Nederland leeft met water & AGV verkiezingscampagne.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Verkiezing Project van het Jaar 2012
Advertisements

Waterketen / Rioolgebruik Landelijke en regionale aanpak
BFB-bier-krat Q
Enquête bij de leden van Fietsersbond Halle Resultaten.
10 oktober 2006 De schooluitbreiding kan van start.
ALLES WAT JE MOET WETEN OVER PERIODE 4 Samen naar het examen.
Campagne 5001redenen - zomeractie 2010
GOALS STRATEGIES MEASURES DASHBOARD ACTION PLAN (WHO, WHEN)
Project Jong in De Friese Meren Jongerenparticipatieproject in het kader van de gemeenteraadsverkiezingen 2013 Presentatie 28 augustus 2013 Het PAC, Lemmer.
De Vonk van Hoogezand-Sappemeer Woldwijkcentrum 13 maart 2013.
Informatie over Project MEER. Het plan 1 september 2012 – verspreiden glossy MEER door duizenden christenen in Nederland, met aansluitend een mediacampagne.
Bewonersvergadering 13 april 2011 Welkom Opening Bestuurszaken 20.25Waar staan wij nu? 20.40Buurt Interventie Team 20.50Pauze 21.10Politie.
Droge voeten en schoon water Help, er loopt een dijk door mijn tuin! 08 November 2012 Marco Maréchal (Hoofd communicatie HHSK)
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Infovergadering 17 januari 2012 Molenpoortplein T.H.V. Arcadis – Libost-Groep INFOVERGADERING : MOLENPOORTPLEIN.
BMF Tilburg 15 april Brabant in een dynamische context Veranderend landelijk gebied Afnemende bevolkingsgroei Afname biodiversiteit Klimaatverandering.
De Kalender en De Seizoenen Ellen Adriansens Gegradueerde in de ergotherapie BuSo – OV 2 – 2 e graad Algemene en Sociale Vorming Raamplan BuSo.
Benchmarking Publiekszaken 2005 Benchmarking Publiekszaken Stuurgroepbijeenkomst 29 juni 2005 Den Haag.
Cross Mediacampagne Opdracht gever: KLM
Wereld Jamboree 2015.
Benchmarking Publiekszaken 2005 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst I Kring F 10 juni 2005 Haarlem.
Mirjam Velting coördinator ledencontact (projectleider B-actief)
EY2010 Europees Jaar van de strijd tegen de armoede en sociale uitsluiting Julien Van Geertsom.
Lokaal beleid kinderopvang Stuurgroep Brede School 11 februari 2008 Sylvia Walravens Stafmedewerker lokaal beleid kinderopvang.
UiT in Berlare campagne met de kleine c. Wat vooraf ging Op papier UiTpartner sinds najaar 2008 Vertragende factor: lanceren nieuwe berlare.be Van cultuur.
2012 Nieuwjaar: zondag 1 januari – Drie Koningen: vrijdag 6 januari.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Stuurgroepbijeenkomst 2 juni 2006 Den Haag.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst I 9 februari 2006 Amsterdam.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 7 september 2006 Enschede.
Goed rioolgebruik: de lokale campagnes van gemeenten en waterschappen Isabelle Wasmus, projectmanager.
DENK VOORUIT de nieuwe rampencampagne
1 Voorlichting keuzes klas 2 Het Hooghuis locatie Centrum Vanaf begin maart: locatie Stadion Frans Christophe, decaan.
De Nieuwe SEXGEIN.NL Kalender 2002
Landelijke dag RMC- coördinatoren Aanpak uitrol Loket VSV 4 juni 2008.
Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen Raadgevend Comité van 28 september 2011 Heffingen 2011 Federaal Agentschap voor de Veiligheid.
Welke acties ondernemen Groningers om voorzieningen te behouden? Carola Simon.
Olsterweg Diepenveen 28 november Agenda Introductie De opdracht Ontwerp Vervolg Contact Vragen.
Spinoza-Lyceum Amsterdam
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Effectief adverteren op Marktplaats.nl Gericht communiceren met een relevant publiek.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 3.
De stadsrandzone centraal Ruimteconferentie 3 november 2009 Bart van Bleek.
Challenging the World…10 lbs. at a time!.  STAP 1: STEL EEN DOEL  STAP 2: KIES EEN KIT  STAP 3: DOE MEE OM TE WINNEN THE CHALLENGE.
Ouderavond groep
Sponsorpakketten The Social Enterprise Society Microsoft Lync is de snelst groeiende all-round communicatie oplossing van dit moment. Rondom.
Doelstellingenmanagement Ronde tafel - 23 oktober 2014.
Vereniging Vlaamse Brandweervrijwilligers (VVB) Vereniging Vlaamse Brandweervrijwilligers “Onze vrije tijd, voor UW veiligheid!” Regiovorming in Nederland.
Informatie avond groep 8A
De Ronde van België Aktiviteiten 2015.
ontdek wat jij kunt bereiken
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Happy New Year!!! Het bestuur wil jullie van harte welkom heten op onze nieuwjaarsreceptie! We wensen iedereen een fantastisch en sportief 2015!
Startmoment Master Politieke Communicatie 24 september 2007.
Landelijke evenementen april Kidzrally|18 april Ouderlingendag|19 april Studentencongres|24-25 april Volleybaltoernooi|26 april 55+ reis|30 april – 6 mei.
Schooljaar Het schoolplein Taal- en spellingmethode Dit schooljaar starten we met de nieuwste versie van de taal- en spellingmethode De.
Informatie avond leerjaar 4 (J. Driedonks - klas 4D) 10 maart 2015.
Twaalf maanden van het jaar met weerspreuken.
Het jaartje rond … januarifebruarimaartaprilmeijunijuliaugustusseptemberoktobernovemberdecember.
Verkiezingen Beste Strandpaviljoen Doelstelling De strandpaviljoens langs de Nederlandse kust te promoten en het imago te versterken.
Evaluatie campagne “Twaalfde Man” Agenda Twaalfde man in vorm –Media (Mindshare) –Concept en plan –Budget –Timing –Partners Campagne 2015.
Welkom Informatiebijeenkomst Kabels en leiding werkzaamheden Raadhuisplein e.o. 23 Maart 2016.
Bevraging streekproducten
Campagne taalvaardigheid
3L week 16: ‘Wij kijken naar de natuur op tv’ © JL
Samenhang beleidsdossiers en tijdslijnen
Transcript van de presentatie:

