DE GROOTSTE GEMENE DELER

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET DIGITALE ARBEIDSPLEIN Het Digitale Arbeidsplein is een website ontwikkeld in het kader van het project “Zelfmanagement van de eigen loopbaan” van MeijerConsult.
Advertisements

Goed werkgeverschap loont
Leren in een online wereld (part 1)
Summerschool Social Media WEB 2.0 Serious & Educational games Social Netwerksites.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Schoolboeken de klas uit? Een korte inleiding…… Michiel Maas, programmamanager VO 23 januari 2008.
Vermelding onderdeel organisatie 1 Learning Centre TU ‘ruimte voor de toekomst’ Groepsraad,
Van onderwijzen naar leren… Maatschappelijke veranderingen en evoluties in de theorievorming: (onderwijskunde, leerpsychologie, neurologie) Implicaties.
Van Methode Naar Methodiek
Pijplijnongeval te Gellingen
Fedora Content Model en XSLT Fedora op Klompen, Amsterdam, Egbert Gramsbergen TU Delft Library / Digital Product Development
Motivatie om te leren bij blended learning
Wat komt er zoal bij kijken?
Round Table “Ontwikkelingen SAS70”
Technische geletterdheid en onderwijs
Risico’s en contracten
Apeldoorn, 15 maart Bezoek aan Apeldoorn……..
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
E-learning site voor auteurs en cursisten. Krachtig en makkelijk bedienbaar raamwerk voor tekst, multimedia, oefeningen en toetsen. Auteurs maken zelf.
HALLO OPLETTEN : Waarom sql DOEN : Introductie opdracht
14/03/20081 De kracht van kleur Jan Callebaut 14 maart 2008.
Woensdag 24 juni 2009 Web 2.0 en Technologie Bram de Kruijff.
VELON KENNIS KOPPELEN DE ONTWIKKELING VAN BASISSCHOLEN ALS PROFESSIONELE LEERGEMEENCHAP Velon 2008 Kenniskring Schoolontwikkeling en Schoolmanagement.
When rail means service > EEN PRIORITY FREIGHT NETWORK (PFN) EEN ECONOMISCHE NOODZAAK? SeaRail – 23 mei 2008 LUC VANSTEENKISTE Directeur-Generaal Toegang.
Algemene Ledenvergadering Vereniging Bedrijfskundig Ingenieurs
AARDRIJKSKUNDE in het VLAAMSE S.O.
Wiskunde in Softwareontwikkeling Gert Jan Sterrenburg –
Hogeschool van Amsterdam - Interactieve Media – Internet Development – Jochem Meuwese - -
Nationale Kennisbank Basisvaardigheden Wiskunde Werkpakket Portaal Demonstrator Summiere impressie.
3 oktober 2008 Onderwijsbeleid Provincie Antwerpen Van inrichtende macht naar flankerend onderwijsbeleid Inga Verhaert Gedeputeerde van Onderwijs.
Darco Jansen ELO en onderwijs. EEN LEVEN LANG LEREN Voor (startende) professionals (ipv studenten) De plek …om contacten op te doen met langst lerenden.
Kennisuitwisseling in LOK Landelijk onderwijsweb Kennistechnologie Evert van de Vrie Kennisuitwisseling in LOK Landelijk onderwijsweb Kennistechnologie.
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Wie zijn wij? ProRail is dé partner voor het aanbieden van mobiliteit op en rond het spoor en voor het oplossen van mobiliteits- vraagstukken in de randstad.
“Waar zijn we nou eigenlijk aan toe?”
“Waar zijn we nou eigenlijk aan toe?”
“Waar zijn we nou eigenlijk aan toe?”
18 januari 2008 Tjalling Palmbergen©Integratie BSN Integratie Financieel Management 18 januari 2008 BSN Nederland.
