Simulatie dynamisch busstation

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
TRAININGSVOORBEREIDING
Advertisements

Klimaatrobuustere modellering van evapotranspiratie
Masterclass SIEMENS 1 Industriële bussen, netwerken
Verjong uw huid, revitaliseer uw hoofdhuid en perfectioneer uw lichaam.
Pilot Loondispensatie Oktober •Aanleiding aanmelding / deelname pilot •Doelgroep •Toegangstoets •Uitgangspunten - ontwikkelingen •Huidige status.
Inleiding op het lineair perspectief
Voetgangersmodel ViSWalk
Knelpunt 3 : kruispunt E. Blangeoisstraat - Paalstraat.
Evolutie van de Rabobank architecturen Waarom een vernieuwing? Hoe op weg van het Office Paradigma naar Model Driven Design? Adrie Rozendaal Dinsdag 15.
Mitchel Brunings Kristian Thijssen
 QI&feature=related QI&feature=related.
Etty Hillesum Lyceum, Deventer Locatie: Het Vlier
Inzet van docenten: planning, overzicht en kwaliteit
OV-tunnel Koninginnegracht Milieucafé 15 december 2009 Nutshuis Jan van Male ROVER Den Haag.
11 mei 2005 ID Eindcolloquium Bart Brink Bedrijfsprocessimulaties van inrichtingsvoorstellen voor kantoren
INLEIDING. De VS besteden 3,8% van hun bnp aan hun militair apparaat. Hoeveel besteedt een relatief ontwikkeld en stabiel land als Botswana aan het leger?De.
De Glazen Studio en 25 Mei Oude Markt, Enschede.
1-zorgroute in school MR bs Edith Stein
ROTATIONELE RAMAN-VERSTROOIING IN DE AARDATMOSFEER
Voorlopige MDS Chronische Zorg 11 juni Planning Q Q Q Q Q Q Q Q Q Q Q Q
Project D2: Kempenland Sander Verkerk Jeffrey van de Glind
1 Thesis en stage Thesis -zelfstandig uitdiepen complex onderwerp -onder begeleiding promotor Stage -Thesis via een bedrijf Kiezen via ESP voor eind juni.
Inhoud Introductie Wachtrijtheorie
BiO-M Wiskundig Modelleren BiO-M Wiskundig Modelleren Lineair Programmerings-modellen Hoorcollege 2.
BiO-M Wiskundig Modelleren BiO-M Wiskundig Modelleren Introductiecollege.
Promo site ICT haagsehoge school Opleidingen: Informatica Technische informatica Communication & multimedia design Informatiedienstverlening en –management.
Applicatiegericht optimaliseren van telecommunicatienetwerken Architectuur Principes voor Programmeerbare Netwerk Optimalisatie Rudolf Strijkers.
Designing Knowledge Systems b Hoofdstuk 11 van Knowledge Engineering and Management. The CommonKADS Methodology. b A.Th. Schreiber, J.M. Akkermans, A.A.Anjewierder,
Advanced Algorithms Groep: EII7AAb Studenten: Clermond de Hullu, Wiebren Wolthuis, Simon Wels en Maik Gosenshuis.
De Holland America Line (HAL) maakt na 40 jaar nog één keer de klassieke oversteek van Rotterdam naar New York. Ter herdenking van de nostalgische transatlantische.
Scenariostudie voortzetting huidig beheer Alterra, SOVON, Altenburg & Wymenga en Bureau ZET 17 november 2011 Bijeenkomst met de doelgroep.
Informatieanalyse.
Een verpleegkundige interventie
Groepsinstructie en Hulp op afstand woensdag 17 november 2010.
Naschoolse Dagbehandeling:
Dia 1 Productencatalogus: technische sessie Samen beter informeren.
1 woensdag 2 november 2011 Meetmethode landbouwverkeer Resultaten N358 – Fryslân dr.ir. Geertje Hegeman – DHV ir. Harm Dijkstra – Provincie Fryslân.
Woensdag 2 november 2011 Veiligheidsprocedure op netwerkwerkniveau Dr. ir. A. (Atze) Dijkstra SWOV.
Woensdag 2 november 2011 bromfietsrijbewijs: drempels helpen Gedragsbeïnvloeding door invoering praktijkexamen Willem Vermeulen, Dienst Verkeer en Scheepvaart,
ENERGIELEVERENDE WONING. CONCEPTUELE WONINGBOUW Vast Flexibel Schil Indelingen Bouwstenen Proces.
Trajectverkenning 71: N322 Rossum – Beneden Leeuwen Toelichting Commissie Ruimte 10 oktober 2012.
Over het tentamen: Voor 3 ects: Voor 2 ects:
Toelichting kaderbesluit voor de sociale huur (KSH) en nieuwe financiering (NFS2) 21 juni 2007 Tom Vanden Eede Departement RWO – Afdeling woonbeleid.
TUDelft Knowledge Based Systems Group Zuidplantsoen BZ Delft, The Netherlands Determining user interface semantics using agents Lein Ton.
Beter Benutten-aanpak
Gemeente Veghel Opgave : Uitgesteld: nieuw busstation
Titel Klik hier voor het invoegen van tekst en/of afbeeldingen
Informatie avond VC Sarto en KV Tilburg TILBURG, 28 oktober 2011
Welkom welkom.
Vernieuwing Leidseplein Voorstel verplaatsing tramhaltes
Meetup Toptaken-website 29 januari 2015, Deventer – Michiel van Straalen, Adviseur nieuwe media.
Inleiding Kennistechnologie §Hoofdstuk 12: Diagnose §Hoofdstuk 13: Machinaal leren §Hoofdstuk 14: De Toekomst van KT.
Ontwikkelruimte voor innovatieve groepen
June 23, Operationeel waterbeheer van kassenreservoirs Peter-Jules van Overloop.
Conversation Company Jacky Aerts, Jolijn Akkerman, Isabella Elzinga.
Ruimte voor begeleide onderwijstijd (bot) is beperkt. Te weinig keuzedelen die herkenbaar en uitvoerbaar zijn in de praktijk. Lage bereidheid van bedrijven.
TASK FORCE JEUGD Zeeland Centra voor Jeugd en Gezin: Afspraken binnen Zeeland en beleidsruimte gemeenten.
Info voorstellen mobiliteit centrum Lennik Deel A: parkeervisie Deel B: oplossingen voor de circulatie- en verkeersknooppunten.
Enabling innovation in construction Topic Training Funderingen Irca Schepers Customer Service Engineer 1.
Informatieavond kavelverkoop Veller 10 november 2010.
Geluidverkaveling Industrieterrein Aan de Noord Dennis Kraaij 11 april 2016.
De haalbaarheid en meerwaarde van quasi-dynamisch toedelen en vertrektijdstipkeuzemodellering binnen de BBMA Martijn Heynickx Kobus Zantema 9 MAART 2016.
Programmeren met kinderen
Werkgroep OPP van SWV Apeldoorn PO
De haalbaarheid en meerwaarde van quasi-dynamisch toedelen en vertrektijdstipkeuzemodellering binnen de BBMA Martijn Heynickx Kobus Zantema 9 MAART 2016.
Inzet VHT bij ambulante hulpverlening aan LVB gezinnen
Moving objects in a geo-DBMS
Agendapunt 4: - databank; - minimale dataset; - DST/SVT; - letterbenoemtaak; - tijdpad; - analyse KD-data 2014.
Verkeersvoorspellingen met modellen
Coaching.
Transcript van de presentatie:

