Natschool: uitwisseling en hergebruik van content

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitale leermiddelen
Advertisements

Implementatie ECK Op een nieuwe manier bestellen, betalen en leveren van leermateriaal 1.
Wiki’s in het Hoger Onderwijs Pierre Gorissen Fontys Hogescholen
Zoektocht naar de didactiek van het digitale leren
Educational model for assessment
Welkom! iPad in de (reguliere) brugklassen 15 mei 2014.
Onder welke voorwaarden kan online toetsen effectief zijn?
Onderwerpen Oude situatie Eerste aanpak en problemen
Hogere denkvaardigheden
Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl 2 november 2007 Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl P.M.Bloemendaal.
Het nieuwe leren en social software
Van idee tot digitaal materiaal
Toekomst van de e-Infrastructuur
Weblogs en Wiki’s (in het onderwijs) Pierre Gorissen SURF SiX / Fontys Hogescholen 13 januari 2005.
‘Ik moet meer lezen met mijn ogen en minder met mijn hart.’
KINN 25 November 2004 Vragen voordat je start In welke situatie ga je een ELO gebruiken Welke leer- en doceerfuncties moet de ELO ondersteunen Welke infrastructurele.
Inleiding Social Software Pierre Gorissen Fontys Hogescholen
1 E-learning bij Electrabel Nederland, Vaktechnische opleidingen.
LOB Wat wordt er allemaal binnen de school gedaan en wat is er buiten de schooltijden als voorbereiding te doen.
Volgen in SO / PrO Studiedag Speciaal Onderwijs 18 jan 2012
Universal Design for Learning 24/09/2013 UGent Karen Leyman.
Digitalenklasconsortium Informatiebijeenkomst voor Hoger Onderwijsinstellingen Sake Jager (RUG), Alessandra Corda (ULeiden) 11 september 2003.
Kennisuitwisseling in LOK Landelijk onderwijsweb Kennistechnologie Evert van de Vrie Kennisuitwisseling in LOK Landelijk onderwijsweb Kennistechnologie.
Titel auteur oktober /10 De KUBUS. Titel auteur oktober /10 De KUBUS Wie zit er in de zaal? Wie heeft een eigen case meegebracht?
Afstudeerkringen Supply Chain Management 14 oktober 2005.
SURF Normenkader HO Geert Eenink Teammanager Software & Cloud.
Begeleiden van Praktijkonderzoek
OUDERS VOOR INCLUSIE. WIE ZIJN OUDERS VOOR INCLUSIE ? Vereniging van en voor ouders Voor alle ouders van kinderen, ongeacht hun handicap We zijn vooral.
LOK Landelijk Onderwijsweb Kennistechnologie LOK Landelijk Onderwijsweb Kennistechnologie.
3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 factoren die de Ranking bepalen: “ Goede content “ 2. Duur op website + social media knoppen 3.
Nijmegen, 11 oktober 2007 Podcasting in het onderwijs Symposium Nijmegen 11 oktober 2007.
Op weg naar de goede vraag SIA RAAK-Publiek project
Prima idee, SHB Jan Companjen Bibliothecaris Haagse Hogeschool Voorzitter SHB Bestuurslid NVB-HB.
Fontys toetsconferentie1 Aantrekkelijke toetsen als herbruikbaar studiemateriaal Fontys toetsconferentie, 17 februari 2005 Pierre Gorissen, Fontys.
SURF SiX Op reis door het land van uitwisselbaarheid en hergebruik.
Normen en standaarden voor elektronische leeromgevingen Pierre Gorissen SURF SiX / Fontys Hogescholen 30 maart 2004.
Wiki’s en Weblogs in het onderwijs Pierre Gorissen SURF SiX / Fontys Hogescholen 6 oktober 2005.
SURF SiX expertisegroep IMS Specificaties update Pierre Gorissen 11 maart 2004.
Leertechnologie standaarden in Nederland, resultaten en plannen Peter Sloep (OUNL / Fontys) Pierre Gorissen (SURF SiX / Fontys) 18 november 2003.
Onderwijsstandaarden
Metadata en Webstroom SURF SiX expertisegroep Pierre Gorissen SURF SiX / Fontys Hogescholen 16 november 2004.
Introductie Social Software Pierre Gorissen SURF SiX / Fontys Hogescholen 15 november 2005.
SURF SiX expertisegroep Leertechnologie in de Lage Landen Pierre Gorissen, Fontys Hogescholen Frank Benneker, Universiteit van Amsterdam Jocelyn Manderveld,
Preconference 'Weblogs in het onderwijs' Sybilla Poortman Gerard Bierens Pierre Gorissen 15 november 2005.
Workshop 'Weblogs in het onderwijs' Sybilla Poortman Gerard Bierens Pierre Gorissen 14 april 2005.
SCORM en Pierre Gorissen ELO-Team 27 januari 2004.
Exchange learning results & assesments Henk Nijstad – May 2012.
Online platform voor hergebruik van voorwerpen uit Tentoonstellingen en Podiumkunsten.
Open Standaarden in het onderwijs Holland Open Netwerk Borrel 19 december 2006 Jan Kees Meindersma
Leerlijnen in een Wiki
Sociale MediaSociale Media: de “killer application” voor ICT Het huwelijk van Sociaal en Digitaal.
Verrijkte Content Helicon Studiedag 2013, Velp John Hanswijk.
Leren door visiteren Donderdag 10 april 2008 Nieuwegein
Da Vinci College ontwerpen Programma 8 maart
Inrichten van een dienst Weblectures
1 Digitale Learning Content Studiedag AB&I Tilburg, 23 juni 2008 Ronald Spruit - LIC.
Informatievaardigheden
Extra coaching niveau 2 studenten ‘Hoe lastige klanten hun weg vinden op school.’ 29 januari 2015.
Participatie in de praktijk
Tip 7: wissel je werkvormen af
FONTYS Rensvandervorst. Er Zit Een Spion In Uw Zak FONTYS Rensvandervorst.
We hebben de tools en de kennis! En nu naar een hogere effectiviteit en didactisch verantwoorde inzet! AudioVisueel Centrum | ICT Services.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
In het hoger onderwijs Identity Management. partner in IGI Group Peter Jurg.
Bra1 STUDENTMOBILITEIT Eindrapport Andre Brands – 4 augustus 2015.
Netwerkvorming examencommissies: overbodige luxe?.
Waarom InDrenthe? Wie kijkt er naar een livestream? Wat betekent InDrenthe voor uw evenement? Wat kost InDrenthe? Welke andere mogelijkheden biedt InDrenthe?
Profielwerkstuk Gedrag en Maatschappij Vwo-scholieren die een profielwerkstuk willen maken op het gebied van gedrag of maatschappij, kunnen gecoacht worden.
Begeleiden van Praktijkonderzoek
Lectora als ontwikkeltool voor interactieve multimedia programma’s
Transcript van de presentatie:

