Informatie-avond 2 en 3 Havo
Agenda Opening en algemeen gedeelte door dhr. Boer Gedeelte leerlingbegeleiding door dhr. De Rooij: contact met de school globale indeling van het schooljaar Kennismaking met de klassenmentor
Van brugklasser naar havist Leerling-profiel HAVO - Onze HAVO leerlingen zijn spontane leerlingen die direct kunnen laten merken dat iets ze wel of niet bevalt. - Leren doen ze het best en liefst aan de hand van concrete en gerichte opdrachten. Dan komt hun, niet geringe, potentie het best tot recht. - Ze kunnen en moeten zelfverantwoordelijk en zelfstandig leren werken maar ze moeten daarbij niet worden overvraagd. - De HAVO leerling heeft duidelijke sturing, controle en structuur nodig. Ook is het regelmatig geven van feedback heel belangrijk voor hun leerproces. - Ze zijn gebaat bij gevarieerde werkvormen die tijdig afgewisseld moeten worden.
Van brugklasser naar havist Aandachtspunten Nieuwe onderdelen na jaar 1 (snuffelstage/portfolio) Ons uitgangspunt: eigen gezicht en problematiek HAVO HACO / Keuzebegeleiding H3 / Doorstroom naar Tweede Fase Overgangsnormering havo 2 (wi, Ne, En) en havo 3 (HACO, niet meer dan 1 onvold. In profieldeel, mogelijk verplichte profielwisseling). Bij 4 onvoldoendes bespreekgeval, advies van docentenvergadering is bindend.
Bijzonder dit jaar Nieuwbouw: roostertijden, lokalen, bouwoverlast, ouderbijdrage
Contact met de school Van brugklasser naar havist Klassenmentor Afdelingsleider Havo 2 t/m 5 Vakdocent Klassenouder Internet: Telefoon:
Globale indeling van het jaar 4 perioden (4 rapporten) Ouderavond voor mentoren (19-21 november en februari) voor vakdocenten (15-17 januari) Klas 2 -Studie en sociale vaardigheden Klas 3-HACO en Profielkeuzebegeleiding Internet ( )
Lokaalindeling na de pauze H2aMevr. VennixLokaal 111 H2bMevr. Tooten Lokaal 112 H2cMevr. ZegersLokaal 113 H2dMevr. HendriksLokaal 114 H3aDhr. Metselaar Lokaal 115 H3bMevr. PouwelsLokaal 116 H3cMevr. Van RooijLokaal 117 H3dMevr. HanssenLokaal 122
Kopjes op de balie s.v.p.