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
Online Leren Bart Kindt Februari Web based training Alcatel-Lucent  >60K werknemers, 130 landen  Telecom sector  Alcatel-Lucent University :
ICT in het Onderwijs bij TBM
Spreekvaardigheidstraining
1 Het Leren in netwerken Van analoog naar digitaal leren Wim VeenRechtenOnline
De SURF familie De samenwerkingsorganisatie De intermediair tussen
Microsoft Windows Vista vanuit gebruikersperspectief.
Reference: November 26, Minor Offshore Engineering & Automation 's-Hertogenbosch november 2009 Joannes Collette Lector Industriële automatisering.
Flexibel werken met ICT Spelen met ICT Helo Studieochtend Met Blended learning wordt bedoeld de optimale mix tussen F2F onderwijs en onderwijs.
De nieuwe sociale balans Aanpassingen om uw opleidingsinspanningen nog beter in kaart te brengen.
GIS en infectieziekten in Vlaanderen: de eerste stappen
Presentatie Wijkontwikkelingsplan Landweert
FEDORA Digital Objects & Content Model Architecture Egbert Gramsbergen – TU Delft Library Technical Meeting 3TU.DC #1 –
De inname van vitamine D door peuters en kleuters in Nederland
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Kennisnet Videodienstverlening Open source, open content Pieter Varekamp November 2008.
BMF en MLvC Wet Geurhinder en Veehouderij 3 juni 2008 Wim Verbruggen.
Sociale MediaSociale Media: de “killer application” voor ICT Het huwelijk van Sociaal en Digitaal.
Leren door visiteren Donderdag 10 april 2008 Nieuwegein
"Universiteiten bouwen voor een onbekend bedrag databanken met proefschriften en andere publicaties van hun personeel. De inrichting van deze ‘repositories’
De slimme weg naar eenvoudig inroosteren van smeeractiviteiten.
Naar een nationale digitale bibliotheek Bas Savenije 21 oktober 2014.
@albertschot ICT in het onderwijs. Trends Digital Native.
80% van wat we leren… Collega’s Samenwerking Gesprekken Werkgroepen
1 e-Books & i-Papers Rik Min researcher Centre for Telematics and Information Technology (CTIT) & Faculty of Educational Science and Technology (EDTE)
De onverwachte opmars van de euro
21 ST CENTURY SKILLS! WAT DOEN WE ER MEE? Onderwijspraktijkmiddag ROLF Groep Dr. Ben Kokkeler, Kokkeler Innovatie Consult 16 september 2015.
Let’s go! ›Beginnerspresentatie ›Starten met prospero ›Verschil CMS en web navigator ›Nieuwe content > nieuwe folder aanmaken ›Bestanden uploaden ›Linkobject.
Nl.tree, de ISP voor het onderwijs Onderwijs en Internet Congres 16 april 2003, Amsterdam Aad van Diepen, manager marketing.
Visie op ICT Kijken met andere en nieuwe ogen. literatuur Watts & Becker, 2008: Onderzoek: 1995, 2000 en 2005 gebruik naar manier van lesgeven (o.a. ICT)
Landelijke Onderwijsdag 2 februari 2016 De Rijtuigenloods Amersfoort Techniek Leermiddelen VMBO PIE en BWI Op het goede spoor naar augustus 2016.
De openbare bibliotheek als huis van de mediawijsheid in 2027
Lectora als ontwikkeltool voor interactieve multimedia programma’s
Digitale videofragmenten in het onderwijs
Transcript van de presentatie:

