Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Grammatica Unit 2 HD 2.1 t/m 2.7.
Advertisements

The stock market will go up De beurswaarden zullen stijgen YESNO JA NEEN Is Jefken a good person ? Is Jefken een goed mens ? YES NO JA NEEN Is Lonny a.
Als ik kon zijn waar jij bent If I could be where you are
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/003] thema “Oprah at Deltion” can-do : kan duidelijke, gedetailleerde beschrijving geven van complexe onderwerpen,
Requirements -People are able to make their own memorial page, called a memori -The website will be build first in Dutch for extension.nl, then copied.
Social Technographics Hoe ontwikkel je een succesvolle social media strategie? Reineke Reitsma Director, Consumer Technographics Forrester Research 11.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/002]/ subvaardigheid lezen thema: Order, order…. can-do : kan een bijeenkomst voorzitten © Anne Beeker.
Internet vriendschap Internet friendship
Conditional Clauses If-zinnen.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Past Simple – Past Continuous
Teams on the frontline Geert Stroobant De Heide - Balans
Reading Test – answers explained Class 8A Chapter 6.
Accessible Instructional Materials. § Discussion: Timely access to appropriate and accessible instructional materials is an inherent component.
AGENDA Het programma start om uur en eindigt om uur met aansluitend een dinerbuffet tot uur. Er is voldoende ruimte om met uw collega.
zaterdag 19 juli 2014 Saturday, 19 July 2014 I see what you don’t see I come from another galaxy My earthal life was not the intention I was meant.
Beyond Big Grid – Amsterdam 26 september 2012 Enquette 77 ingevulde enquettes, waarvan 60 met gebruikservaring = Mainly Computer Science.
Sunday, 20 July 2014 zondag 20 juli 2014 Click Klik.
Hyves brands Scrape, mashup and analyse. Introduction Anxiety about visible data on social networks by parents, employees (in news) Anxiety comes from.
SQL injections en meer... PERU. web application vulnerabilities Cross Site Scripting (21.5%) SQL Injection (14%) PHP includes (9.5%) Buffer overflows.
Woensdag 23 juli 2014 volgende vorige algemeen ziekenhuis Sint-Jozef Malle Dementia pathway: a condition specific approach Patrick De Wit, MD Thierry Laporta,
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1999 City Bible Music 1/10 BELIEVE (Donna Lasit) I say on sunday how much I want revival Op.
In samenwerking met het Europees Sociaal Fonds en het Hefboomkrediet The role of APEL in career coaching and competence management Competence navigation.
User Centred Development
ontwik idee - keling dag 3 goals today Develop “criteria” to help you evaluate & select your ideas Some tools from Tassouls book to help you do this.
Creatieve workshop Wiki: Scroll naar beneden: docentenpagina: Pia Terstroet.
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1994 Shepherd's Heart Music 1/12 JOY! JOY TO THE WORLD (Dennis L. Jernigan) 1. And this is.
Sunday, 03 August 2014 zondag 3 augustus 2014 Click Klik.
zondag 3 augustus 2014 Click Klik Sunday, 03 August 2014.
Pakketgebruik Winston Evans.
Tussentoets Digitale Techniek. 1 november 2001, 11:00 tot 13:00 uur. Opmerkingen: 1. Als u een gemiddeld huiswerkcijfer hebt gehaald van zes (6) of hoger,
F REE R IDING IN P ROJECTS Recognize it today, Deal with it tomorrow, Prevent it in the next project Toine Andernach Focus Centre of Expertise on Education,
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?
Simple en continuous tenses Met of zonder –ing. Alle tijden kun je in het Engels met of zonder –ing-form maken: I sleep… I slept… I had slept… I will sleep…
Deltion College Engels B1 Gesprek voeren [Edu/001]
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/002] thema: CV and letter of application can-do : kan complexe zakelijke teksten schrijven © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/005] thema: applying for a job can-do : kan een eenvoudig sollicitatiegesprek voeren © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/007] theme: Can I have my money back… can-do : kan minder routinematige situaties aan © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/004]/ thema: There are lies, damned lies and statistics... can-do : kan complexe informatie en adviezen.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/004] thema: (No) skeleton in the cupboard can-do: kan een samenhangend verhaal schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels C1 Luisteren [Edu/001] thema: It’s on tv can-do : kan zonder al te veel inspanning tv-programma’s begrijpen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/006]/subvaardigheid schrijven notulen en kort voorstel thema: ‘What shall we do about non- active group.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/007] Thema: Soap(s) can-do : kan met enig detail verslag doen van ervaringen, in dit geval, rapporteren.
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
Deltion College Engels C1 Spreken/Presentaties [Edu/006] thema ‘I hope to convince you of… ‘ can-do : kan een standpunt uiteenzetten voor een publiek van.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/004]/ subvaardigheid lezen thema: reporting a theft can-do : kan formulieren waarin meer informatie gevraagd wordt,
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: ‘I was wondering what you think of…’ can-do : kan deelnemen aan de conversatie bij zeer formele.
Writing exercise This one goes into your language portfolio!!! You have until the end of the week to hand it in… (So you have a little longer than it says.
Future (toekomst) Je krijgt 2 verschillende vormen van Future.
Extra English Lesson 9 - recap.
Grammar 4.2 Will, shall & to be going to
All right 1thv unit 7 gr 2.1 en 2.2.
 vertaal:  Ik ga elke dag naar de universiteit  Ik ga naar de universiteit in London.
Rational Unified Process RUP Jef Bergsma. Iterations –Inception –Elaboration –Construction –Transition De kernbegrippen (Phases)
Blended Learning. content Waarom wij e-learning hebben gebruikt Demo van de module Voorlopige resultaten van effecten op gebruikers.
Photos do not lie. We are having a wonderful time. Foto’s liegen niet! Wij hebben het heel erg naar ons zin.
© Shopping 2020 TITLE Date Subtitle Logo Gastheer Logo Voorzitter.
Link Popularity Het principe van linkpopulariteit kun je als volgt samenvatten: hoe meer webpagina's er naar een bepaalde webpagina linken, des te belangrijker.
TRENDS and impact on your Business
Sustainable employability in Tourism The human factor October 24, 2014 Where Europe Meets the Americas.
Het geheim van Linked Data Marcel ReuversGeonovum CB-NL 20 november 2014.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Social Media Les 5: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Lezen[Edu/001] /subvaardigheid schrijven korte samenvattingen thema: Exotic news can-do : lezen om informatie op te doen - kan.
Social Media Les 3: Wie zijn je klanten en waar bevinden ze zich? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Social Media Les 3: Wie zijn je klanten en waar bevinden ze zich? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Transcript van de presentatie:

Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen

Agenda Terugblik vorige week Programma deze les: Conversiedoelen, trechters Doelgroepen/persona’s

Wat is Google? Google Analytics Vinden bezoekers je website? Zo ja, hoe? Gaan ze meteen weg? Gaan ze eerst de schappen langs Vind een bedrijf... Terugblik Website optimalisatie Website usability

Een website, en dan? Stel jezelf vooral de vragen: – Waarom heb ik een site? – Wat wil ik ermee? – En wat verwacht de bezoeker ervan? – Is een bezoeker hetzelfde als een klant? – Zo nee, waar ligt het onderscheid?

Doelen

Bedrijfsdoel Gewenste resultaat 1.Waarom bestaat je website? 2.Wat hoop je te bereiken voor je bedrijf door middel van je website? 3.Waar liggen de prioriteiten van de website?

Doelstellingen Specifieke strategieën bepalen Je beantwoordt de “hoe” vraag. Voorbeelden Het meer doen van X - we gaan meer cross / up selling doen. Het verbeteren van Y – het verbeteren van het winkelwagentje. Het verminderen van Z – het aantal bounces op een pagina verminderen.

KPI statistieken die iets vertellen over de voortgang van je doelstellingen Conversie percentage, Bouncepercentage, Gemiddelde bestelwaarde en loyaliteit (bezoekfrequentie en geschiedenis in Google Analytics).

Specifieke doelen Numerieke doelen Een beknopt voorbeeld voor een webshop: Bedrijfsdoel = verkopen Doelstelling = meer cross- / upselling KPI = grootte van de bestelling Specifiek doel = 80 euro per bestelling = x euro per maandndicator van je succes.

Conversiedoelen …

Instellen doelen doelen-in-google-analytics/ doelen-in-google-analytics/ /05/doelen-instellen-in-google-analytics/ /05/doelen-instellen-in-google-analytics/

Discussie Groepen van 3/4 Neem eens p/p 3 soorten websites/merken in gedachten. Wat zijn denk je de (conversie)doelen van deze websites? In hoeverre verschillen die met de doelen van de organisatie?

Opdracht: Doelen In je groep Formuleer een aantal uitdagingen/ problemen voor de website je organisatie Formuleer daarnaast drie reële conversiedoelen die de organisatie in GA op zou moeten nemen

Trechters Van ‘in winkelmandje’ tot ‘ik wil betalen’ Precies zien wanneer de mensen de website verlaten 9tM5REEA_U 9tM5REEA_U

Trucs & trechters

Doelgroepen Welk probleem lost het bedrijf op? En voor wie? Maar… Wie is die wie? Doelen en aspiraties? Ambities? Op welke media vertrouwen ze? Taalgebruik? Hoe ziet zijn/haar leven eruit? Etc.

