In de Atlas der Buurtwegen van Belsele van 2 april 1845 wordt voetweg nr.36 als volgt omschreven: Richting:Sentier de Belcele à Waesmunster par le hameau.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Eeklo aan het werk: verslag van een inhaalrace Werkloosheidscijfers Eeklo Gregory Cremmerye.
Advertisements

Coolsingel OUD ROTTERDAM.
Realisatie onderdoorgang Megensebaan spoor ‘s-Hertogenbosch - Nijmegen
Marktterrein Centrum DE ouwe trouwe Hefbrug.
Aflezen van analoge en digitale meetinstrumenten
OPENBARE INFORMATIEVERGADERING BETREFFENDE HET BBP 6 D Woensdag 9 februari 2011 om 19u Gemeenteschool « Tamaris-Condor »
HET MODERNE LUXUEUZE HEIST-AAN-ZEE! 2013
WAAROM? Onderzoek naar het meest geschikte traject voor de verlenging tot in Sint-Niklaas van het bestaande fietspad naast de Stekense Vaart en de Molenbeek.
•In de Atlas der Buurtwegen van Belsele van 2 april 1845 wordt voetweg nr.37 als volgt omschreven: •Richting:Sentier du hameau dit Dekpriem à celui dit.
Verbouwing Radboud Centraal Annet Elzenaar - Corio Bas Corstiaensen - BAM Utiliteitsbouw 18 maart 2014.
Gemaakt door Mylene rodenburg
2 en 4 juli 2013 Invoering van de biometrische gegevens in de verblijfstitels Informatiebijeenkomsten voor alle gemeenten van het Koninkrijk België.
Noord Italië Piemonte - Barolo. Piemonte telt het grootste aantal kwaliteitswijnen van Italië. Op een strook van nauwelijks 20 kilometer vind je meerdere.
Spelregelwijzigingen Instructies Spelregelwijzigingen: Gebruik gele vlag bij de jurytafel Een speler die tijdens de serie wordt uitgesloten,
In de Atlas der Buurtwegen van Belsele van 2 april 1845 wordt voetweg nr. 52 als volgt omschreven: Richting: Sentier du chemin dit: Kruysstraet, à celui.
In de Atlas der Buurtwegen van Belsele van 2 april 1845 wordt voetweg nr. 44 als volgt omschreven: Richting:Sentier du chemin dit Hoogebockstraet au sentier.
Libost-Groep Provincie Antwerpen: opmaak van een ontwerp voor de aanleg van twee vispassages op de onbevaarbare waterloop Loeijens Neetje van tweede categorie.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Ruimtevaartquiz De Maan De.
ZOU JIJ DAAR WILLEN WONEN?
o ja, de laatste vakantie was wat dat betreft interessant omdat we alleen op wrakken gedoken hebben.
30 x 40 = 1200 m2 8.1 Omtrek en oppervlakte 40 m 30 m
In de Atlas der Buurtwegen van Belsele van 2 april 1845 wordt voetweg nr. 54 als volgt omschreven: Richting: Sentier de Belcele à Sinay (van Koutermolenstraat.
In de Atlas der Buurtwegen van Belsele van 2 april 1845 wordt voetweg nr. 43 als volgt omschreven: Richting:Sentier du chemin dit: Leegebockstraet à celui.
In de Atlas der Buurtwegen van Belsele van 2 april 1845 wordt voetweg nr.40 als volgt omschreven: Richting:Sentier du chemin dit Molestraet à celui dit.
In de Atlas der Buurtwegen van Belsele van 2 april 1845 wordt voetweg nr.38 als volgt omschreven: Richting:Sentier du hameau dit Paradijs à celui dit.
In de Atlas der Buurtwegen van Belsele van 2 april 1845 wordt voetweg nr. 48 als volgt omschreven: Richting:Sentier du hameau dit: Kruystraet à St Paul,
In de Atlas der Buurtwegen van Belsele van 2 april 1845 wordt voetweg nr. 47 als volgt omschreven: Richting:Sentier du chemin dit: Gendstraet au chemin.
In de Atlas der Buurtwegen van Belsele van 2 april 1845 wordt voetweg nr. 45 als volgt omschreven: Richting:Sentier du chemin dit: Gendstraet à celui.
In de Atlas der Buurtwegen van Belsele van 2 april 1845 wordt voetweg nr. 34 als volgt omschreven: Richting: Sentier du hameau dit: Moortelhoek à Sinay,
In de Atlas der Buurtwegen van Belsele van 2 april 1845 wordt voetweg nr. 53 als volgt omschreven: Richting: Sentier du cabaret dit: Dryschauwen, au chemin.