DE GROOTSTE GEMENE DELER Joost Groot Kormelink TU Delft Onderwijs en Studentzaken Wilma van Wezenbeek TU Delft Library DE GROOTSTE GEMENE DELER 7 oktober 2008

In verandering TU DELFT LIBRARY 7 oktober 2008

7 oktober 2008

van consument naar producent in kaart kennishuishouding op orde open access 7 oktober 2008

In verandering TU ONDERWIJS 7 oktober 2008

leren in netwerken 7 oktober 2008

flexibilisering 7 oktober 2008

homo zappiens < twitch speed < multi tasking < non linear approaches < iconic skills first < connected < collaborative < active < learning by playing < instant payoff < fantasy < > homo sapiens > conventional speed > mono tasking > linear approaches > reading skills first > stand alone > competitive > passive > separating learning and playing > patience > reality 7 oktober 2008

Meer dan boeken TU DELFT LIBRARY 7 oktober 2008

10 000+ objecten 13 000 e-books Circa 13000 e-books TU Delft Repository > 10000 objecten Datasets Foto’s, kaarten Video Games x 10 000+ objecten TU Delft Repository datasets games video foto’s kaarten 13 000 e-books 7 oktober 2008

7 oktober 2008

7 oktober 2008

Meer dan boeken TU ONDERWIJS 7 oktober 2008

vakspecifieke software collegesheets oude tentamens draaiboek structuur voorbeelden werkcolleges artikelen dictaten hoorcollege boeken simulaties internet games samenwerken streaming video produceren vakspecifieke software collegerama 7 oktober 2008

7 oktober 2008

TU DELFT LIBRARY Kwaliteitszorg Bewustwordingsproces TUlib Auteursrechtenloket Kennisadviseur TU DELFT LIBRARY 7 oktober 2008

Bewustwordingsproces Kwaliteitszorg Bewustwordingsproces TUlib Auteursrechtenloket Publishing Auteursrechtenloket TUlib Kwaliteitszorg Bewustwordingsproces 7 oktober 2008

7 oktober 2008

Hergebruik en ontwikkeling kennis TU ONDERWIJS 7 oktober 2008

hergebruik content voor flexibele leerpaden 7 oktober 2008

Zoek en vind wiskunde materiaal dmv trefwoord of tagcloud Log in om je eigen profiel aan te maken Selecteer materiaal of gebruiker Repository Technologie Bij jouw profiel staan je contacten, je vrienden en je aangeleverde objecten Verfijn het zoeken mbv filters en Secundaire tagcloud Zoek aan de hand van je studieboek Gebruikers waarderen de objecten mbv duimpjes MetaMonkey helpt je bij het metadateren Geavanceerd zoeken kan ook Selecteer voorgedefinieerde filters Web 2.0 Technologie Stel een wiskundevraag aan professionals Een complex systeem met eenvoudige bediening Zoek je vrienden of contacten 7 oktober 2008

Young professionals –nieuwe producten

DE GROOTSTE GEMENE DELER 1. Samenwerking in de praktijk: Learning Centre DE GROOTSTE GEMENE DELER 7 oktober 2008

proeftuinmogelijkheid Faciliteiten bieden Twee gebouwen, een gedachte: leren staat centraal Synergie, proeftuinmogelijkheid Educate Innovate Create faciliteiten bieden twee gebouwen één gedachte leren staat centraal synergie proeftuinmogelijkheid 7 oktober 2008

7 oktober 2008

7 oktober 2008

7 oktober 2008

Amphizaal – opsplitsbaar 7 splitsbare vlakke onderwijszalen, waaronder een studio classroom Learning Café, Café Liber Groepswerkplekken in open ruimtes Projectruimtes Kleine studio's voor multimediaal onderwijs Kleine studio's voor multimediaal onderwijs First class ICT voorzieningen E-learning support 7 oktober 2008 28 28

DE GROOTSTE GEMENE DELER 2. Van consument naar producent: OpenCourseWare DE GROOTSTE GEMENE DELER 7 oktober 2008

connect – download – remix upload - feedback www.ocw.tudelft.nl 7 oktober 2008

De gemene deler Is een kwestie van geleidelijk ontwikkeling Is ook cultuurverandering Vergt nieuwe vormen van ondersteuning Vergt nieuwe vormen van kwaliteitszorg Is integratie van domeinen Met hetzelfde budget: dus verschuiving van taken 7 oktober 2008