Antwoordcategorieën bij eenmalige gebeurtenissen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Doe jij ook mee? de samenleving dat ben jij,
Advertisements

Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Basisboek Interviewen 3e druk 2012
Groepje: Alissa Beijdorff Mark Aarden Maurice America Brad Bijtjes
Interactum Lectoraat Kantelende kennis
Het Forum Hoe ga je te werk met het forum?
Kennispoort Verloskunde 2009
Omrekenen van oppervlakte- , en inhoudsmaten
Hondenhumor Kattengein Film is voorzien van geluid.
Goedemiddag mijn naam is Marian Denekamp van Duynhoven
Vapro -D Month Year Givaudan.
Met 30% korting! Dus nu voor 50 euro!
Blijf bij mij Jolink.
levenslessen 7 % Steeds even klikken om verder te gaan !
Peter Strawson.
HOE ZIT DAT NU MET VISTA ???? Een kort overzicht.
Brrrrrrr, een klant CEO bezoekt weinig klanten Wel praten over….., niet praten met….. Klant is van vlees en bloed, geen getal Klant is eng….. Klanten gaan.
Het is vandaag Girlsday!
Base: bewerkingen 2 soorten - Oplopend- Aflopend.
Ledenvergaderingen cao postverspreiders
Hoofdstuk 3 – Gegevens verzamelen
Meten bij marktonderzoek
dataverzamelformulieren
Meten bij marktonderzoek
Iedereen coach naar Jef Clement.
Als God de mens had geschapen om computers te gebruiken, had hij ons zestien vingers gegeven.
dat hebben wij, wij op vakantie naar kreta in september en wat hebben we, we zitten hier in de regen.
Ketenzorg spoedeisende hulp; op weg naar een nieuwe CQI vragenlijst
Social Medicine CQ-index: betrouwbaarheid en validiteit voor allochtone bevolkingsgroepen Karien Stronks afd. Sociale Geneeskunde AMC/UvA Onderzoekersforum.
CQ-index Huisartsenzorg: pilot schriftelijke vs. electronische dataverzameling CQI-onderzoekersforum 18 september 2008.
APPLAUS!! MO-Momentje Een ongeluk zit in een klein hoekje.
MET DANK AAN COLLEGA’S IN DEN LANDE ! vee 2012
Een website bouwen, hoe doe je dat eigenlijk?. Website bouwen Wat zet ik er op? Hoe deel ik mijn pagina’s in? Welke knoppen moet ik gebruiken?
Opdracht Bezoek een gamebeurs Lees recensies en geef daar een reactie op.
Media bekijken op afstand De mogelijkheden boven de €500.
Ledenenquête 2013 Uitkomsten. Statistieken 23 vragen 91 leden begonnen 50 volledig ingevuld.
Kirti Zeijlmans MSc Rijksuniversiteit Groningen Voor meer informatie:
Dit zal plaatsvinden bij mij thuis.
Gaat een soa altijd vanzelf over?
Vergroot je wereld! Uitwisseling Chiavari ELOS Europa als Leeromgeving Op School.
Vragenlijst groepje 3 Wiki.
Onze school, Albeda colege Schiedam Nieuwland.
Resultaten Leerlingenenquête 2015
Hoofdstuk 5 Vijfkaart hoog, eerste verkenning 1e9 NdF-h1 NdF-h5 1 1.
PowerPointsite-bep Dit is een baby zoals iedereen ze zou willen hebben maar helaas zijn ze zo niet verkrijgbaar.
* Wie ben ik? * Wat doe ik? Ik ben Jay Michilsen, Ik ben bijna 14 jaar. 25 Augustus ben ik 14! Wat doe ik? Ik game altijd. Ik speel meestal Black Ops 2.
En toen was het voorbij Vraag jij je nooit af wat mensen moeten denken net voor dat ze een ongeluk krijgen of zelfmoord plegen Hier kun je proberen om.
Methoden & Technieken van Onderzoek
Samenwerkingen festivals & ondernemers >> Inzichten vanuit onderzoek.
Doelen van deze presentatie:
1 : De sollicitatie-brief + Curriculum vitae 2 : Het sollicitatie-gesprek 3: Vervolgprocedures SLC21 : Solliciteren.
Participatiesamenleving Consequenties voor huisartsen Margo Trappenburg Rotterdam, 6 april 2016.
Expertiseteam Toetsenbank 1. Doel van vragen stellen 2. Welke soorten vragen zijn er 3. Veel voorkomende fouten 4. Zelf een vraag maken 5. Zelf een vraag.
WAAROM GOED NIET GOED GENOEG IS. Een niet tijdrovende werkwijze brengt kwaliteitszorg dichterbij.
Werkwoordelijk gezegde, naamwoordelijk gezegde en de werkwoorden
Abrona eigen wijz(e) workshop Cliëntenraadpleging Abrona/Vilans.
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
Quiz tops en tips groep 5 en 6. Tops en tips In deze les maakte je maatje een gedicht over de nacht. Dit stond in ‘Zo zit het!’: ZO ZIT HET! Hier let.
Workshop Peer Review audit Kennisdag 5 juni 2014 Meta Peek.
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Maatschappelijke zorg 2
Problemen van mantelzorgers die zorgen voor een oudere naaste
dataverzamelformulieren
1. Kan je alleen aan wetenschap doen of heb je anderen nodig?
Kansenscanner Natuurinclusieve landbouw
Enquête VGEO 2019 Korte samenvatting Jeroen Hogendorp.
Quiz ‘Ik ben van mij!’.
Transcript van de presentatie:

