Online Leren Bart Kindt Februari 2010. Web based training Alcatel-Lucent  >60K werknemers, 130 landen  Telecom sector  Alcatel-Lucent University :

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Eureko Academy Life & Pensions Inspirerend leren.
Advertisements

Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Acadoo ’s Best Practice NIOC April 2002 Marion van den Kroonenberg.
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
open, inspirerend en ambitieus
Onderzoekscompetenties en VOET-en
Samenwerking met MOSS 2007! Chris Hoppenbrouwers.
Onderwijs ontwerpen voor het leren oplossen van informatie-problemen Iwan Wopereis Centre for Learning Sciences and Technologies (CELSTEC) Open University.
Innovatief leren met behulp van ICT
A Brave New Workforce | 19 juli ExpertPlaza “ Freelancing per minuut” ExpertPlaza.nl Tacit knowledge in (netwerk) organisaties Case: ABVAKABO.
Oplossingen in Training & Opleidingen voor ons distributie kanaal.
Motivatie om te leren bij blended learning
ASCC clubmiddag 20 december 2011 Ruud Vloeimans 2011 © R.P.Vloeimans, Amstelveen, Netherlands.
Mailoplossingen voor het onderwijs
Jasper Oosterveld iPad en SharePoint 23 februari 2012.
Certificering op Europees niveau overbruggen van de 2e digitale kloof Leo Besemer ECDL Nederland NV.
Nieuw! Elektronische web cataloog Zoeken via Technische Product Details Training document GE Consumer & Industrial Power Protection.
HALLO OPLETTEN : Waarom sql DOEN : Introductie opdracht
Bonhoeffer - Enschede Hogeschool Windesheim - Zwolle.
Inleiding Product van Microsoft
Veranderen van organisatie en praktijk: mogelijkheden en consequenties Kurt De Belder, Bibliothecaris van de Universiteit.
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
BI voor Microsoft Dynamics AX
©Lex Bergers, Lexpertise Business Coaching in Communicatie Training/Coaching/Advies/Presentaties Presentatie De wereld “on the move” (eerste kenismakings-versie)
De Monsanto logistieke ketting en de synergie met PLDA Antwerpen
De keuze voor uw klant en voor U als partner
Amsterdam Airport Schiphol 1 Anne S. Helsdingen 1, Ludo W. van Meeuwen 1,3, Saskia Brand-Gruwel 1, Jeroen J.G. van Merriënboer 1,2, & Jeano J.P.R. de Bock.
LIPS versie 2.1 Een logische evolutie Carl Possemiers & Tim Vander Borght Gebruikersdag VERA Leuven, 24 Oktober 2005.
Portaal: ook voor ‘gratis’ online documentbeheer Portaal maakt online documentbeheer mogelijk ‘e-Raden’: voor de raden van uw bestuur In 2010 aangeboden.
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Stefan Kolgen – C.H.I.P.S. vzw 1. “ Web 2.0 is the business revolution in the computer industry caused by the move to the internet as platform, and an.
De 3 Dimensies van Collaborative Learning: het PEERS project op University College Maastricht Oscar van den Wijngaard, Community of Practice HU 8 april.
Cop Ontwerpprojecten / Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Vergelijking met RBL, 8 april 2010.
Wat is de meerwaarde van een elektronische leeromgeving?
Microsoft Windows Vista vanuit gebruikersperspectief.
Metadata en Webstroom SURF SiX expertisegroep Pierre Gorissen SURF SiX / Fontys Hogescholen 16 november 2004.
EOR en Vakbond Discussieaanzet FNV Europa conferentie, Sjef Stoop, FNV Formaat.
De wereld verbinden Door taalbarrières te doorbreken Door Anke Kuipers.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Kennisnet Videodienstverlening Open source, open content Pieter Varekamp November 2008.
Het UNESCO Charter en de Guidelines for the Preservation of the Digital Heritage na 8 jaar 4 november 2011, Naar een toekomstvaste AV-collectie NL.
De Interbestuurlijke Producten- en dienstencatalogus Interbestuurlijke Producten- en Dienstencatalogus.
27 februari 2013 Online seminar Take it easy groep 1-4 Door: Kathleen Moore en Marja Schakelaar.
Wikispaces in het talenonderwijs: samenwerking en creativiteit
Social Learning & Social media Andreas Jansen 15 oktober 2014.
moderniseren van het curriculum.
Papierloos vergaderen in het onderwijs
Activiteiten ANWB online e- commerce 1. 2 Algemene bij te houden zaken Relevante nieuwsitems plaatsen op blog m.b.v. Wordpress Persoonlijke ontwikkeling:
Content Management Systeem. Maart 2000Case: World Online International2 Klantprofiel I World Online International BV is een beursgenoteerde Pan-Europese.
APP Platform Rivium, 5 maart 2013 Rik Vietsch.
Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015.
Prototyping Week 7 // Tweenlite & API. TweenMax Snel mooie en effectieve animatie.
Karel Vlieghe - Utrecht 29 januari 2005 Veranderscenario’s voor e-Learning systemen Evolutie van e-Learning systemen door de jaren heen.
Inspiratie Blended Learning 24 juni Interactief? Teach what you preach…
Let’s go! ›Beginnerspresentatie ›Starten met prospero ›Verschil CMS en web navigator ›Nieuwe content > nieuwe folder aanmaken ›Bestanden uploaden ›Linkobject.
Agenda  Introductie Oracle Documents Cloud Service  Demo  Integratiemogelijkheden  Demo  Vragen 15 december /11/2015 WebCenter SIG Oracle.
Evalueren in afstandsonderwijs (blended learning) Martin Valcke Onderwijsdag AUH - 18 januari 2016.
Pag. 1 Opnemen van hoorcolleges en lezingen Afdeling Onderwijstechnologie Cel Multimedia DICT.
Digitale handigheidjes.  Symbaloo  Jing  Woordenwolk via Wordle of Taxcedo Web 2.0.
Structuurborden. Visualisatie hulpmiddelen inclusief training en coaching op de werkplek. Om dagelijkse problemen vast te leggen, de voortgang te bewaken.
EPALE With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union Wat? Voor wie? Waar? Waarom? Hoe? En jullie?
PRESENT.ME PRESENTATIE ALS VERVANGING VAN DE LEERKRACHT?
Film 1. Gebruiken 2. Vinden 3. Downloaden 4. Maken 5. Bewerken
‘Business at the speed of change’
Kwaliteit vertaalt zich in CMC, de Certified Management Consultant
Student-centered learning Student-centered learning is het proces waar bij studenten makkelijk kunnen leren plannen, tactieken toepassen om het studeren.
Wat leren docenten en onderwijsondersteuners online van goede voorbeelden van ICT-gebruik en hoe waarderen ze dit online leren? Gerard Baars
Open bouwblokken voor de adaptieve engine
TELT TEAM Functioneel beheerdag 2019.
PUBLIEK Projector 2+
Transcript van de presentatie:

