Thema 3: Begeleiden van leerlingen met dyslexie Toetsing, beoordeling, wet- en regelgeving
Plaats hier uw stelling
Toetsing Extra tijd Kwantitatieve aanpassing Duidelijke lay-out Auditieve ondersteuning Wat toets ik nu eigenlijk? Alternatieve manieren van toetsen
Beoordeling Wat wil je met de toets meten? Overleg en afstemming is essentieel!
Stappenplan (De Krosse & Kleijnen, 2007) Stap 1: Bepalen van de uitgangspunten Stap 2: Een beoordeling op maat Stap 3:Geen cijfers in de beginperiode of andere algemene beoordelingsafspraken Stap 4: Aangepaste beoordeling van spelfouten Stap 5: Uitvoeren en vastleggen van de aangepaste beoordeling
Spellingfouten niet meerekenen? Centraal examen Schoolexamen
Wet- en regelgeving De regelgevingen veranderen regelmatig. Het wordt aangeraden om de website van de Centrale Examencommissie Vaststelling Opgaven (CEVO) te raadplegen voor de meest recente informatie (
vmbo Vrijstellingen onderbouw Vrijstellingen bovenbouw
havo en vwo Vrijstellingen onderbouw Vrijstellingen bovenbouw
Voorzieningen centraal examen Artikel 55 van het Eindexamenbesluit