4. Ontwerp generator, tandwielkast en frame Pieter Coppens
4. Ontwerp generator, tandwielkast en frame Positie componenten Profielen Krui-inrichting Verbinding
1. Positie componenten 2 onbekenden 2 vergelijkingen: Lengte hoofdas Positie van tandwielkast tov. Toren 2 vergelijkingen: Totaal moment rond centrum toren bij windstil: 0kNm Minimale veiligheidsafstand ts. uiteinde wiek en toren
1. Positie componenten
2. Profielen Materiaal S355JR Maximale buigspaning: 142N/mm2 Veiligheidsfactor 2,5 Werkwijze: Maximaal moment zoeken Geschikt profiel selecteren Controleren in FEMAP: Maximale buigspanning
2.1 Maximaal moment y-richting z-richting y z
2.2 Geschikt profiel selecteren -> Voor binnenste langsligger
2.3 Controle: Max. schuifspanning Maximale schuifspanning niet overschreden: 137N/mm2 ≤ 142N/mm2
2. Profielen
3. Krui-inrichting Kruimotor: Moet 99,5% van alle belastingen kunnen opnemen => slechts 20% van max. Mz Niet overdimensioneren Als toch over piek => slechts zeer kort Over 2 motoren verdeeld van 9,5kW Beide laag toerental (te hoog met slechts 1) Ingebouwde rem kan 99,9% van belastingsgevallen opnemen Zelg geen remmechanisme ontwikkelen => goedkoper
3. Krui-inrichting Kruilager Rollix-procedure gevolgd
4. Verbindingen Da moet ge zelf maar van het word document aflezen
Bedankt voor uw aandacht Einde Bedankt voor uw aandacht