Natschool: uitwisseling en hergebruik van content Pierre Gorissen (SURF SiX / Fontys Hogescholen) Peter Vennema (Fontys Hogescholen) 20 april 2004

Programma Inleiding Demonstratie conversie materialen Vervolg (keuze) SCORM pakket nader bekijken Vragen / opmerkingen / discussie Natschool: uitwisseling en hergebruik van content

Wie zijn wij… SURF SIX Fontys ELO-Team Doel: kennis over leertechnologie standaarden in Nederland te vergroten en het gebruik ervan te bevorderen. Website: http://e-learning.surf.nl/SiX/ Fontys ELO-Team Doel: begeleiden van Fontys bij de implementatie en uitbouw van Natschool. Website: http://www.fontys.nl/natschool/ Natschool: uitwisseling en hergebruik van content

Hergebruik en uitwisselen is géén geloof! Vraag: Recyclet u al? Hergebruik en uitwisselen is géén geloof! Natschool: uitwisseling en hergebruik van content

Waarom? Flexibel onderwijs vergt flexibele materialen.. Kosten ontwikkeling zijn nu (te) hoog.. Hergebruik verhoogt de kwaliteit.. Studenten eisen het.. Levensduur content v.s. levensduur software.. Natschool: uitwisseling en hergebruik van content

Maar.. Docenten willen niet.. De techniek is nog niet zo ver.. Nog geen aantoonbaar hogere kwaliteit.. Het is duur.. Het draagt niets bij aan beter onderwijs.. Natschool: uitwisseling en hergebruik van content

Waar zit u? ? Voorstander Tegenstander Natschool: uitwisseling en hergebruik van content

Resultaten Hoger dan +15 punten Tussen +5 en +15 punten U bent een rasoptimist. Tussen +5 en +15 punten Optimisten Tussen -5 en +5 punten U bent er nog niet helemaal uit. Tussen -15 en -5 punten Kritisch Lager dan -15 punten Absolute pessimisten +15 +5 -5 -15 Natschool: uitwisseling en hergebruik van content

Zelfevaluatie Individueel kan elk van de factoren té veel gewicht krijgen. Binnen uw organisatie zult u verschillende ‘types’ hebben. Beide uitersten zijn ‘gevaarlijk’. Met de ‘middengroep’ valt goed te werken, mits u ze serieus neemt. Natschool: uitwisseling en hergebruik van content

Demonstratie Omzetten van bestaande materialen in Word via SCORM naar Natschool (of andere ELO). Eindresultaat is beschikbaar om mee te spelen… Natschool: uitwisseling en hergebruik van content