Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 5 september 2006 Noordwijk.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop Klachtherkenning
Advertisements

Van benchmarkgegevens naar keuze-informatie (case-study sector gehandicaptenzorg) Herman Sixma Invitational conference CKZ Utrecht, 20 maart 2008.
KWALITEITSZORG november 2012
Marlies Peschier Willemien Troelstra Benchmark Overheidskantoren 2006.
Stilstaan bij parkeren Dat houdt ons in beweging
= 1 uur vóór zonsondergang uur
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
•Terugblik (2011) •Werkprogramma 2012 •Erik Doves 14/12/2011 RAAK-mkb/publiek.
Benchmark Overheidskantoren 2008
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kring E Bijeenkomst 3 6 september 2006 Zoetermeer Benno Wiendels en Sergio van Keulen.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
Kosten omlaag en klanttevredenheid omhoog?! KOVON Themacongres 2012
1 Financiering … een stand van zaken 1) heffingen 2) retributies.
De Utrechtse Servicenormen
1e Bijeenkomst Kring I 14 februari 2008 te Amersfoort Fons Gommers & Martijn Nijhuis.
Toekomstige ontwikkelingen ten aanzien van de dienstverlening naar onze inwoners; Antwoord© en een klantcontactcentrum Jan Westen (afdelingsmanager) Annemarieke.
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
Benchmark afhandeling Zaanstad.
Benchmarking Publiekszaken 2005 Benchmarking Publiekszaken Stuurgroepbijeenkomst 29 juni 2005 Den Haag.
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Goed advies kost geld Financiële ondersteuning Wmo-adviesraden Monster 27 januari 2009.
Hoe werkt “bijhouden objectkenmerken” in mijn gemeente? Jeroen Vooijs WOZ-coördinator Gemeente Texel 9 oktober 2012AZ stadion Alkmaar.
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kring A Kringbijeenkomst 2 20 juni 2006 Duiven Hester Tjalma en Martijn Nijhuis.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kring D Kringbijeenkomst 2 21 juni 2006 Gouda Mirjam Kalverda en Martijn Nijhuis.
Benchmarking Publiekszaken 2005 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst I Kring F 10 juni 2005 Haarlem.
Benchmarking Publiekszaken
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kring C Kringbijeenkomst 2 22 juni 2006 Zutphen Klaartje Gimbrère en Martijn Nijhuis.
Benchmarking Publiekszaken 2006
Elke 7 seconden een nieuw getal
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Tevreden over de VDAB? 1.Vóór het meten 2.Het meten en rapporteren 3.Het verbeteren 4.De resultaten 5.Mensen en meten.
1 WIJZIGINGEN UNIEK VERSLAG. 2 Agenda Verbeteringen Veranderingen formulieren Praktische herinneringen Nieuwe formulieren Sociale en culturele participatie.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Presentatie resultaten handelspandenbeleid Turnhout Mechelen 22 november 2007 Suzy Maes, schepen lokale economie.
Benchmarking Publiekszaken
Benchmarking Publiekszaken 2007 Benchmarking Publiekszaken Kring C Bijeenkomst II 19 juni 2007 Cuijk.
Benchmark Dienstverlening Amsterdam Kringbijeenkomst BDA 1 september Oost-Watergraafsmeer Laura de Vroom Ramesh Vanenburg TNS NIPO Commerce.
Benchmarking Publiekszaken 2007 Benchmarking Publiekszaken Kring D Bijeenkomst III 26 september 2007 Bergen op Zoom.
Benchmarking Publiekszaken 2007 Benchmarking Publiekszaken 2007 In een notendop! Introductie voor nieuwe deelnemers Mirjam Kalverda.
Benchmarking Publiekszaken 2007 Benchmarking Publiekszaken Kring F Bijeenkomst III 18 september 2007 Groningen.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Stuurgroepbijeenkomst 2 juni 2006 Den Haag.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst I 9 februari 2006 Amsterdam.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kring E Kringbijeenkomst 2 21 juni 2006 Hilversum Klaartje Gimbrère en Sergio van Keulen.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 5 september 2006 Zeewolde.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 6 september 2006 Assen.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 7 september 2006 Enschede.
Benchmarking Publiekszaken 2005 Benchmarking Publiekszaken Kring E bijeenkomst 3.
Benchmarking Publiekszaken 2005 Benchmarking Publiekszaken Kring C bijeenkomst 3.
Benchmark september 2006 Michal Kleinhans Christel Koman
Benchmarking Publiekszaken 2005 Benchmarking Publiekszaken Kring B bijeenkomst 3.
Benchmarking Publiekszaken 2007 Benchmarking Publiekszaken Kring A Bijeenkomst III 20 september 2007 Stadskanaal.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kring C Bijeenkomst 3 7 september 2006 Teylingen Benno Wiendels en Martijn Nijhuis.
Benchmarking Publiekszaken 2006 “Who aims at nothing, hits it”
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken 2006 Derde jaargang variant Burgerzaken ‘G3’ Eerste kringbijeenkomst Rotterdam 7 juni 2006.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kring B Kringbijeenkomst 2 20 juni 2006 Maassluis Mirjam Kalverda en Sergio van Keulen.
Cijfers Zorg en Gezondheid
Voortijdig Schoolverlaten Methode en cijfers
Enquête professionaliteit van MRen GMR, SPO Utrecht September 2010.
Effectief adverteren op Marktplaats.nl Gericht communiceren met een relevant publiek.
Presentatie Woonservicepunt (WSP)
STIMULANS KWALITEITSZORG juni 2014.
RSW 2007 Infoavond 14/12/2006. Agenda Datum RSW, thema, terrein Voorlopig programma Werkgroepjes Werkavonden Diversen / Indeling werkgroepjes.
Informatie avond leerjaar 4
1 BUE Middenkader 2004 Een eerste verkenning van de resultaten.
kennis- en informatieavond leerjaar 2 september schooljaar
Transcript van de presentatie:

Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 5 september 2006 Noordwijk

Benchmarking Publiekszaken 2006 Agenda Ontvangst Bespreking concept rapport Lunch Rondleiding Voortgang mini experimenten Thema: wat komt er op ons af….? Hoe gaan we verder Rondvraag en afsluiting

Benchmarking Publiekszaken 2006 Nieuws? Rondje nieuws en vragen Nieuws uit de benchmark

Benchmarking Publiekszaken 2006 Petje op, petje af!

Benchmarking Publiekszaken 2006 Samenvatting resultaten uit de benchmark Ingevulde gegevens tot 7 juli 2006 gebruikt Extreem afwijkende cijfers verwijderd Resultaten a.d.h.v. –Effecten –Presentaties –Middelen –Activiteiten

Benchmarking Publiekszaken 2006 Effecten (1) Klanttevredenheid Balie Totaal oordeel service in 2006: 7,7 (2005: 7,6) Totaal oordeel gemeentehuis in 2006: 7,4 (2005: 7.3) Klanttevredenheid Telefoon Dienstverlening aan de telefoon 7,4 Resultaat van het telefoongesprek 6,8 Bezwaar- & beroepschriften Awb & WOZ Aantal ingediende bezwaarschriften toegenomen Beschikking AWB: Beschikking 62% na 10 weken, vorig jaar 56% Beschikking WOZ: 26% binnen 10 weken, 95% binnen een jaar

Benchmarking Publiekszaken 2006 Effecten (2) Klachten Aantal klachten gelijk gebleven Meldingen Aantal meldingen ongeveer gelijk gebleven Afhandeling meldingen binnen vijf werkdagen gestegen: 2004: 47% 2005: 61%

Benchmarking Publiekszaken 2006 Prestaties (1) Ticketsysteem: 86% Geautomatiseerd systeem met informatie over de wachttijd: 16%

Benchmarking Publiekszaken 2006 Prestaties (2)

Benchmarking Publiekszaken 2006 Prestaties (3)

Benchmarking Publiekszaken 2006 Middelen (1)

Benchmarking Publiekszaken 2006 Middelen (2) Functieverdeling: 6% leiding 44% balie 38% backoffice 12% staf Ziekteverzuim: 2004: Gemiddeld 5.7% 2005: Gemiddeld 6.1%

Benchmarking Publiekszaken 2006 Activiteiten

Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarkuitkomsten per gemeente 1.Openingsuren per week 2.Telefonische openingsuren per week 3.Oordeel advies overheid.nl 4.Gerealiseerde wachttijd aan de balie (< 15 min) 5.Som van de kortst mogelijke levertijd van 7 producten 6.% klachten binnen 6 weken 7.Aanwezigheid van 14 aspecten van de publieksruimte (wachtverzachters, ticketsysteem, bemande receptie etc) 8.Aantal fte per 1000 inwoners 9.Gemiddelde tarief van 6 producten (exclusief bouw en parkeervergunning) 10.Aanwezigheid van richtlijnen en kwaliteitshandvest 11.Totaaloordeel klanttevredenheid 12.Aantal gegrond bezwaarschriften per inw. 13.Aantal gegronde klachten per inw. Score (afwijking benchmark gemiddelde): 1.--: ver beneden gemiddeld 2.-: benedengemiddeld 3.gemiddeld 4.+: bovengemiddeld 5.++:ver boven landelijkgemiddelde) 34,2 41, ,5% 59% 84% 9,21,76 0,6 2,2

