College 4, jaar 2, Zomer 2010 Projectles Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Business mapping Business model canvas.
Advertisements

9 BOUW STENEN Alex Osterwalder heeft negen bouwstenen ontwikkeld waar dit proces mee is te beschrijven. Deze bouwstenen worden samen het ‘Business model.
CREATIVE MARKETING WC 6, jaar 2, Winter 2008 Business case en belevenisconcept Experience Economy Saskia Best.
Businesstoepassingen
Welkom. Verwachtingen Hoe groeien WELKOM ! VANDAAG >De beste distributeurs uit 50 landen zijn samen om een nieuw hoofdstuk in de Welding Industrial Distribution.
Nieuwe Businessmodellen (Aangepast programma voor deeltijd studenten)
CREATIVE MARKETING WC 6, jaar 1, Winter 2009
CREATIVE MARKETING WC 7, jaar 1, Winter 2009
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Business Modeling Koppeling - SharePoint & CRM. Value Proposition Breed inzetbare koppeling met veel mogelijkheden, hierdoor is geen maatwerk nodig. Deze.
Agenda Thuiswerk (voorafgaand aan werkcollege 2-10): -De Lego opdracht uit werkcollege 25-9 uitwerken… -Blog updates… -Deze PPT voor werkcollege 2-10.
Presentatie bij de Toolkit Maatschappelijke Business Case Januari 2012.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
College 6, jaar 2, Zomer 2010 Pitch à la Dragons Den Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 23 november 2009.
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 15 november 2010.
Docenten: Willem Ruijsbroek Les 1,
Februari 2010 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Social Media.
College 1, jaar 2, Zomer 2010 Customer insights Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 1, Winter 2009
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 1, Winter 2008 Verkenningsles Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
College 3, jaar 2, Zomer 2010 Introductie Businessmodellen Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
College 5, jaar 2, Zomer 2010 Nieuwe Businessmodellen Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
College 7, jaar 2, Zomer 2010 Nieuwe Businessmodellen Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Toine Nagel.
College 2, jaar 2, Zomer 2010 Waardecreatie Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2009 Brand management en pitchen Groepsopdracht Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
College 4, jaar 2, Winter 2009 Inzoomen op Businessmodellen Aangepast programma Deeltijd Jaar 2 Docent Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2009 Waardecreatie en Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2009 Stadia bij Belevenisconcepten, Business case en Belevenisconcept Experience Economy.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent xxxx.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best.
CREATIVE MARKETING WC 8, jaar 2, Herfst 2008 Projectles: Brand management en pitchen Auteur: xxxxx.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Waardecreatie Experience Economy Auteurs: Alexander Bakker en Saskia Best.
Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland
Business Model Generation Avans 30 januari 2012.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 7 Blok 2.
Business model canvas: FOODlogica
CREATIVE MARKETING WC 5, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
Hoe stel ik een ondernemingsplan op?
PRESENTATIE ONLINE LEERDOSSIER Het proces. Hoe heb ik het aangepakt?
Business Model Canvas.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
De rol van de businesscases bij opschaling in de zorg Marian Schoone – TNO Work Health Technology Irek Karkowski – Dutch Domotics.
Business IT & Management
Created by BM|DESIGN|ER bemiddeling default. Created by BM|DESIGN|ER PARTNERS Huisartsenposten? Landelijke Huisarts Vereniging? Tandarts vereniging? VALUE.
Created by BM|DESIGN|ER test Informatie dienstverlening Collectievorming en beheer Informatie beheer.
Created by BM|DESIGN|ER Klokjes Woonbedrijf default.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Created by BM|DESIGN|ER Ons Idee Ons Idee - kern Generatieleren Business Boost Interim advies.
Juni 2013 Theo Klarenbeek Directeur Huisvesting Strategisch vastgoed.
Created by BM|DESIGN|ER FlowVix default Routz IsarNet Cisco Hardware resellers.
Created by BM|DESIGN|ER Business model Schoonmaakrooster.com default 2e.
Created by BM|DESIGN|ER Esther van Bentum default.
Agenda, Regels, Rollen. 2016? Hoe? Het Business Model Canvas!! 1.
Created by BM|DESIGN|ER oh contrl generiek gem oh prov oh rijks oh zbo's ssc/gr's energie zorg.
Created by BM|DESIGN|ER Opleiden Waarden leerwerkadvies leer-werk Waarom leertraject community training.
Created by BM|DESIGN|ER Discover your story CONCEPT default.
Created by BM|DESIGN|ER Spijkerman Current default Aannemers/ Installateurs Stakeholders.
Created by BM|DESIGN|ER Opdracht Expertise Centrum SOWECO.
Created by BM|DESIGN|ER Nivon Reizen - Alg dln vrijw bureau.
Created by BM|DESIGN|ER NoaberGilde default willempoterman.
Created by BM|DESIGN|ER A taste of Life Afschaffen Verhogen Verminderen Ongewijzigd Creëren.
Created by BM|DESIGN|ER Henri Nefkens B.V.. Created by BM|DESIGN|ER PARTNERS Marketingbureau Poetsbedrijf Accesoires inbouwservice VALUE PROPOSITION Kwaliteit.
Created by BM|DESIGN|ER HUB053 HUB053-ini HUB053-run.
Les 1: Introductie Marketing
Transcript van de presentatie:

