over uw pagina's in Google. Weet wat google van u vind! Ontdek.
Dick Dijkstra Azure Technical Specialist Microsoft
Webpromotie & SEO copywriting. Zoekmachines Slechts één zoekmachine van belang: Google Marktaandeel Google in het de westerse wereld:
realtime & social: blogs & tweets
Online marketing Expert (in een week)
Weblog/Blog woensdag 25 september Weblog/Blog Wat is een ”Weblog of Blog”? Een soort van dagboek op internet, dat door anderen op internet kan worden.
1 realtime & social: blogs & tweets Jeroen Bosman VOGIN, 19 november 2015 Wageningen.
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
Agenda Wie ben ik? Redkiwi Online marketing In de diepte: SEO.
Online Marketing Plan Search Engine Optimalisation OW 3.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Hoe maak ik een website?. 4 stappen Analyse Ontwerp.
Maak je website beter vindbaar!
Google Analytics Statistieken over je website
SEO Hoger in Google.
Zoekmachinemarketing
Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt
Jeroen Bosman VOGIN, 24 november 2008 Wageningen
Marketing en zoekmachines
Transcript van de presentatie:

INTERNET het communicatie-instrument voorbij Introductie

OVERZICHT Deel 2 – E-marketing 1.Introductie e-marketing / Search engine marketing 2.Webvertising en PR 3.Gaming en virtual reality 4.Mobiele marketing 5. marketing

RELATIE E-business E-commerce E-marketing

Hoe groot is internet?

unieke URL’s (bron: Official Google Blog)

ZOEKMACHINES

EYETRACKING Eyetracking video Google

HEATMAP Bron: blog.eyetools.net

ZOEKGEDRAG Bron:

KLIKKEN PER POSITIE

ZOEKMACHINEMARKETING Zoekmachine-adverteren Zoekmachine-optimalisatie

Google local search

Google bedrijvencentrum

ZOEKMACHINE-OPTIMALISATIE INDEXATIEFACTOR TEKSTFACTOR POPULARITEITSFACTOR

ZOEKMACHINE-OPTIMALISATIE INDEXATIEFACTOR TEKSTFACTOR POPULARITEITSFACTOR

INDEXATIECOMPONENT Geen splash-pagina Geen frames Gewone tekstlinks Geen Flash Geen belangrijke inhoud in Word, PDF Bron: usarchy.com

CHECK ‘IN CACHE’

ZOEKMACHINE-OPTIMALISATIE INDEXATIEFACTOR TEKSTFACTOR POPULARITEITSFACTOR

GOOGLE LOVES CONTENT! Creëer nuttige inhoud Maak links Gebruik user generated content

ZOEKTERM

Keyword density Keyword proximity

VOORKEURSPOSITIES TITLE-tag URL Menu Koppen ALT-tags Begin van een bodytekst

METATAGS Keyword tag Title tag Description tag

STATISTIEKEN Landing page bounce rate Keyword bounce rate

GOOGLE TRENDS cheap flight low fares

ZOEKMACHINE-OPTIMALISATIE INDEXATIEFACTOR TEKSTFACTOR POPULARITEITSFACTOR

PAGERANKING-FACTOREN 1Keyword use in TITLE-tag 2Anchor text of inbound links 3Global link popularity of site 4Age of site 5Link popularity within the site’s internal links structure

PAGERANKING-FACTOREN 5Topical relevance of inbound links 6Link popularity of site in topical community 7Keyword use in body text 8Global link popularity of linking site 9Topical relationship of linking site 10Topical relationship of linking page Bron: SEOmoz.org

POPULARITEITSFACTOR Aantal inkomende links Autoriteit van inkomende links

YAHOO

LINKS GENEREREN Startpagina’s Weblogs Vraag je doelgroep ‘Bespioneer je concurrenten’

LINKBAITING Doel: het genereren van backlinks

HOOKS Nieuwsprimeur Nieuwscompilatie Lijsten Quiz, prijsvraag of test Awards Onderzoek

LINKBAITING TIPS Gebruik social news & bookmark plug-ins (bijvoorbeeld Wordpress van Marketingland.nl)

LINKBAITING TIPS Gebruik social networks Tip bloggers Citeer mensen met een eigen website Kies titels zorgvuldig Let op de timing van je release