Simulatie dynamisch busstation Naam: Diana Pikkert – van de Weijenberg Marc Stanescu Bedrijf: AGV - Movares woensdag 2 november 2011

Simulatie dynamisch busstation Inhoud Inleiding Statisch vs dynamisch Opbouw model Uitgangspunten Resultaten woensdag 2 november 2011

Inleiding Busstation IJsei woensdag 2 november 2011

Inleiding Busstation IJsei woensdag 2 november 2011

Problematiek combinatie van: Inleiding Problematiek combinatie van: Veel bussen per uur; Aantal haltes beperkt door ruimtegebrek; Ruimte optimaal benutten: Dynamiseren? woensdag 2 november 2011

Statisch vs dynamisch (model) Statisch model: Blokkenmodel Geen interactie voertuigen Dynamisch model: Ontwikkeld model Interactie tussen voertuigen woensdag 2 november 2011

Statisch vs dynamisch (toewijzing) Statisch systeem: Vaste halte Dynamisch systeem: Flexibele halte toewijzing woensdag 2 november 2011

Opbouw model Eigen ontwikkeling - Vissim - Matlab - Excel woensdag 2 november 2011

Optimale haltetoedeling: Opbouw model Optimale haltetoedeling: Integer lineair programmeer probleem (ILP) Kostenfunctie Voorwaarden Specifiek toegespitste Solver applicatie woensdag 2 november 2011

Uitgangspunten Ingegeven voorkeurshalte Doel = minimale afwijking voor reizigers (clusters) 15 minuten voor aankomst in toedeling 5 minuten voor aankomst toedeling “vast” en op borden Toedeling pas werkelijk definitief bij oprijden busstation woensdag 2 november 2011

Resultaten Vergelijking tussen dynamisch en traditioneel busstation mogelijk; Knelpunten circulatie zichtbaar; Uitvoer visueel en cijfermatig (link) Nu ook: voetgangers modelleren; woensdag 2 november 2011