College 4, jaar 2, Zomer 2010 Projectles Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel

Agenda Weekindeling Zomerkwartaal Inleveren Opdracht 1 Project emerging media Aan de slag Opdracht 2

Weekindeling Zomerkwartaal Lesweek 1: Customer insights + Hoorcollege Vakantie Lesweek 2: Waardecreatie Lesweek 3: Introductie Businessmodellen + Hoorcollege Lesweek 4: Projectles: concepten bespreken Inleveren individuele opdracht Lesweek 5: Nieuwe businessmodellen + Hoorcollege Lesweek 6: Het pitchen van een businesscase Lesweek 7:Nieuwe businessmodellen + Hoorcollege Lesweek 8:Groepspresentaties opdracht Lesweek 9:Optionele feedbackles

Inleveren opdracht 1

Opdracht 1 Nu inleveren! Heb je je opdracht ook online op je studentenspace staan? Was het makkelijk/moeilijk?

Oefening Vertaal de business case van je product / concept van het project naar het 9 blokken model van Alexander Osterwalder Na een korte review van het model: –Ga in je groepje zitten (voor zover mogelijk) –Werk je case uit naar het 9 blokkenmodel met behulp van de vragencyclus en het business model canvas. –Bereidt een korte presentatie voor waarbij je het businessmodel toelicht.

Businessmodellen Osterwalder en het 9 blokken model: –Value proposition: Het aanbod van het bedrijf, zowel product als service, vertaald naar waarde voor de klant. –Target customer: Een beschrijving van de klant of klantgroep waar het bedrijf zich met de value proposition op richt. Hier worden karakteristieken beschreven van een (potentiele) klant (doelgroepanalyse dus) –Distribution channels: De manier waarop een bedrijf in contact komt met haar klanten. Hier worden de communicatie- en distributiestrategie beschreven. –Customer relationship: Het managen van de relatie tussen het bedrijf en klanten (of klantsegmenten). –Key resources: Wat is de corebusiness van het bedrijf? –Key activities: Wat moet er gebeuren om het businessmodel te implementeren? –Key partner: Welk partnernetwerk heb ik nodig? –Revenue streams: Ofwel het verdienmodel –Cost structure: Wat kost het allemaal?

Eigenlijk doorloop je de volgende vragencyclus

Business model canvas Partner network Customer segments Offer Key resources Key activities Distribution channel Customer relationship Costs structureRevenu streams

Aan de slag

Korte presentaties

Vragen? Download college: