Nederland leeft met water & AGV verkiezingscampagne
De campagne van AGV Doelstelling: opkomst van 30-40% Door: - bekend en belangrijk maken van AGV, fase 1 - motiveren tot stemmen, fase 2 Hoe: - van brede thema’s naar lokale dilemma’s - van informeren naar involveren Aanhaken bij NLMW: - nationaal bereik -
Fasering campagne Fase mei t/m eind september - campagne: abri’s, advertenties en flyers - issue management door pr - lanceren campagnesite met banners - autobestickering, spandoek hoofdkantoor, etc. Fase oktober t/m 25 november - start waterschapsverkiezingen in Amsterdam - campagne: radio/tv en pr - campagnesite met online acties - debat en meet & greet events
Mediacampagne in fase 1 28 mei t/m 19 juni week 22: - abri’s - 1/1 pagina Het Parool - 1/2 pagina hah-bladen - banners week 23 en 24: - 1/4 pag. hah-bladen
Pakaandatwater.nl //2 plaatjes//
Debat en events Oktober-november: Lijsten in debat over dilemma’s bij jou in de buurt! - debatten in de grote gemeenten Leer de nieuwe waterschapsbestuurders kennen! - meet ‘n greet events Debatten en meet ‘n greet events worden waar mogelijk gecombineerd. Agenda volgt in juni of juli.
Dilemma’s Dichtbij / relevant / zichtbaar / merkbaar Thema’s fase 1: - veiligheid - klimaatverandering - schoonwater Lokaal: - Loosdrecht - Het Gein - Ronde Hoep - Amsterdam - en verder
Wat speelt waar? Vondelpark of Vondelplas? Sloterplas, zwemplas of visvijver? Wel of geen (oude) bomen op dijken? Wanneer voorzorgsmaatregelen klimaatverandering? Welke prijs betalen wij voor brakwater? Landbouw of natuur?