Nederland leeft met water & AGV verkiezingscampagne

De campagne van AGV Doelstelling: opkomst van 30-40% Door: - bekend en belangrijk maken van AGV, fase 1 - motiveren tot stemmen, fase 2 Hoe: - van brede thema’s naar lokale dilemma’s - van informeren naar involveren Aanhaken bij NLMW: - nationaal bereik -

Fasering campagne Fase mei t/m eind september - campagne: abri’s, advertenties en flyers - issue management door pr - lanceren campagnesite met banners - autobestickering, spandoek hoofdkantoor, etc. Fase oktober t/m 25 november - start waterschapsverkiezingen in Amsterdam - campagne: radio/tv en pr - campagnesite met online acties - debat en meet & greet events

Mediacampagne in fase 1 28 mei t/m 19 juni week 22: - abri’s - 1/1 pagina Het Parool - 1/2 pagina hah-bladen - banners week 23 en 24: - 1/4 pag. hah-bladen

Pakaandatwater.nl //2 plaatjes//

Debat en events Oktober-november: Lijsten in debat over dilemma’s bij jou in de buurt! - debatten in de grote gemeenten Leer de nieuwe waterschapsbestuurders kennen! - meet ‘n greet events Debatten en meet ‘n greet events worden waar mogelijk gecombineerd. Agenda volgt in juni of juli.

Dilemma’s Dichtbij / relevant / zichtbaar / merkbaar Thema’s fase 1: - veiligheid - klimaatverandering - schoonwater Lokaal: - Loosdrecht - Het Gein - Ronde Hoep - Amsterdam - en verder

Wat speelt waar? Vondelpark of Vondelplas? Sloterplas, zwemplas of visvijver? Wel of geen (oude) bomen op dijken? Wanneer voorzorgsmaatregelen klimaatverandering? Welke prijs betalen wij voor brakwater? Landbouw of natuur?