In de Atlas der Buurtwegen van Belsele van 2 april 1845 wordt voetweg nr.36 als volgt omschreven: Richting:Sentier de Belcele à Waesmunster par le hameau dit Heymolen; Naam: Blauw hof wegel ; Detailplan:12, 13 en 14 (De Atlas vermeldt foutief: 12, 14, 14. Zie hierboven.) Breedte:1 meter; Lengte:2.048 meter; Oppervlakte:20 a, 48 ca.
Tracé van voetweg nr.36 (groene lijn) in de Atlas der Buurtwegen
Bij toevoeging van de aansluitende kaart van Waasmunster blijkt dat geen van beide vertakkingen daar een voortzetting heeft.
Het oorspronkelijk tracé (1845) van voetweg nr.36 overgebracht op de meest recente satellietfoto van GoogleMaps (2012).
Van het oorspronkelijk tracé is in de loop van de tijd een groot stuk verdwenen door: 1) aanleg van de spoorlijn nr.56 in 1877; in opgebroken en vervangen door een gedeelte van de Hulstendreef; 2) inpalming van het gedeelte tussen Belseledorp en Hulstendreef, waarschijnlijk al vanaf einde XIX° eeuw. 3) de aanleg van de N70 eind jaren 1930; 4) afschaffing van 227 meter vanaf de Hulstendreef in oostelijke richting op 16 september 1939; 5) afschaffing van 94 meter in het verlengde daarvan tot aan de N70 op 1 april 1960; 6) afschaffing van 68 meter aan de zuidkant van de N70 dat vervangen werd door een nieuw stuk van 30 meter vanaf de N70 tot het oorspronkelijk tracé op 15 september 1960 ; 7) inpalming van het gedeelte: N70 - Waterschootstraat - Arkestraat.
Afschaffing van 227 meter vanaf Hulstendreef tot N70 op 16 september 1939.
De 2 ingrepen van 1960
Volgens de wijzigingen die in de GIS-databank bekend zijn, zou dit de officiële situatie weergeven.
De pijltjes geven de plaats aan en de richting waarin de volgende foto’s gemaakt zijn bij een verkenning op 12 februari Het westelijk gedeelte van voetweg 36 tussen Belseledorp en N70
Aansluiting met Belseledorp
Dit lage witte huis dat vóór een aantal jaar is gesloopt,was gebouwd op het tracé van de voetweg.
Dit traject is toegankelijk door de sloop van de bedrijfsgebouwen van een vroegere brandstoffenhandel en de recente bodemsanering van dit perceel.
Op de bedding van de huidige rijweg en de groene zone rechts daarvan lag van 1877 tot eind jaren 1960 de spoorweg (lijn 56: Dendermonde – Sint-Niklaas) met het station van Belsele en een rangeerspoor met laad- en loskade voor spoorwagons.
Voetweg nr.36 kruiste de spoorweg in de achtergrond van deze foto, net voorbij het huis waarvan het dak boven de houten loods uitsteekt.
Het oostelijk gedeelte van voetweg 36 vanaf N70
De gestippelde rode lijn geeft het tracé van de voetweg aan.