Benchmarking Publiekszaken 2006 Kringbenchm ark Openingstijden34.134,2 Telefonische bereikbaarheid41.441,5 Website Wachten ad balie (<15 min)9486,5 Doorlooptijd (7 producten)56.559,4 Klachtafhandeling (% < 6 wk) 73%84% Inrichting publieksruimte8,49,2 Bezetting1,41,76 Leges25,425,53 Inzichtelijkheid processen3,13,9 Klanttevredenheid7.57,4 Bezwaarschriften3,510,1 Klachten0,62,9 Kring B Kringbenchm ark Waardering openingtijden7.06,9 Waardering telefonisch contact7.77,2 Waardering website6.97,1 Waardering wachttijd8.27,7 Waardering doorlooptijd8.17,9 Waardering gemeentehuis7.57,3 Waardering medewerker8.18,0 Waardering leges6.06,1

Benchmarking Publiekszaken 2006 Vergelijking tussen de kringen

Benchmarking Publiekszaken 2006 Vergelijking tussen de kringen (KTO)

Benchmarking Publiekszaken Telefonische bereikbaarheid, Website Klachtafhandeling, klanttevredenheid, bezwaarschriften en klachten. Klanten tevreden over openingstijden balie en telefoon, klachtafhandeling en inrichting Barendrecht - Doorlooptijden (klanten ontevreden) Inzicht in proces Klanten ontevreden over bezetting en leges

Benchmarking Publiekszaken Website, wachttijd aan de balie, klachtafhandeling, leges, bezwaarschriften en klachten, klanten vrij gemiddeld tevreden, vooral over doorlooptijd(!) en wachttijd tevredenheid Bernisse - Doorlooptijden, inrichting, bezetting en inzicht in het proces. Klanten minder tevreden over leges.

Benchmarking Publiekszaken Website en bezetting zijn vrij goed, verder een heel gemiddelde gemeente. Klanten tevreden over telefonische bereikbaarheid, doorlooptijd en bezetting Boxtel - Doorlooptijden, leges en inzicht in processen. Website, inrichting publieksbalie en leges minder goed beoordeeld door klanten

Benchmarking Publiekszaken Zeer ruimte openingstijden balie, goede website, goede wachttijden. Sterk in processen. Bezwaarschriften en klachten. Klanten tevreden over telefonische bereikbaarheid, inrichting publieksbalie en leges Maassluis - Doorlooptijden zijn lang, en slecht beoordeeld door klanten, oordeel klanten website, klachtafhandeling

Benchmarking Publiekszaken Aantallen klachten en bezwaren Noordwijk - Website, klachtafhandeling, inrichting publieksbalieinzicht in processen

Benchmarking Publiekszaken Weinig bezwaarschriften en klachten. Goed ingerichte publieksbalie Tevreden klanten, bij gemiddelde benchmarkcijfers. Vooral over telefonische bereikbaarheid, doorlooptijden en inrichting publieksbalie Oisterwijk - Klachtafhandeling, inzicht in processen

Benchmarking Publiekszaken Veghel -

Benchmarking Publiekszaken Wijk bij Duurstede -

Benchmarking Publiekszaken 2006

Pauze Lunch Rondleiding

Benchmarking Publiekszaken 2006 Mini-experimenten afhandeling Dashboard Kwaliteitshandvesten Doorlooptijd product G3 Één telefoonnummer Toepassen resultaten van de benchmark Digitale dienstverlening

Benchmarking Publiekszaken 2006 Voortgang mini-experimenten Bezoek aan Hengelo 25/9: model-software

Benchmarking Publiekszaken 2006 Voortgang mini-experimenten Kwaliteitshandvesten: -Aansluiten bij model-handvest van de subcommissie Jorritsma, (verschijnt volgens planning deze week) -Eind september vervolgbijeenkomst -In 7 stappen naar een kwaliteitshandvest (nieuwe brochure BZK)

Benchmarking Publiekszaken 2006 Thema Wat komt er allemaal op ons af en hoe gaan we ermee om? Omgevingsvergunning WMO-loket Digitale Dienstverlening Andere overheid Nieuw Paspoort …. Casus: invoering van het digitale loket in Oss –Klaas-Pieter Majoor, projectleider invoering digitaal loket Oss, Consilience

Benchmarking Publiekszaken 2006 Waar staan we nu? Start + eerste kringbijeenkomst9 februari Start dataverzameling 13 februari Mini-experimenteneind februari Klanttevredenheidsonderzoekapril Deadline I dataverzameling24 maart Discrepantieanalysebegin april Validatiegesprekken april/mei Deadline II dataverzameling31 mei Kringbijeenkomst 2week 25 (19-23 juni) Deadline III dataverzameling7 juli Conceptrapport25 augustus Kringbijeenkomst 3 week 36 (4-8 sept.) EindrapportSeptember Rapport op maatOktober Slotbijeenkomst 28 november

Benchmarking Publiekszaken 2006 Vervolgafspraken Acties: Slotbijeenkomst 28 november Aanmelding 2007 Tot slot: sheets, verslag, foto’s via