Ronde 1: aan het werk gaan.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
(procent)rekenen in de vakken
Advertisements

- Hoe noem je uitkomsten?
Werkwoordspelling – persoonsvorm, onderwerp, t. t
Omrekenen van oppervlakte- , en inhoudsmaten
Les voor groep 6 Geen instructietafel, want deze les is voor iedereen die niet precies meer weet hoe de staartdeling ook al weer ging en/of er meer van.
Goedemorgen.
Vandaag hebben we het over :
Ronde 1: aan het werk gaan.
Les voor groep 7 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Kb.1 Ik leer op een goede manier optellen en aftrekken
Les voor groep 8 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Les voor groep 8 Voor de overige kinderen: Ronde 1 pak een kaart.
Les voor groep 7 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
REKENEN.
Optellen en aftrekken tot 100 TE + E = TE mb
Verhoudingstabel Er is een voorraad laxeermiddel. Die oplossing bevat 15% natriumsulfaat. Dit betekent: 15 gram per 100 mL oplossing. Kinderen krijgen.
Lesplanning Binnenkomst Intro Nakijken 1.4
Lesplanning Binnenkomst Intro Vragen huiswerk
Nieuwsbegrip Doel van deze les:
Nieuwsbegrip Doel van deze les:
Doel: persoonsvormen in de t.t.
Goedemorgen.
Les voor groep 7 Pak je schrift en potlood en kom naar de instructietafel
Les 2 groep 7 leerdoel Je leert om de uitkomst van een som te schatten, zodat je snel en handig kan rekenen. Wat weet je hier al van? Waarom is het handig.
Les 4 groep 6 leerdoel: Je kunt cijferend optellen.
Les voor groep 8 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Goedemorgen.
Les voor groep 7 Geen instructietafel, want deze les is voor iedereen die niet precies meer weet hoe de staartdeling ook al weer ging en/of er meer van.
Goedemorgen.
Les voor groep 8 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Les 2 groep 8 leerdoel: Je kunt werken met een verhoudingstabel.
Les voor groep 6 Pak je schrift en potlood en kom naar de instructietafel
Les 1 groep 7 2 leerdoelen: Doel 1:
Les 1 groep 6 leerdoel: Doel 1:
Les 1 groep 8 leerdoel: Inzicht hebben in de betekenis, plaats, structuur, waarde hele getallen en kommagetallen Wat weet je hier al van? Waarom is het.
Bewerkingen met breuken Les 37.
Rekenen groep 4.
§1.1 Wat voor een inkomen heb je?
Wat doet een magneet?.
verhoudingen – breuken – procenten - kommagetallen
verhoudingen – breuken – procenten - kommagetallen
verhoudingen – breuken – procenten - kommagetallen
verhoudingen – breuken – procenten - kommagetallen
verhoudingen – breuken – procenten - kommagetallen
Drill Getaldictee 2 234, ,07 549, , ,
rekenen Basisvaardigheden toegepast rekenen
KINDERMISHANDELING Jaarlijks worden worden er kinderen mishandeld in Nederland. Dat zijn er heel veel en het kan zomaar zo zijn dat dit iemand.
Inhoud Optellen en aftrekken. Vermenigvuldigen en delen.
DKA4-model In 4 stappen naar het antwoord.. DKA4-model. Delen, keer antwoord op het 4 e getal. Teken een tabel De getallen die bij elkaar horen, onder.
Inhoud Breuken (optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen).
Het land van de lieveheersbeestjes. In een bos hier ver vandaan, leven 100 lieveheersbeestjes. Ze doen allerlei dingen samen. Binnen het land geldt 1.
Deze les nieuwe opzet Instructietafel links in de klas
Verhoudingen Les 1 een deel van een gehele hoeveelheid In breuken
Werkwoordspelling Doel: persoonsvormen in de t.t..
Rekenen Verhoudingen Les 1: Breuken en procenten 1
Goedemorgen.
Rekenen Les 5: rekenen met grafieken, diagrammen en tabellen
Rekenen periode 2: Verhoudingen
Les 4: Rekenen met verhoudingen in dagelijkse situaties
Breuken optellen en aftrekken
Rekenen Verhoudingen Les 1: Breuken en procenten 1
Rekenen MZ4.
Rekenen Les 5: rekenen met grafieken, diagrammen en tabellen
Les 6: Breuken en procenten 4
M A R T X I W K U N E D S 2 G1 Rekenen met breuken © André Snijers.
Hoofdstuk 3 Wat gaan we doen? Terugblik Doel van vandaag Nieuwe stof
Kom maar op…. Ik zal je laten zien hoe slim ik ben…
Breuken optellen en aftrekken
Transcript van de presentatie:

Ronde 1: aan het werk gaan. Les voor groep 7 Pak je schrift en potlood en kom naar de instructietafel Andere twee groepen: Ronde 1: aan het werk gaan.

Ronde 2: korte instructie en vragen.

Ronde 3: grote instructie Les 13 groep 7 Ronde 3: grote instructie Twee leerdoelen: Je kunt procenten en breuken omrekenen met behulp van de verhoudingstabel Je kunt de verhoudingstabel toepassen. Wat weet je hier al van? Waarom is het handig dat we dit leren? Wanneer ga je dit gebruiken?

Wat je boven de deelstreep doet, moet je beneden de deelstreep ook doen! Hoeveel liter water heb je nodig om 4 liter limonadesiroop aan te maken? En hoeveel liter om 8 liter limonadesiroop te maken?

= wat zeg je dan eigenlijk? 4 = deel van de 5 = geheel ------- Breuk is dus altijd DEEL VAN EEN GEHEEL

verhoudingstabel 2 van de 3 kinderen lust graag spinazie. Hoeveel van 186 kinderen eet graag spinazie?

= hoeveel procent? Hoeveel procent is altijd het geheel? Antwoord: 100 procent Je gaat dus altijd op zoek naar de verhouding die hoort bij 100 procent, dat is het percentage wat je zoekt!!! Antwoord is dus 80%!!

Nu jij :

3 van de 4 kinderen heeft een huisdier. Hoeveel van de 120 kinderen hebben een huisdier? 2 van de 5 kinderen vindt spinazie de lekkerste groente. Hoeveel van de 185 kinderen vinden spinazie de lekkerste groente?

Ronde 4:gesprekjes over hoe het gaat. Evaluatie : Evaluatie: Is het doel gehaald? Waar moet je met deze opdracht rekening mee houden? Wat heb je geleerd? Wat ging er goed? Wat ging er niet zo goed? Vooruitblik: breuken ongelijknamig optellen/ aftrekken januari – februari Is ook met verhoudingstabel!