Steve Mulder Making Personas Work for Your Site

Personas bring focus

Personas create efficiency

Personas lead to better decisions Personas for Design Information architecture, interaction design, visual design, content development, user testing Personas for Marketing Framework for marketing campaigns, branding, messaging, market research Personas for Strategy Framework for business decisions, offerings, channel usage, features

Creating Personas / Qual research

Segmentation Goals Behaviors Attitudes

Personas Understand how people will actually use the site Segmentation: Marketing vs. Personas Marketing Sell to people Age Income Gender Other demographics Goals Behaviors Attitudes

Making Personas Real

Francis: 33-year-old nurse living in Atlanta with her husband Michael Dream of owning a home; browse real estate listings; open houses for fun Michael got promoted, and Francis is excited; close to city, not a fixer-upper, 3+ bedrooms, ideally a pool No idea where to start: How much can they afford? Process? Neighborhood? Excitement turns to anxiety Goes online to: 1) Learn about home-buying process 2) Find what they can afford 3) Learn about Atlanta neighborhoods 4) Find houses matching criteria

Scenarios Francis and Michael have agreed that she’ll take charge of learning more about the home-buying process. She goes online, does a Google search for “Atlanta real estate,” and follows a link to the site’s home page. She sees that she can search for houses from the home page, so just for fun, she does a quick Atlanta search to see what kinds of houses show up. There are lots of houses in many different neighborhoods, and she easily narrows her results down to the area where she and Michael live, using a map. There are still many results, and she’s not quite sure which search options to use to narrow the search further. Then she notices a link for first-time home buyers and follows, it hoping for basic how-to information. The link takes Francis to a step-by-step tutorial that explains the whole process, and she immediately feels like she’s found the right site from which to begin her house search. She carefully reads some articles for first-time home buyers, taking notes as she reads. She bookmarks other articles she wants to go back and read later. She also comes across the site’s calculator and starts trying different combinations of numbers to find out what she and Michael can afford. She particularly likes the glossary of terms so that she can finally figure out what “points” are and learn more about different types of mortgages. After an hour and a half of reading, her brain is full, and she shuts her computer down for the day, feeling like she got an excellent start. The next day, she comes back to the site to look up information specific to Atlanta neighborhoods and finds lots of information on each. She’s able to focus on five neighborhoods that look particularly good. The fun begins that night, when she takes Michael through all that she has learned, and they set up a regular schedule for looking at online house listings.

Photo

Using Personas

Persona Cards

Lifesize Cutouts

Persona Cubicle

Other Ideas for Keeping Personas Alive Posters Day-in-the-life photos, audio diaries, etc. Role-playing Quizzes Staple to documents addresses

Business Strategy

Features and Functionality

Features and Functionality: Brainstorming Francis’ Goals Learn about the home-buying process Find out what she can afford Discover what areas of Atlanta are desirable Find a house that matches her criteria Business Objectives Visit the site often Register for alerts and newsletters Subscribe to premium services Recommend the site to others Possible Features and Content Introductory how-to articles Glossary of jargon Videos and podcasts Success stories Q&A with experts Message board Blogs Rent vs. own calculator Local experts to call/meet Checklists to print Interactive quizzes Common mistakes Animated cartoons Book recommendations

Content: Word Cloud

Design

Design: Mood Board

Opdracht: Persona (1) In je groep Brainstormen over je doelgroep(en) – Wie is/zijn het? – Waar komen ze vandaan? – Hoe ziet zijn/haar leven eruit? – Waar houden ze van? Waar dromen ze van? – Wat is hun verhaal? Waar zijn ze naar op zoek? Mindmap, collage, woordenwolk (Uitwerking van Persona in je verslag!!)

Opdracht: Persona (2) Doel van een persona is… Vertaalslag te maken naar inhoud/ content van je website

Opdracht: Persona (3) En bij het aanscherpen van je persona kun je natuurlijk ook Google Analytics raadplegen: – Analyseer je bezoekers – Waar komen ze vandaan – Hoe komen ze binnen – Wat zijn trends – Hoe loyaal zijn ze, etc. Mindmap / collage / visualiseer

Persona’s

MBTI: Myer Briggs Type Indicator. MBTI is een psychologische vragenlijst waarmee de voorkeuren van mensen worden blootgelegd. De methode bestaat al meer dan 50 jaar en is beschikbaar in 17 talen. 200 miljoen mensen over de hele wereld doen jaarlijks de test. Er zijn vier dimensies en acht voorkeuren (energie, beslissingen, informatie, inrichten leven): Extraversion (E) Introversion (I) Sensing (S) iNtuition (N) Thinking (T) Feeling (F) Judging(J) Perceiving (P) Op basis van de 8 voorkeuren ontstaan er de volgende 16 verschillende typen: ISTJ ISFJ INFJ INTJ ISTP ISFP INFP INTP ESTP ESFP ENFP ENTP ESTJ ESFJ ENFJ ENTJ

Zelfde concert, andere route (Goos Geursen, als de leuning beweegt)

Windows Mediaplayer zelfde informatie, steeds anders weergegeven qua stijl

Competitieve bezoeker: snel en op basis van ratio

Spontane bezoeker: snel op basis van emotie

Humanistische bezoeker: langzaam op basis van emotie.

Methodische bezoeker: langzaam op basis van ratio

Status volgende week… SWOT, PMC en Doelen af Persona: In je groep Brainstormen over je doelgroep(en) – Wie is/zijn het? – Waar komen ze vandaan? – Hoe ziet zijn/haar leven eruit? – Waar houden ze van? Waar dromen ze van? – Wat is hun verhaal? Waar zijn ze naar op zoek? Mindmap, collage, woordenwolk = (Uitwerking van Persona in je verslag!!)

Documenten / PPT’s terug te vinden op

Contact twitter.com/haroldjoels