Vorige week: Massumi over Reagan 1.Problem of the actor 2.Seeming-being is een nieuw ‘regime of sign’ welke structuren aanbrengt in collective assemblages.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voltooid tegenwoordige tijd
Advertisements

Music start on the next dia
“Een reis naar Licht”.
Omgaan met geschiedenis
Inleiding: hoe media worden Rick Dolphijn. Paranoimia…
G 2 The Present Perfect = De Voltooide Tijd (vtt)
The Post-Cinematic Shaviro on Southland tales. Cinema volgens Deleuze • Drie regimes of the Image: the Movement Image, the Time image en the Neuro image.
Proeftentamen Media Ecologie. Opbouw tentamen als opbouw cursus • 4 kennisvragen • 4 politieke vragen • 2 verdiepingsvragen.
PERIODE 3: VISUAL FX Digitale Beeldbewerking – 2012/2013.
Instructie grammatica
Denken en gewoon doen. Leren is eerder het vuur aansteken dan een emmer vullen.
De leeskring een inspirerende leergemeenschap Gertrud Cornelissen lid kenniskring geïnspireerd leren Lector: Maarten Dolk Onderzoek geletterde leerkrachten.
Postulates of Linguistics Fout 1: Taal bevat informatie en is bedoeld om te communiceren Fout 2: Er zit een structuur in de taal die geen beroep doet op.
College 6, jaar 2, Zomer 2010 Pitch à la Dragons Den Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
Inleiding mediavergelijking Hoorcollege 1
Variatie in betekenis Werkgroepopdracht 1b.
Instructie grammatica Word order II A comparison.
To be like a river that flows silent through the night, not fearing the darkness and reflecting any stars high in the sky. “
RWW unit 6 Passive-de lijdende vorm Vergelijk deze zinnen:
Amsterdams Historisch Museum
Dia 1 Politiewerk in de Toekomst Kan technologie “ons” helpen om het veiliger te maken?
Sunday, 03 August 2014 zondag 3 augustus 2014 Click Klik.
Grammar Chapter 6 G 3 Some en Any. Some en Any In klas 1 heb je al iets over some en any geleerd, nl dat beide woorden te maken hebben met een onbepaalde.
Grammar Chapter 3 – G3 One en Ones.
“No problem can be solved from the same level of consciousness that created it. We must learn to see the world anew.” Albert Einstein.
Crystals of Time De drie fundamenten van de non-chronologische tijd: -actual/virtual -limpid/opaque -seed/environment.
Vorige week McLuhan stelt media functioneren als Extensions of the Body: het is volgens de wetten van de media dat wij een werkelijkheid onder ogen krijgen.
In Cyberspace VR meer performance minder theater (representatie, acteren) Hoe VR benaderen? Hoe werkt het? –VR draait om modulatie van modulatie (ook.
Mediavergelijking Toetsing. Opzet tentamen: 4 korte kennisvragen (3 regels=5 punten per vraag) 3 Lange verdiepingsvragen (5 regels= 15 punten per vraag)
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/004]/ subvaardigheid lezen thema: reporting a theft can-do : kan formulieren waarin meer informatie gevraagd wordt,
Lesson 2 PPTs komen op: Extra English Lesson 2 PPTs komen op:
AOPA KNVvL 1 Safety Management System (SMS) The Basics Paul van den Berk AOPA KNVvL Lelystad.
Past Simple Onvoltooid verleden tijd Regelmatige werkwoorden:
Lesson 8. Today’s lesson  Exam material  Check homework  Grammar: the passive voice.
Reflections on life Sound on Reflecties op het leven. Geluid aan.
Tel de zwarte stippen. Tel de zwarte stippen Lopen de horizontale lijnen evenwijdig of niet?
The future  vorm 1: een voorspelling doen  Will + hele ww : I will see you soon  Let op: will + not = won't  Shall + hele ww: Shall I help you? 
Psychology of Courage Frustratie Tolerantie
Land van duizend meningen 4.3 : Het Poldermodel van Kok Kok Van Mierlo Zalm V AN H UNEBED TOT HEDEN – les 14.
Welkom in deze kerkdienst
Wednesday, 01 April 2015 woensdag 1 april 2015 You can walk or you can run You feel sad or you have fun Live today and don’t feel sorrow Don’t think.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/001]/ subvaardigheid lezen thema: What a blooper…. can-do : kan taal flexibel en effectief gebruiken voor.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/009] thema: ‘We’d better go to…’ can-do : kan in vertrouwde situaties actief meedoen aan discussies over.
Ubuntu ”Ik ben omdat jij bent…!” Ubuntu ”Ik ben omdat jij bent…!”
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Friday, 24 April 2015 vrijdag 24 april 2015 RADIO JEFKEN 75 A Thousand Kisses Deep 6’28’’ Benedectine Monks 4’39’’ E Tu 4’45’’ Exaltation de la Croix.
Transitie van Fujifilm Tilburg “Wat maakt het verschil?”
Hoofdstuk 3 Karl Weick Toevoegen en reduceren van variëteit.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Lesbrief Jongerenprogramma Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens naar het.
Vragende/ontkennende zinnen. 1.Met behulp van to do Betalen wij de rekening? Do we pay the bill? Wij betalen de rekening niet. We do not pay the bill.
Future Tenses by Nathalie French ©. Just like in Dutch, we can talk about things that take place in the present, the past or the future
The Future Hoe spreek je over toekomstige activiteiten in het Engels?
Future met will Gebruik je om te zeggen dat iets in de toekomst zal gaan gebeuren. Je gebruikt will als je voorspellingen doet zonder dat je daar bewijs.
Keuzevrijheid: lust of last?
Wat reist er met je mee !? Over reflecteren op jouw professionele identiteit.
De acht feiten over het huidige beursklimaat Karel Mercx 5 april 2014.
 Informatie over mezelf  Enkele interessante levensvragen volgens mij.
Dolly parton: Wings of a dove Made by guydoo On the wings of a snow-white dove He sends His pure sweet love A sign from above On the wings of a dove.
DIY MET KUNSTENAARS MAAK EEN ZELFPORTRET MET ANOUK KRUITHOF.
Wie ben ik….? -Zelfbeeld: positief of negatief? 1.
Waking Dreams Dromen in films als aanknopingspunt voor het bespreken van modernisme, postmodernisme en heden.
Grammar – period 2.
Amsterdam September 2017, Mirjam van Emden
Toekomende tijd: met “will”
Vreugde Joy.
DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT
Chapter 2 What’s up? Grammar Stepping Stones 2 t/hv.
Music start on the next dia
Transcript van de presentatie:

