Hoe werkt een zoekmachine?. In feite als een gewone browser Zoekmachine discrimineert niet; álles wat geïndexeerd mag worden, wordt geïndexeerd Ranking.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Zoekmachine optimalisatie websites VNU Exh.
Advertisements

Werken met de WordPress Site (Les 6)
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Module: Delicious • Verzameling ‘favorieten of bookmarks’ • Eenvoudig om eigen bookmarks bij te houden • Je kan er overal aan (waar internet is) • Gebruikt.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Wat te doen bij grote domeinveranderingen? • Nieuw domein gekocht • Compleet nieuwe website • Domein verhuizen.
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Omzet genereren via Internet
Social media & Google Ferdy Wolthuizen. Agenda Google 2 Afsluiting 3 3 Social Media 3 1.
Efficiënt zoeken Informatie zoeken op verschillende manieren Je hebt een URL of hyperlink bij de hand VVVVb. W W W W W WWWW WWWW.... SSSS IIII TTTT.
Backlinks • Verhoog uw ranking • Meer Pagerank • Meer Trustranking Mits u het goed doet!
Vindbaar zijn Wat kan je zelf doen?. ADWORDS -Betalen per klik -Gelijk resultaat -Wekelijks onderhoud -Gecompliceerd geworden Zelf doen: Ja, basis.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
HTMLHTML UITLEG & CURSUS. Inleiding HTML: Hyper Text Mark-up Language.
Zoeken met Google Door Kick de Wolff 13 juni 2006.
HTML Les 1: Introductie HTML
Crashcursus HTML en CSS 2013
1 RSS en weblogs zoeken Jeroen Bosman VOGIN, 9 juni 2009 Wageningen.
1 RSS en weblogs zoeken Jeroen Bosman VOGIN, 14 april 2008 Leiden.
1 Nieuwe (on)mogelijkheden zoekmachines Jeroen Bosman VOGIN, 4 juni 2009 Wageningen.
1 realtime & social: blogs & tweets Jeroen Bosman VOGIN, Wageningen, 16 mei 2013.
1 Weblogs, RSS en tweets zoeken Jeroen Bosman VOGIN, 20 mei 2010 Wageningen.
1 RSS, weblogs en tweets zoeken Jeroen Bosman VOGIN, 23 november 2009 Wageningen.
Oefenen met de zoekmachine Google Deel 1 Zoeken op alle sites Zoeken op Nederlandse sites zoeken van afbeeldingen Arkelstein, School voor Praktijkonderwijs.
Een preview 27/05/2008 UiTinVlaanderen.be. Van cultuur naar UiT = content verbreding - CultuurDatabank - Zichtbaar in navigatielinkjes - Merkbaar in.
Deze presentatie mag noch geheel, noch gedeeltelijk worden gebruikt of gekopieerd zonder de schriftelijke toestemming van Seniornet Vlaanderen VZW Mijn.
SEO Tools.
Wauw!!! Google Panda update WAUW !!!!. Google Panda update Plots geen bezoekers en/of omzet meer? In de US had deze update een impact op bijna 12% van.
Welke zoekwoorden leveren veel verkeer op?. Aan de slag! Stap 1. Bepaal je zoekwoorden en schat het verkeer in.
Nr 1 met foto’s Video over image tags
1 realtime and social: blogs & tweets, FB & G+ Jeroen Bosman VOGIN, 17 november 2011 Wageningen.
INTERNET het communicatie-instrument voorbij Introductie.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
SEO Basics Elke pagina unieke titel, merk achteraan
Freelancenetwork.be audit. SEO Basics Elke pagina unieke titel, merk achteraan Elke pagina één H1 tag Meta description (inhoud vd pagina) ALT tag op afbeeldingen.
Meer bekendheid via je Website
Hoe krijg ik volk op mijn site? Keywords Titles Descriptions.
Webmaster ToolsWebmaster Tools Google Webmaster Tools Gedetailleerde rapporten over uw pagina's in Google. Weet wat google van u vind! Ontdek.
Webpromotie & SEO copywriting. Zoekmachines Slechts één zoekmachine van belang: Google Marktaandeel Google in het de westerse wereld:
realtime & social: blogs & tweets
Inhoud Presentatie 1. Probleemstelling onderzoek 2. Wat is een search engine? 3. Geschiedenis van search engines 4. Hoe werkt een search engine? 5. Welke.
Advanced Business Information Solutions Zoekmachines en andere vormen van webmarketing.
Online marketing Expert (in een week)
HTML. Wat is HTML Je kunt er sites mee bouwen Hypertext Markup Language Afspraken voor opmaak: tags.
A1 – Diensten A1 – Webdesign Het pakket van € 399,- bevat: Al het overleg dat u nodig heeft om tot een goed ontwerp te komen. Ontwerp Website ontwerp.
Minor Internet Marketing
DMK – week 2.
Website Usability. 10 websites worden beoordeeld door drie dingen: 1.URL. 2.Categorie. 3.Conclusie.
Briant College Hoofdstuk 3 Omgaan met internet. Briant College InternetVeel informatie Betrouwbaarheid is belangrijk! 16-jarige scholier op scholieren.com.
Hoe positioneer ik mijn uitgeverij 10 do’s en dont’s Windkracht62 1 WINDKRACHT (0) Ian Muller.
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
Agenda Wie ben ik? Redkiwi Online marketing In de diepte: SEO.
 Blogs  Toepassing  Goede/slechte blogs  Kosten  Samenvatting.
Online Marketing Plan Search Engine Optimalisation OW 3.
Hoe maak ik een website?. 4 stappen Analyse Ontwerp.
Surfen op het internet Basisbegrippen
SEO Hoger in Google.
Zoeken op internet
Zoekmachinemarketing
Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt
Omdat we op onze eigen account programmeren
SEO Seminar.
Marketing en zoekmachines
Transcript van de presentatie:

Hoe werkt een zoekmachine?

In feite als een gewone browser Zoekmachine discrimineert niet; álles wat geïndexeerd mag worden, wordt geïndexeerd Ranking – het erven van ‘punten’ Vastleggen van zoekopdrachten (AdWords)

Kern van de zoekmachine Zoekmachine doet 2 dingen: 1. Informatie van sites verzamelen (crawlen) 2. Zoekopdrachten vertalen naar zoekresultaten Bij alle werkzaamheden voor zoekmachine-optimalisatie altijd van belang: Outside in of Inside out

Indexering per site-categorie Google plaatst je in een hokje – Bedrijfssite (weinig updates + opgenomen in directories, portaalsites) – Forum/ blog (regelmatige updates) – Persoonlijke site (zelden) – Nieuwssite (meermaals per dag update) Gedraag je zoals Google verwacht!

Hoe werkt een zoekmachine - simulatie Tool A10 / A11 op imnl.nl/toolsimnl.nl/tools

Voorbeeld: NederlandInternet.nl DIT ZIET U 6

NederlandInternet.nl DIT ZIET een zoekmachine 7

Spider: 8 Indexeert elke link die hij tegenkomt Slaat bepaalde info op Bezoekt de nieuwe link

Wat wordt precies geïndexeerd ? Per hyperlink wordt de volgende informatie opgeslagen: – URL – title-tag; meta-keywords en meta-description – Alternate tekst tag voor afbeeldingen ( ) – 'keyword density’ (1, 2 en 3-woord combinaties, hun kwantiteit en percentage) – Interne en externe links – de HTML broncode van de pagina – een export van de complete tekst

Belang van verschillende componenten SET van kleine veranderingen -> groot resultaat De domeinnaam Url Metatags Title tag Alternate text tag voor afbeeldingen Links (interne en externe) Header tags met name & Vetgedrukte teksten of