Antwoordcategorieën bij eenmalige gebeurtenissen Michelle Hendriks Nicolien Zwijnenberg

Antwoordcategorieën bij eenmalige gebeurtenissen Voorbeeld: eenmalig bezoek aan huisartsenpost of aan consultatiebureau Tot nu toe gewerkt met Nooit-altijd  sluiten niet aan bij beleving respondent Nee/ja  problemen bij factoranalyses en weinig onderscheidend

Voorstellen WAR (1) Voorstel 1: Nam de huisarts u serieus? (CQ-index) Nooit Soms Meestal Altijd   Voorstel 2: Nam de huisarts u serieus? (CQ-index) Nee Ja

Voorstellen WAR (2) Voorstel 3: Nam de huisarts u serieus? Helemaal niet Gedeeltelijk Grotendeels Helemaal wel Voorstel 4: Nam de huisarts u serieus? (Quote) Nee Eigenlijk niet Eigenlijk wel Ja

Voorstellen WAR (3) Voorstel 5: Nam de huisarts u serieus? Nee, helemaal niet Een beetje Grotendeels Ja, helemaal

Opiniepeiling Onderzoekersforum CQ-index Volgende vragen zijn gesteld Vraag 1: Welke van de gegeven antwoordcategorieën vindt u het beste passen bij vragen naar ervaringen met eenmalige gebeurtenissen? Wilt u de cijfers van de gegeven varianten op volgorde zetten van beste naar slechtste variant. Vraag 2: Weet u andere antwoordcategorieën die passen bij vragen naar ervaringen met eenmalige gebeurtenissen? Nee Ja, de volgende antwoordcategorieën:  

Reactie Onderzoekersforum CQ-index Reactie ontvangen van 35 (27%) van de 131 leden. Bij het merendeel van de leden van het onderzoekersforum (82%) gaat de voorkeur uit naar voorstel 5. Er worden ook alternatieven genoemd, maar dat zijn met name kleine aanpassingen aan voorstel 5.

Conclusie (1) Duidelijke voorkeur Onderzoekersforum voor voorstel 5: Nam de huisarts u serieus? Nee, helemaal niet Een beetje Grotendeels Ja, helemaal WOG en WAR kunnen zich hier in vinden 5

Conclusie (2) De antwoordcategorieën dienen vanaf nu toegepast te worden in vragenlijsten die in ontwikkeling zijn als het gaat om vragen naar ervaringen met eenmalige gebeurtenissen. NB. dit geldt niet voor vragen naar structurele eigenschappen. Bijv. Was de wachtruimte groot genoeg? Vervolgens bekijken we of dit bruikbare resultaten oplevert.