Communicatiebeleid Onderneming

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
9 Marketingcommunicatiestrategieën
Advertisements

MMNM 2011 Marketingcommunicatie.
Salesmanagement Hoofdstuk 5 en 7.
29/01/14.  Intro  Theorie  Kennisvragen maken.
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
Hoe promoten we onze organisatie of bedrijf?
VANDAAG Wat ik wil bespreken: BRIEFING – de punten Budgettering.
4 P´s en 3 R-en MK01.
COMMUNICATIEMIX van een onderneming
Cross Media.
Agenda  Les  wkn  hs 2 2 marketing
Marketing presentatie
Reclameontwerp: boodschapstrategieën en creatieve uitwerking
Hoofdstuk 4 Sport-sponsoring en reclame
WAT IS PRECIES HET DOEL? ALS JE NIET WEET HOE JE ERGENS GAAT KOMEN?
MARKETING-COMMUNICATIE
ELEMENTEN VAN DE PROMOTIEMIX
Hoofdstuk 16 Reclame en public relations.
detaillistenpromotie
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Communicatiebeleid Onderneming
Energie ....
Business Marketing Management
Basis communicatieplan
College 6 Terugblik: H 14 Prijs (20 min) Video Kotler (20 min)
Marketing H3 Marketingmix Commercieel medewerker.
Communicatiemix (promotiemix) Kennisdomeinen:
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
Promotie- en doelgroepanalyse
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
MARKETINGMIX.
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Filiaalmanager.
Communicatie en Instumenten
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Ondernemer detailhandel.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
 Productmarktcombinaties Second life vehicle. {{ PMC I  Catering For Weddings! PMC II  Promotion vehicle!
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
H 8 Marketingcommunicatiebeleid 1.Inzicht in marketingcommunicatie 2.De rol van reclame in het communicatiebeleid 3.Communicatiedoelgroep en -doelstellingen.
Promotie- en Plaatsmix Alleen op neergeklapte stoelen gaan zitten.
OWE ILSAeM613 Marketing “Verdieping van de markt” door Maurice Straatmans Principes van Marketing Hoofstuk11.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Promotie- en Plaatsmix Alleen op neergeklapte stoelen gaan zitten.
Plaats- en Promotiemix Alleen zitten op neergeklapte stoelen Ron Weijens.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Plaats- en Promotiemix 1e klassen Ron Weijens. Presentie / Resultaten / “Gelukkigen” Lijst.
Dienstenmarketing Week 4.
Ron Weijens.  Lijst Lijst  20 minuten voor doornemen te leren stof  Daarna SO.
College 6 Terugblik: H 14 Prijs (20 min) Video Kotler (20 min) Bespreken video (15 min) Vragen vooraf (15 min) Theorie H 15 communicatie (60 min) Verwerking:
H 8 Marketingcommunicatiebeleid 1.Inzicht in marketingcommunicatie 2.De rol van reclame in het communicatiebeleid 3.Communicatiedoelgroep en -doelstellingen.
Online Marketing Plan OW 3 Display Advertising. Opdracht in duo’s Onderzoek de online advertentiemogelijkheden van: - Groep 1: Facebook - Groep 2: Sanoma.
De marketing van kennis
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een goed product maken is niet genoeg …
Les 2: Van productie tot verkoop
What will you do to change the
Internetmarketing en oefentoets
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
Vmbo 2 economie Goede producten?
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Basics over communicatie
Marketing Week 5 Het promotieplan Les 1.
Les 2: Van productie tot verkoop
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Communicatie.
Transcript van de presentatie:

Communicatiebeleid Onderneming Public Relations Institutionele reclame Publiciteit Face to face communicatie Promotie Reclame E. Commerce Sales Promotion Persoonlijke Verkoop Promotiebeleid

Public relations Institutionele reclame = beinvloeding stakeholders (corporate advertising) Publiciteit = free publicity. Geloofwaardiger dan reclame maar niet beinvloedbaar Face to face communicatie = persconferenties en interviews. Goed voorbereiden Promotiebeleid

Reclame Massacommunicatie Eenrichtingsverkeer Geen interactie mogelijk Relatief goedkoop per bereikt adres Lage impact Doel: Attitude en gedragsverandering bewerkstelligen. Promotiebeleid

Wanneer is reclame zinvol? Als er sprake is van differentiatie Als er verborgen kwaliteiten zijn Als er sterke concurrentie is Als er emotionele waarden zijn Als er sprake is van een consistent marketingbeleid Promotiebeleid

Reclameplan Probleemanalyse Doelplanning Middelenplanning Feed back Promotiebeleid

Probleemanalyse Sterkten van het product of de dienst Zwakten van product en of dienst Marktomschrijving Beoogde doelgroepen vaststellen Dit is de input voor: Reclamebureau Promotiebeleid

Doelplanning Wat wil ik bereiken. Cognitief = van onbekend naar bekend Affectief = van begrip naar overtuiging Conatief = van overtuiging naar actie Verschillende klassiek hierarchische modellen geven hier uitleg aan. Promotiebeleid

Middelenplanning Kwalitatieve en kwantitatieve eigenschappen van media Budgettering Advertisingmix Promotiebeleid

Kwalitatieve en kwantitatieve eigenschappen van media Kwalitatieve eigenschappen Mediumprofiel Communicatie - vermogen Kwantitatieve eigenschappen Bereik Dekking Waste Kosten per 1000 Frequentie Promotiebeleid

Budgettering Percentagemethoden Op basis van uitgaven concurrentie Vast bedrag per product Anticyclisch budgetteren pragmatische methode (zoveel als mogelijk of sluitpost) Taakstellende methode Promotiebeleid

Advertisingmix Boodschap = communiceren van instrumentele en expressieve eigenschappen v/h product Vormgeving = Afhankelijk van medium, grootte, kleurgebruik, plaats etc. Frequentie = afhankelijk van tarieven en kosten Dragers = zie mediumtypen Promotiebeleid

Feed back Zijn de voorgenomen doelen bereikt met het daarvoor beschikbare budget? Promotiebeleid

Enkele andere reclamebegrippen Collectieve reclame: promoten v/e product of dienst v/e bedrijfstak Cooperatieve reclame: gezamenlijk bewerken v/d eindafnemer door verschillende partijen bedrijfskolom Combinatie reclame: Reclame om consumenten naar een koopgebied te trekken Promotiebeleid