Analyse-opdrachten Week 5

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Gemaakt door :marten cuiper
Advertisements

Redactioneel schrijven Les 3
Het tweede werkstuk.
SOCIAAL WEERBAAR (v.a. groep 4)
Klik op de app om de e-learningapplicatie te starten.
De leesstrategie voor begrijpend lezen
1. Inktvip •Ongetwijfeld ken je de KPN reclame over Inktvip •Bekijk die Inktvip reclame op Youtube:
Bouw van atomen & ionen Klas 4.
Verschuiving van de werelddelen
Les 4 BEIJUM IN DE TIJD VAN BURGERS EN STOOMMACHINES
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 4. Globale indeling les 4 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenRedactievergadering:
Werken met Didiclass Een oefeninstrument voor opleiders en coaches.
Lesgeven en begeleiden
Les 4 BEIJUM IN DE TIJD VAN BURGERS EN STOOMMACHINES
Sarah Nickmans Charlotte Verschuere 2Balo B
Moraliteit Les 2 Ethiek – Moraliteit – Les 2 Datum:
huiswerk Studiedossier bespreken opdracht Vergaderen
Medmec04 les 3 Engagement.
Medmec04 – Engagement Les 5
Medmec 1 herfst Les 3.
Hoe werkt een powerpoint?
Godsdienst.
Les voor groep 6 Pak je schrift en potlood en kom naar de instructietafel
Inleiding CIW 2008 Analysecollege 1. Analysevraag 1 Bekijk de reclame van Bol.com waarbij mensen vragen naar een bepaalde film, maar vervolgens een product.
Inleiding CIW Analysecollege 7. Opdracht 1 In de tekst van Coupland and Jaworski staan deze auteurs uitvoerig stil bij het begrip discourse. Bekijk de.
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
Moraliteit Les 1 Ethiek – Moraliteit – Les 1 Datum:
MET DANK AAN COLLEGA’S IN DEN LANDE ! vee 2012
Aan de slag met de BETERapp
Nagels Hou jij ook zo van het lakken van nagels?
Een onverwacht feest Les 2
Transport en Infrastructuur 4D – De herhaling Vliegveld aan het strand? dded&v=Se4iuyF5cE8.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Les 1 - ICT in het Onderwijs Digitale didactiek - K. De Schuyteneer en B. Bastiaensen.
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
Les 2 – Jouw media.
Deltion College Engels A1 Lezen [Edu/002] thema: Headlines can-do : kan het onderwerp vaststellen van korte berichten in een krant © Anne Beeker Alle rechten.
Godsdienst 1.
Financieringsplan II Openingsbalans.
Les 1 – Jij en de media Vertel:
Is dit onderzoek belangrijk? Is dit onderzoek onbelangrijk?
Woordraadstrategieën
Rekenen met negatieve en positieve getallen
Spaanse Meesters 1 Hermitage Amsterdam. Je gaat binnenkort op bezoek in de Hermitage Amsterdam. Weet je wat de Hermitage Amsterdam is?  De Hermitage.
Pmg. interviews afnemen dropbox aanmaken sites Plan van aanpak Checklist%20plan%20van%20aanpak.pdf
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
De kunst van kritiek 4.15 p & 4.18 p
Opdrachten en eindopdracht
Ondernemend gedrag Hoofdstuk 2 Kan het ook beter? Signaleer mogelijkheden voor verandering.
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ orde in de klas
Mobile Fun Hoi, ik ben Mobie en ik ga samen met Ronnie jullie deze PowerPoint presentatie presenteren. Op de volgende dia staat wat deze opdracht inhoud.
Grammatica leren. Inleiding Ook de grammatica kun je leren. De grammatica zijn eigenlijk de spelregels van de taal. Regel kun je leren en toepassen. Hieronder.
Hfst.2 §1: Soorten water Je kunt na deze les: -5 verschillende soorten zoetwater en -vertellen hoe de waterkringloop gaat.
“ Denk er eens over...” Klik op je muis.... Vandaag hebben we hogere gebouwen en bredere sneflwegen, maar minder temperament en smallere denkbeelden.
Catharina de Grootste 1 Hermitage Amsterdam. Je gaat binnenkort op bezoek in de Hermitage Amsterdam. Weet je wat de Hermitage Amsterdam is?  De Hermitage.
Communicatie 7e les.
4 HAVO wiskunde A hoofdstuk 4 n.a.v. de proef
Instructie geven en uitvoeren
Aantrekkelijk formuleren
Week 1, les 5.
Opdracht interview Doel
H1, H2, H3 Nieuw nederlands Klas 3
Hoofdstuk 1 Meningen en argumenten
De praktijk: kinderen van 9 – 12 jaar
Goede morgen allemaal.
collegeweek 1 Conversatieanalyse en pragmatiek
De leesstrategie voor begrijpend lezen
ONTWERPEN LES: HELP! TEVEEL WATER!.
Kritiek geven en krijgen
Laat de vragen eerst even aan de docent zien!!
Transcript van de presentatie:

Analyse-opdrachten Week 5 Inleiding CIW

Vraag 1 Bekijk de onderstaande cartoon die n.a.v. het bezoek en de toespraak van Barack Obama in Berlijn in de Volkskrant van 25 juli stond:

Welke betekenis geef je hier aan? Kijk nu eens naar het volgende filmpje op You Tube: http://nl.youtube.com/watch?v=hH6nQhss4Yc In hoeverre verandert je betekenisgeving door het filmpje? Definieer de termen uit het artikel van Stuart Hall (1986) ‘Dominant order’, ‘dominant/preferred meanings’, en ‘dominant-hegemonic position’, en verbind deze met de betekenisgeving van de cartoon. Wat zegt Theo Janssen (2002) over het decoderen en interpreteren van boodschappen en hoe kun je dit verbinden aan de theorie van Stuart Hall over encoding/decoding? En wat is het belangrijkste onderscheid tussen de ideeën die in de twee artikelen worden gepresenteerd?

Vraag 2 Hieronder een stukje uit een conversatie tussen twee personen op straat. ‘Mag ik u wat vragen? Pauze Kunt u mij misschien vertellen hoe ik bij de Rijnlaan kan komen?’ ‘Jazeker kan ik dat’ ‘Vertelt u mij dan maar hoe ik daar kom’ Welke ongeschreven regel wordt hier ‘gebroken’? Welk soort beleefdheidsaspect (negatief/positief) is hier aan de orde? Beargumenteer je antwoord. Stel dat het gesprek anders was gegaan: ‘Daarheen’ (wijst) Welke maxime van Grice wordt hier geschonden?

Vraag 3 Formuleer geslaagdheidsvoorwaarden voor de volgende taalhandelingen: Bedreigen Beloven Verontschuldigen Bevelen

Vraag 4 Lees het volgende verzoek van een collega aan een andere collega: ‘Ben je eventueel in de gelegenheid om hier een verslag van te maken? En wanneer denk je ongeveer dat je dat verslag naar mij kan doorsturen?’ Welk soort beleefdheidsstrategie is hier aan de orde? Bedenk zelf een voorbeeld van positieve en negatieve beleefdheid die je tegenkomt in de dagelijkse interacties.