College 7, jaar 2, Zomer 2010 Nieuwe Businessmodellen Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
Advertisements

CREATIVE MARKETING WC 6, jaar 2, Winter 2008 Business case en belevenisconcept Experience Economy Saskia Best.
College 2, jaar 2, Zomer 2009 Waardecreatie (Aangepast programma voor deeltijd studenten) Docent Toine Nagel.
Nieuwe Businessmodellen (Aangepast programma voor deeltijd studenten)
CREATIVE MARKETING WC 6, jaar 1, Winter 2009
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
CREATIVE MARKETING WC 7, jaar 1, Winter 2009
Agenda Thuiswerk (voorafgaand aan werkcollege 2-10): -De Lego opdracht uit werkcollege 25-9 uitwerken… -Blog updates… -Deze PPT voor werkcollege 2-10.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 5 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
College 6, jaar 2, Zomer 2010 Pitch à la Dragons Den Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2008
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 23 november 2009.
Concept Development – 20 september 2010
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –28 september 2009.
Saskia Best HRO – CMD WINTER Concept Development – 3 januari 2011.
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 15 november 2010.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2010 Concept Development – 11 oktober 2010.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Februari 2010 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
College 1, jaar 2, Zomer 2010 Customer insights Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 1, Winter 2009
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 1, Winter 2008 Verkenningsles Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
College 3, jaar 2, Zomer 2010 Introductie Businessmodellen Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
College 5, jaar 2, Zomer 2010 Nieuwe Businessmodellen Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Toine Nagel.
College 2, jaar 2, Zomer 2010 Waardecreatie Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2009 Brand management en pitchen Groepsopdracht Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
College 4, jaar 2, Zomer 2010 Projectles Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
College 4, jaar 2, Winter 2009 Inzoomen op Businessmodellen Aangepast programma Deeltijd Jaar 2 Docent Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2009 Waardecreatie en Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2009 Stadia bij Belevenisconcepten, Business case en Belevenisconcept Experience Economy.
Werkverslag. Inhoudsopgave Pag.1 wat hebben we gedaan in deze lessen?
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best.
CREATIVE MARKETING WC 8, jaar 2, Herfst 2008 Projectles: Brand management en pitchen Auteur: xxxxx.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Waardecreatie Experience Economy Auteurs: Alexander Bakker en Saskia Best.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2008 Onderzoek, groepsopdracht en project Docent: Saskia Best.
Taalportfolio Les 4, jaar 1, Lente 2008
Filmpje 1: Lisa Ramkema, winnares NK Evelator pitch 2011
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
Les 1 – Jij en de media Vertel:
CREATIVE MARKETING WC 5, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
Saskia Best HRO – CMD WINTER Concept Development – 10 januari 2011.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –31 augustus 2009.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Marian Koek – 25 november 2015.
2b1 Lesson Wat hebben we vorige les gedaan We hebben alle grammatica herhaalt van dit blok: De Present Simple De Past Simple Het werkwoord.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 4 Waar is het gat in de markt?
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Workshop ‘Echt netwerken, werkt echt!’ Bert Breukers, ondernemersadviseur en trainer ROZ.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Les 5: Het marketingplan
Startopdracht! Ga direct voor jezelf aan de slag met de volgende twee opgaven: Los op: x2 - 4x = 5 Los op: x(x + 3) + 2 = 0.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
Social media Wat deel je wel en niet?.
waar / niet waar DE WAARDE VAN IETS IS VOOR IEDEREEN HETZELFDE
waar / niet waar EEN GOED VERKOOPPRAATJE IS HET HALVE WERK
Transcript van de presentatie:

College 7, jaar 2, Zomer 2010 Nieuwe Businessmodellen Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel

Agenda Weekindeling Zomerkwartaal Nieuwe businessmodellen Aan de slag Opdracht 2

Customer insights Om tot een goed offer (value proposition) in het businessmodel van Osterwalder te komen is het essentieel om in de huid te kruipen van de klant om zo de echte customer insights te achterhalen

Customer insights Hoe vind je nu in de grote massa nu juist die klanten die jou inzicht geven in hun “insights”?

Customer insights en Opdracht 2 Hoe hebben jullie dat voor opdracht 2, de groepsopdracht gedaan? Schrijf dit in een paar minuten op Hoe kan het nog beter?

Customer insights Om tot een goed offer (value proposition) in het businessmodel van Osterwalder te komen is het essentieel om in de huid te kruipen van de klant om zo de echte customer insights te achterhalen

I-Pod ‘al je muziek, foto’s en video’s kunnen meenemen’

Customer insights Uit de resultaten van opdracht 1 bleek dat jullie te vaak de customer insights ophangen aan specifieke productvoordelen en product- functionaliteiten Maak de stap van productdenken naar klantdenken Observeer je doelgroep, volg je doelgroep en kom achter waardevolle informatie

Starbucks En hoe zat het ook al weer bij Starbucks?

Businessmodellen Geen Businessmodel zonder Customer insights dus

Businessmodellen Verder gaan Businessmodellen over: Hoe Creëer ik Waarde EN HOW TO MAKE MONEY

Businessmodellen –Osterwalder gebruikt hiervoor zoals jullie inmiddels weten: Het 9 blokken model

Businessmodellen Bij het uitwerken van 9 blokken moeten vragen worden gesteld als : -met wie moet ik samenwerken? -wie is de doelgroep? -is mijn product/dienst uniek? -wie is bereid om te betalen voor welke waarde?

Eigenlijk doorloop je de volgende vragencyclus

Businessmodellen Focus eerst op What en Who, daarna op How en als laatste op kosten en inkomsten

En een ingevuld model kan er zo uitzien

Businessmodellen Aan de slag met Cellbazaar: eature=channel_page Vul het Osterwaldermodel in voor Cellbazaar op basis van dit filmpje

Opdracht 2 Waar staan jullie?

Volgende week presentaties –Let op in circa 10 minuten presenteren jullie –Je begint met een 2 minuten pitch zoals we dat vorige les hebben geoefend –Neem je handout mee naar de les (keurig verzorgd uiteraard met een mooi voorblad en een titel voor je concept)

Oh ja…. –We hebben volgende week ook een kleine quiz –Vragen over alle lesstof van dit jaar –Weet je geen antwoorden, dan lever je gewoon je propedeuse weer in –Weet je wel veel, dan maak je kans op een bonuspunt

Verdere vragen? Download college: