Energie ....

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Die verzuimdossiers kosten mij teveel tijd”
Advertisements

Wat is strategisch leren?
Op zoek naar een ondernemingsmodel dat werkt
Business mapping Business model canvas.
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
Uw klant is méér waard dan u dacht. Uw relaties zijn méér waard dan u denkt.
FlexForum : Kansen in de flexmarkt Donderdag 10 mei 2007 Waarde toevoegen Denk als je klant en wordt zijn beste leverancier.
Gerjan, Marijke, Boris, Sam en Mathein
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
01 van 06 Portal4U Loe Hameleers Twan Saleming Klanten: Wat kost dat artikel? Wanneer wordt geleverd? Die werkt hier niet meer.. Die factuur ken ik niet.
Bedrijfspresentatie Independent Advisors.  Introductie Independent Advisors  Werkzaamheden ◦ Voor particulieren ◦ Voor bedrijven  Werkwijze  Waarom.
MARKETING- COMMUNICATIE IN DE SPORT
ENGAGE 4 RESULTS CAFE 23 JANUARI 2014 MEDIAHUIS. ICT NEEDS BUSINESS ■ BELANGRIJK OM VOELING TE HEBBEN MET BUSINESS ☐ ‘Start with the end in mind’ ■ SUCCESS.
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Hoofdstuk 5 Sportsponsoring en direct marketing
Werkconferentie Duurzaam vlees herkenbaar en betrouwbaar in het schap
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Wat kunnen wij voor uw organisatie betekenen ? Even voorstellen
COMMUNICATIEMIX van een onderneming
Methoden voor het meten van klantentevredenheid
Agenda  Les  wkn  hs 2 2 marketing
Ondernemer worden? Hans van den Vlekkert
Marketing presentatie
Hoofdstuk 5: Sportsponsoring en actiecommunicatie
Marketing 1 Marketing is te belangrijk om aan een Marketing afdeling te geven!
Hoofdstuk 3: Aan het werk
Marketing 1.1 Introductie 12 november Marketing Wat is marketing? Schrijf voor jezelf 5 kernwoorden op die te maken hebben met marketing.
Welke mogelijkheden biedt ICT voor een onderneming ? William Mosseray Chief Strategy Officer - Belgacom.
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Regionale regisseur nodig voor energiebesparing en verduurzaming Teus van Eck kiEMT, Early Mornin’ Toast Hoenderlo,11 maart 2009.
Communicatiebeleid Onderneming
Communicatiebeleid Onderneming
Figuur 1.1 Voorbeeld van een BIK
Business Marketing Management
Service Apotheek Farmaceutische zorg
1 CORPORATEi FINANCE.. 2 FINANCE Welkom bij Solar Finance. Solar Finance is een internationaal werkend onafhankelijke adviseur gespecialiseerd in corporate.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
College 5 Video Kotler (10 min) Bespreken video (10 min)
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Marketing dag 1 Naran Bekh-Ochir, Lisa Hofman, Thomas Hermans
Goed verzekerd in 2015? Uw Service Apotheek helpt!
MARKETINGMIX.
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Filiaalmanager.
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Het begrip marketing, goederen en diensten, dienstenmarketing
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Ondernemer detailhandel.
Zelfgemaakte wafel en appelcake Groepsopdracht “Marketing” 1 e semester.
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Beleving en consumenten gedrag
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Mid-market servercampagne – Thru Partner- presentatie: Dia voor presentator: niet laten zien Spreker: Partner Titel van de presentatie: We geven u het.
Welkom. Inspirerende omgeving Ruim 30 vooraanstaande bedrijven op het gebied van duurzame energie presenteren zich aan u in het Dubo Trade Centre. Uiteenlopende,
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Dienstenmarketing Week 4.
Ron Weijens.  Lijst Lijst  20 minuten voor doornemen te leren stof  Daarna SO.
Plaats- en Promotiemix Presentie. Vandaag De tijd tot 10 over 9 om nog te leren Daarna: 20 meerkeuzevragen > SO.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Printshop Services Online Copyshop, Printshop, Printen.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
De marketing van kennis
Een goed product maken is niet genoeg …
The Hybrid Workspace Commercial Value Proposition
Opdracht 1 communicatietheorie
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Energie ...

Licht ...

Who cares?

Pas als het er niet is...

Hoe zorgen we ervoor dat de consument er wel om geeft?

In 2004 komt de energiemarkt vrij. Hoe laten we zien dat we er zijn?

Hoe halen we de consument over bij ons af te nemen?

Communicatie

Commercial Essent

Energy providers en communicatie beleid Energy providers: kenmerken dienst Communicatie beleid De Praktijk: enkele voorbeelden

Kenmerken Gericht op bedrijven en mensen Liberalisering Zuivere dienst Fysiek en emotioneel onbetrokken Possesion processing Weinig klantencontact Doorlopende levering Levering door machines

Communicatiebeleid Niet meer beloven dan dat je waar kan maken Tastbaar maken van het ontastbare: het verkopen van zekerheid Speciaal: bekendheid belangerijker in marketing mix

Communicatie mix Persoonlijke verkoop/ front office Reclame PR/ Mond tot mond reclame Sales promotions Corporate design Loyalty programmes

Voorbeelden Essent, Eneco, Spark energy, EnBW Maakt de advertentie het ontastbare tastbaar? Kan de afnemer zich in de advertentie herkennen? Geeft de advertentie aan wat de energie provider voor de klant kan doen?

Eneco Slogan: mijn energie. Eneco energie Eneco denkt er net zo over als ik Ondernemer: identificatie Energie leverancier die bij de lezer past

Essent Inhome Dienst: service bij problemen met CV/Boiler Slogan: Essent, lekker leven Door verpersoonlijking dienst leverancier(Het mannetje van Essent) Problemen met CV Geen zorgen

Essent BtB Slogan: samen bereik je meer in energie beheer Stekker wordt aangevallen door stopcontacten Moeilijk kiezen door grote aanbod Betrouwbare energie provider, toegevoegde waarde (service, energie management)

Spark energy Slogan: uw nieuwe energiebedrijf Stopcontact als spaarvarken Iedereen wil kosten besparen 8 tot 25 % besparing

EnBW Slogan: EnBW. Nieuwe energie EnBW stopt energie in energie Mensen die intensief vergaderen Zorgen om energievoorziening wegnemen