In de Atlas der Buurtwegen van Belsele van 2 april 1845 wordt voetweg nr. 39 als volgt omschreven: Richting:Sentier de Belcele au chemin dit Hooge bockstraete;
In de Atlas der Buurtwegen van Belsele van 2 april 1845 wordt voetweg nr. 50 als volgt omschreven: Richting: Sentier du chemin dit: Kemsekestraet, au.
In de Atlas der Buurtwegen van Belsele van 2 april 1845 wordt voetweg nr. 34 als volgt omschreven: Richting: Sentier du hameau dit: Moortelhoek à Sinay,
In de Atlas der Buurtwegen van Belsele van 2 april 1845 wordt voetweg nr. 32 als volgt omschreven: Richting: Sentier de Belcele à la Grande route Naam:
In de Atlas der Buurtwegen van Belsele van 2 april 1845 wordt wordt voetweg nr. 56 als volgt omschreven: Richting: Sentier du chemin dit: Sinay straet,
In de Atlas der Buurtwegen van Belsele van 2 april 1845 wordt voetweg nr. 35 als volgt omschreven: Richting: Sentier de Belcele au hameau dit: Waterschoot.
In de Atlas der Buurtwegen van Belsele van 2 april 1845 wordt wordt voetweg nr. 64 als volgt omschreven: Richting: Sentier du chemin dit: Hoogstraet,
In de Atlas der Buurtwegen van Belsele van 2 april 1845 wordt voetweg nr.41 als volgt omschreven: Richting:Sentier du chemin particulier dit Varebeekdreef.
In de Atlas der Buurtwegen van Belsele van 2 april 1845 wordt voetweg nr. 42 als volgt omschreven: Richting:Sentier du chemin dit Hoogebockstraet à celui.
In de Atlas der Buurtwegen van Belsele van 2 april 1845 wordt wordt voetweg nr. 66 als volgt omschreven: Richting: Chemin de celui dit: Cleemstraet au.
In de Atlas der Buurtwegen van Belsele van 2 april 1845 wordt wordt voetweg nr. 55 als volgt omschreven: Richting: Sentier de la Grande route de Gand.
In de Atlas der Buurtwegen van Belsele van 2 april 1845 wordt voetweg nr. 49 als volgt omschreven: Richting:Sentier du hameau dit Kruystraet à St.Paul,
In de Atlas der Buurtwegen van Belsele van 2 april 1845 wordt wordt voetweg nr. 57 als volgt omschreven: Richting: Sentier de celui dit: Hoogsteenwerk,
A H M F K EB C x 88. Korte zijde bij A en C changement met gebroken lijnen (opsluiten!) Daarna rijden.
Theorie Thermo- dynamisch diagram
Reis naar Thailand Februari Vertrokken op 17 februari in Kortrijk vanuit ons huis met de taxi naar de statie. Vandaar met de trein naar Zaventem.
tafel van 1 tafel van 1 x 1 = 1 x 1 = 1 2 x 1 = 2 3 x 1 = 3 4 x 1 = 4
De geschiedenis van Flevoland
Aan Kinderboerderij Waspik in samenwerking met Platform Waspik.
CoP Voedsel bij Gelderse gemeenten Voorbereiding 1e CoP bijeenkomst – 13 november ‘14.
Trage wegen Drongen Op naar een netwerk. INLEIDING Tom Balthazar, schepen van Stadsontwikkeling, Wonen en Openbaar Groen Filip Watteeuw, schepen van Mobiliteit.
Fietszoektocht TUINHIER 2014 Oplossingen. / De Groene Pijl.
Voorbereiding SE 1 Aardrijkskunde 2015.
ZijActief Koningslust
Powerpoint Scheepsdalebrug BRUGGE 25-april 2011 Romain.
De pharos van Alexandrië
H51PHOTOSHOP 1 Les 4 Hagar: Vullen. audiovisueel centrum meise 2 Overzicht Elementaire handelingen  Vullen  Patronen.
Voor Natuurwetenschappen moesten we op verschillende momenten in het jaar een foto nemen van een boom.
Hofplein Rotterdam.
Huisnummers, straatnamen en kadasterpercelen
Troelstralaan De Troelstralaan loopt van Ringbaan-West tot Van Hogendorplaan en is een doorgaande weg in de wijk Goese Polder. Deze wijk, waar de bouwactiviteiten.
STATION GOES. Het station door de jaren heen Het was 1867 toen de Ganzestad aangesloten werd op het spoorwegnet. In juli dat jaar werd de lijn Bergen.
BERGWEG In deze presentatie maken we een wandeling over de Bergweg. Dit is een belangrijke ontsluitingsweg in de wijk Goes-Oost. De straatnaam werd bij.
Breng de brief naar de goede huiskleur
Ingelmunster – N357: fasering
“Knuffels” kleuren digibordpeuters.
Transcript van de presentatie:

