De klant is koningin Power to Mothers: De klant is ‘ koningin ’ Edwin van Teijlingen Reader in Public Health, University of Aberdeen & Visiting Professor, Bournemouth University
De klant is koningin Power to Mothers: De klant is koningin We vergeten nog wel eens in het debat rond de ketenzorg dat de vrouw centraal staat, of centraal zou moeten staan!
De klant is koningin Beslissingen nemen voor patienten als het gaat om de gezondheidszorg (in het algemeen, niet alleen in de verloskundige zorg) wordt meer en meer gezien als: paternalistisch, uit de tijd onaanvaardbaar.
De klant is koningin Daarom moeten we toewerken naar: ‘patient-centred care’ ‘women-centred care’.
De klant is koningin Centrale elementen van algemene patient-centred care: delen van kennis; betrekken van familie en vrienden; samenwerking en teambeleid; gevoelig zijn voor niet-medische en spirituele aspecten; respecteren van behoeften en voorkeuren van ‘ patienten ’ ; goede toegankelijkheid & uitwisseling van informatie.
De klant is koningin Het geboorteproces is een natuurlijke gebeurtenis daarom zouden sociale, culturele en persoonlijke voorkeuren van de individuele vrouw een nog veel belangrijkere rol moeten spelen dan in de gezondheidszorg in het algemeen waar medische problemen centraal staan.
De klant is koningin We moeten luisteren naar vrouwen! Onderzoek kan helpen duidelijk te maken wat vrouwen zoal willen en wat de voorkeuren zijn van bepaalde groepen vrouwen omtrent keuzes en beslissingen rond bepaalde behandelingen, medicaties, posities, enz.
De klant is koningin We moeten onderzoek doen naar wat vrouwen verwachten en nodig hebben van de verloskundige zorg, terwijl vroedvrouwen en artsen er voor moeten zorgen dat individuele zwangere vrouwen de zorg krijgen die ze willen hebben!
De klant is koningin Laat je niet beïnvloeden door de volgende twee sprekers! Zowel Eric & Lotte verdedigen hun ‘ eigen ’ of beroepsbelang!