Online Leren Bart Kindt Februari 2010

Web based training Alcatel-Lucent  >60K werknemers, 130 landen  Telecom sector  Alcatel-Lucent University : 600 werknemers, > 20 sites Generieke inhoud  E-learning Cataloog + online boekenwinkel Minder geschikt voor producten/oplossingen  Snel veranderende informatie  Lange ontwikkeltijd + hoge ontwikkelkost

Recording - Webcast Hoe kan kennisoverdracht versneld worden?  Internationale context  Heel verscheiden doelpubliek  Verschillende leernoden (onderwerp + niveau) Opnames maken van experts  Kan veel sneller gebeuren, standaard proces  Geen kennisoverdracht nodig om content te maken  Presenter Coaching, de SME is niet noodzakelijk een goede lesgever Een geschikt platform is nodig om alle opgenomen sessies te beheren  Centrale verzamelplaats  Laagdrempelig  zoekfunctie  Verouderde opnames verwijderen

Youtube-like experience  New items  Hot items  Zoek functie  Upload functie

Presenter PPT TOC Download related documents and other formats Discuss and rate

Structure needed ? Learning2.gO is een ongestructureerde verzameling Sluit aan bij andere vormen van leren (WBT, Classroom) CommunicationClassroomCoachingKM/CoP Contact Awareness Understanding Application Mastery Expertise Competency

Verdere ontwikkeling Platform  Samenwerking met Bellabs  Tagclouds, Content Tagging, People Tagging, Dynamic subtitles, … Inhoudelijk  Uitbreiding van het aantal leertrajecten  Positionering van pre- en post sales presentaties in Solutions4All Gebruik  Standardisatie van productie van inhoud  Integratie van online content in de les