In de Atlas der Buurtwegen van Belsele van 2 april 1845 wordt voetweg nr.36 als volgt omschreven: Richting:Sentier de Belcele à Waesmunster par le hameau dit Heymolen; Naam: Blauw hof wegel ; Detailplan:12, 13 en 14 (De Atlas vermeldt foutief: 12, 14, 14. Zie hierboven.) Breedte:1 meter; Lengte:2.048 meter; Oppervlakte:20 a, 48 ca.

Tracé van voetweg nr.36 (groene lijn) in de Atlas der Buurtwegen

Bij toevoeging van de aansluitende kaart van Waasmunster blijkt dat geen van beide vertakkingen daar een voortzetting heeft.

Het oorspronkelijk tracé (1845) van voetweg nr.36 overgebracht op de meest recente satellietfoto van GoogleMaps (2012).

Van het oorspronkelijk tracé is in de loop van de tijd een groot stuk verdwenen door: 1) aanleg van de spoorlijn nr.56 in 1877; in opgebroken en vervangen door een gedeelte van de Hulstendreef; 2) inpalming van het gedeelte tussen Belseledorp en Hulstendreef, waarschijnlijk al vanaf einde XIX° eeuw. 3) de aanleg van de N70 eind jaren 1930; 4) afschaffing van 227 meter vanaf de Hulstendreef in oostelijke richting op 16 september 1939; 5) afschaffing van 94 meter in het verlengde daarvan tot aan de N70 op 1 april 1960; 6) afschaffing van 68 meter aan de zuidkant van de N70 dat vervangen werd door een nieuw stuk van 30 meter vanaf de N70 tot het oorspronkelijk tracé op 15 september 1960 ; 7) inpalming van het gedeelte: N70 - Waterschootstraat - Arkestraat.

Afschaffing van 227 meter vanaf Hulstendreef tot N70 op 16 september 1939.

De 2 ingrepen van 1960

Volgens de wijzigingen die in de GIS-databank bekend zijn, zou dit de officiële situatie weergeven.

De pijltjes geven de plaats aan en de richting waarin de volgende foto’s gemaakt zijn bij een verkenning op 12 februari Het westelijk gedeelte van voetweg 36 tussen Belseledorp en N70

Aansluiting met Belseledorp

Dit lage witte huis dat vóór een aantal jaar is gesloopt,was gebouwd op het tracé van de voetweg.

Dit traject is toegankelijk door de sloop van de bedrijfsgebouwen van een vroegere brandstoffenhandel en de recente bodemsanering van dit perceel.

Op de bedding van de huidige rijweg en de groene zone rechts daarvan lag van 1877 tot eind jaren 1960 de spoorweg (lijn 56: Dendermonde – Sint-Niklaas) met het station van Belsele en een rangeerspoor met laad- en loskade voor spoorwagons.

Voetweg nr.36 kruiste de spoorweg in de achtergrond van deze foto, net voorbij het huis waarvan het dak boven de houten loods uitsteekt.

Het oostelijk gedeelte van voetweg 36 vanaf N70

De gestippelde rode lijn geeft het tracé van de voetweg aan.