Vorige week: Massumi over Reagan 1.Problem of the actor 2.Seeming-being is een nieuw ‘regime of sign’ welke structuren aanbrengt in collective assemblages. 3.Seeming-being is daarmee de eerste gevolg van ‘we live in a message’. Deze week tijd, week na oud en nieuw plaats. (Samen; tijd, plaats en handeling)

Nu niet acteur maar tijdelijkheid 1.Deleuze begint met mirror image. Actual and its virtual object wordt in film nog wel eens bewerkstelligd door een spiegel: Actual wordt geconfronteerd met spiegelbeeld (virtual). 2.Maar, wat is dan uiteindelijk nog actual? Belangrijk is dat camera scherp stelt: opaque/limpid. Zo wordt de uitwisseling uitgedrukt. Overdaad aan virtual doet het actual onscherper worden. Belangrijk beeld naast de spiegel: het schip: helder boven het water, duister eronder. 3.Soms oneindig veel spiegels aan het werk: seed/environment. Seed als samenvouwen van environment, environment als uitvouwen van seed (Zanussi, maar ook bv. Ki-duk Kim) Citizen Kane

2. Eenheid in het Kristal Image=present +past at once and at the same time Bergson stelt virtual image= pure recollection. Wordt geactualiseerd volgens het heden waarvan het een verleden is. Crystal image is geen organic image, het is niet onderhevig aan structuur: “The crystal-image was not time, but we see time in the crystal. We see in the crystal the perpetual foundations of time, non- chronological time.” (p. 81) Wij zijn in de tijd, tijd voltrekt zich volgens de situatie waarin wij ons bevinden

3. Hoe vindt het plaats? Crystalline circuit is vaak gesloten. Kunst is zoeken naar openingen waarvanuit een nieuw heden (buiten de bioscoopzaal, in the real) gecreerd kan worden. The crack= waarvanuit een toekomst wordt geprojecteerd. Inspiratie? Deleuze vindt het bij Renoir.

“The crystal is expression. Expression moves from the mirror to the seed. It is the same circuit which passes through three figures, the actual and the virtual, the limpid and the opaque, the seed and the environment.” (p.74)

The Order-word Kleinste eenheid van taal (the statement in de speech act) Bevat geen informatie, niet bedoeld om te communiceren Roept iets op (herinnering) en deterritorialiseert het

The Order-word = Actual/Virtual Kleinste eenheid van taal (the statement in de speech act) Bevat geen informatie, niet bedoeld om te communiceren Roept iets op (herinnering) en deterritorialiseert het Kleinste circuit van de film (niet alleen beelden, omringt ze met een wereld). Actual of real moment altijd al versmolten met virtual Actual roept virtual op, deterritorialiseert het en is er onlosmakelijk mee verbonden

Belangrijk verschil The Order-word en Actual/Virtual Taal veel dwingender Taal duidelijker twee onderdelen Taal roept minder op, is minder veelvormig Taal draait om actief ingrijpen Taal is redundant …

Bill Viola Gebruikt high-speed video (384 frames per seconde) “to capture events transpiring in the present that escape the frame rates of normal perception.” (Lenoir 118) Viola speelt in op voorbewuste, proprioceptie, het haptische, maakt je onderdeel van de film voordat er een interpretatie plaatsvindt. 107/113