ruimtevaarder Wat zie je? Wat voel je? Wat denk je?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het secundair onderwijs
Advertisements

Mediërend leren op bs. Theresia
Sociaal emotionele ontwikkeling en groepsgedrag
Arjen Scholten, BSA Kees Broekhof, Sardes
 Cultuur- en kunsteducatie Cursus D.H.O.S
3 H/V, kiezen voor een profiel
Marc Van Gils – Marc Mathyssen
Moderne stadsbibliotheek én Communicatiehuis van en voor de (Nederlandstalige) gemeenschapsvoorzieningen in Brussel Gemeenschappelijk initiatief van VGC.
+ Good practices Mediawijsheid Kennismaking 3.
Kansen voor kinderen Carla Scheffer Rens van Kleij Startbijeenkomst Brede School Wassenaar 18 december 2012.
Ontwikkelingstraject kinderen
Inhoud van de avond Het kindcentrum : Bouwen vanuit een gemeenschappelijke visie (Rob) Introductie partners Stichting Kinderopvang Huizen Paramedici Het.
Concept Opdrachtgever: Agentschap Ondernemen (AO). In het kader van ondernemingsplanwedstrijd (OPW) Vlaanderen, dé officiële ondernemingsplanwedstrijd.
De waarde van cultuureducatie
UA – 11 mei Missie Stichting Lezen wil brede bevolkings- groepen het plezier en het nut van lezen laten ontdekken en beleven om zo hun persoonlijke.
Carlo Vuijlsteke  Flanders DC  21 Mei 2012  Uitreiking Popthesisprijs 2012 Ondernemerschap en zakelijke kennis in de creatieve sector.
CANON Cultuurcel VISIE “Jonge mensen uitdagen om hun sterktes te ontdekken en die taal te ontwikkelen die hen het beste ligt” Peter Adriaenssens MISSIE.
Je Creatief Quotiënt verhogen ‘creatieve ontwikkeling van talent’
Welkom !!! Bs Meuleveld SBO Peelhorst
Tweede Studiedag Brede School – Vlaams Parlement 16 mei 2008 Een brede Kinderopvang REFLECTIES door Jan Van Gils Onderzoekscentrum Kind en Samenleving.
Uitwisseling Ieper - Gliwice. Index Hoe het begon Bilateraal? Multilateraal? Ons project Help!
Bevorderen van de taalvaardigheid
Stichting Cultuurpad Primair anders! Onze missie: het bieden van brede ontwikkelingskansen voor kinderen van 4-14 jaar door: Cultuureducatie een vaste.
UA 3 mei Stichting Lezen wil brede bevolkingsgroepen het plezier en het nut van lezen laten ontdekken en beleven om zo hun persoonlijke ontwikkeling.
Terugkoppeling OLB Collegagroep zorg Valérie De Smet 16/1/2014.
 Hoekenwerk. Discussie  Leergebied overschrijdende eindtermen  Leren leren (Van In)  Coöperatief leren  Keuzes maken  Eigen leerstijl hanteren en.
Sessie: realiseren van doelwaarden 25 november 2013.
De waarde van Cultuureducatie of De avonturen van een econoom in Subsidieland.
Voor alle kinderen betaalbare en toegankelijke dagarrangementen woensdag 12 september D&C Amsterdam Antoinette Kat.
Welkom op de Uilenhof Nieuwe Mavo en Havo Junior
Talent in Ontwikkeling
de Ontdekking Oosterhout
Symposium Differentiatie
Wat inspireert jou? Wat heb jij nodig om creatief te zijn?
3 H/V, kiezen voor een profiel
Dynamo3. Voor april 2009: dynamo2 – alleen projectsubsidies Sinds april 2009: dynamo3 -Via -dynamoPLAN –dynamoOPWEG –dynamoPROJECT.
SESSIE 8 PLEIDOOI VOOR DUURZAME CULTUURBELEVING OP SCHOOL.
Informatieavond Ouders leerlingen groep 8
MEde Maken Ik ben een mEdemaker!. Vanavond Interview wethouder over aanleiding en doel mEde Maken Presentatie mEde Maken Interviews inwoners met geslaagd.
International Business College Iets voor uw zoon/dochter?
1. Voorgeschiedenis ◦ Cultuur ◦ Jeugd ◦ Onderwijs 2. Gedeelde visie 3. Doelstellingen 4. Beleidsmatige verankering 5. Actieplan.
Tools voor de klas Interessante websites en hulpmiddelen voor leerkrachten in de basisschool.
Jeannette van Nieuwkoop
Omgaan met talige diversiteit op de werkvloer Piet Van Avermaet.
Het samenbrengen van taal- en leesvaardigheid en kunst- en cultuureducatie in Noord-Brabant ten behoeve van de omgang met de 21 e eeuwse vaardigheden in.
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 2 Pascal van Schajik.
International Business College Iets voor jou! Voorlichting VMBO 3/4 Januari 2015.
Workshop Identiteit?.
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
Ondernemend gedrag Hoofdstuk 2 Kan het ook beter? Signaleer mogelijkheden voor verandering.
D E OVERSTAP NAAR HET SECUNDAIR ONDERWIJS Infoavond 18/01/2016 De Brug VCLB D E W ISSEL C AMPUS C ENTRUM.
ECENT conferentie, Utrecht 12 mei 2011 Hoe lio’s voor te bereiden op omgaan met excellente leerlingen? Ton van der Valk, curriculumcoördinator JCU.
Inspiratiedag De Bib op School 5 mei 2015 Koen Vandendriessche Hannes Vanhaverbeke.
CULTUUREDUCATIE IN ALBLASSERDAM Bijeenkomst voor Informatie en Opinie over Welstand en Cultuur, Alblasserdam 8 okt
ADV Pedagogische en educatieve dienstverlening De blik van de leerkracht kijk, luister, ontdek en zie de talenten! ADV.
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
Cultuureducatie in Dongen 9-puntenplan door Iris van Kollenburg Geïnspireerd door de cursus Cultuureducatie voor ambtenaren van het BisK.
Tienerschool Heilige Familie Site Gallaitstraat/Schaarbeek.
Wat gaan we doen? 20.00u: Inloop 20.10u: Opening 20.15u: Start presentatie 21.00u: In groepjes uit elkaar 21.30u: Terugkoppeling 21.40u: Afsluiting 22.00u:
23 maart 2017 profilering.
De nieuwe HEA Werkbespreking raad 1 juni april 2018
Project ‘112’.
Zelfvertrouwen en eigen verantwoordelijkheid?
Zelfvertrouwen en eigen verantwoordelijkheid?
Omgaan met meerdere talen
Sterke kanten Valkuilen Bedreigingen Kansen Bianca Breukelaar
Avila College meer dan onderwijs school voor mavo en onderbouw havo
Visie anders leren Ieder kind ontwikkelt zich optimaal als persoon & cognitief. Vanuit deze visie zijn we gestart met ‘anders leren’, gericht op onderwijs.
Profiel van een plusleerling
De kunst van het luisteren Communiceren met kinderen op school en thuis Anke den Hertog, P2E.
Transcript van de presentatie:

ruimtevaarder Wat zie je? Wat voel je? Wat denk je?

CANON Cultuurcel VISIE “Jonge mensen uitdagen om hun sterktes te ontdekken en die taal te ontwikkelen die hen het beste ligt” Peter Adriaenssens MISSIE Ontwikkeling van elk talent via cultuur in elke school, elke klas

CITAAT P. ADRIAENSSENS “Creativiteit is respectvol zijn voor de taal die het dichtste aansluit bij je persoonlijkheid. We leven in een tijd die verbale communicatie overvaloriseert. Wie vlot praat is duidelijk in het voordeel. Je moet praten over je gevoelens, over ideeën, je moet standpunten formuleren. De realiteit is dat deze aanleg zeer ongelijk verdeeld is. Er zijn heel wat jongeren die zich het beste voelen als ze emoties mogen uitdrukken in dans, zang, muziek, beeldtaal… talen die we in het dagelijkse leven naar de zijlijn verwijzen.”

CULTUUREDUCATIE Doelbewust kinderen en jongeren onderwijzen in: - een bewuste omgang met cultuur - in een bewust gehanteerd medium Cultuureducatie is binnen onze visie gericht op -persoonlijke ontwikkeling: Wie ben ik? Waar ben ik sterk in? -sociale ontwikkeling: Wie zijn de anderen?

Hoe kinderen stimuleren? Wat zie je? Wat voel je? Wat denk je?

Cobratv Wat zie je? Wat voel je? Wat denk je?

CULTUUR IN DE SPIEGEL Ruimte laten Taal / spreken? Gedragenheid Metamorfose

CANON Cultuurcel Studiedagen bv. dynamoDAGEN, dag van de cultuureducatie, cultuurdagen Culturele partners richting onderwijs Ontwikkeling methodes bv. Verdieping thema cultuur in onderwijs: via o.a. onderzoek Praktijkvoorbeelden

dynamoPLAN STAP VOOR STAP Surf naar Login en paswoord school Kernteam cultuur Brede schoolvisie op cultuur? Werkdocument Online versturen

dynamoOPWEG STAP VOOR STAP Na goedkeuring dynamoPLAN Onbeperkt Cultuurschakels Voor- en nadelen!

INSPIRATIE PROJECT Bachs knikkerbaan Der Lauf der Dinge

dynamoPROJECT… Tot 1500 euro voor een creatief project! 3 juryrondes: 25 januari, 25 mei, 25 september COACHING & HERKANSING! SELECTIECRITERIA: Origineel, creatief, vernieuwend Oog voor elk talent Oog voor het proces Samenwerking externe partners Realistisch kostenplaatje

INgeBEELD 4

Contactpersoon Kristien Druyts 02/