Kanaalsturing in Tilburg (een begin). Vertrekpunten Burgerservicecode: –klant heeft keuzevrijheid Betaalbaarheid: –ieder kanaal leidt tot additionele.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitaal sociaal huis - 25 oktober 2010 DIGITAAL SOCIAAL HUIS.
Advertisements

Van de economische crisis, de dingen die niet voorbij gaan…
Business mapping Business model canvas.
ENERGIENEUTRALITEIT IN DE GEMEENTE. STELLING 1.  De invloed van de gemeente op de energiedoelstelling is kleiner dan we zelf denken.
Synchromodaal transport
Conclusie (1) 1.Klanten zijn zeer positief over de dienstverlening van de WZSW 2.Uit analyse van de file ‘telefonische nabel actie’ blijkt dat personen.
Zaakgericht Werken.
Scoren met eHerkenning. - Waarom wij aansluiten op eHerkenning? - Zoetermeerse aanpak aansluiting eHerkenning? - Hoe geïmplementeerd? - Stand van vandaag.
Presentatie commissie bestuur en werk van 22 mei Stand van zaken vormen klantcontactcentrum.
01/01/2008 Burgerwaarderings- onderzoek 2009 Gorcumse meetlat Raadsbijeenkomst 10 maart 2009.
H4: Begrijpen van de markt
‘Marktgericht fietsbeleid, een tussenstand’ Donderdag 2 april 2009 Welkom bij de themabijeenkomst.
Ervaringen Werkplein Enschede stekker 4
Portfoliosysteem bij Wiskunde P. Wilders Faculteit Electrotechniek, Wiskunde en Informatica.
Business Marketing Management
(Interactieve) voormeldingen
Kanalen in Balans: Keuze, Gebruik en Sturing van Kanalen door Burgers Prof. Dr. J.A.G.M. van Dijk Universiteit Twente.
Klantgericht werken, Kanalen in balans
CFES Stimulering en Sturing van Innovatie Willem Pieterson, PhD May 26th, 2009.
Facility management en inkoop
De economie van het doen Frank Kalshoven
Hoe werkt “bijhouden objectkenmerken” in mijn gemeente? Jeroen Vooijs WOZ-coördinator Gemeente Texel 9 oktober 2012AZ stadion Alkmaar.
5 juni 2007 Marktonderzoek Powder Navigator In opdracht van:
Zorglandschap: IJstijd of Paradijs Mei 2012 Eke Zijlstra.
7 februari 2007Benchmark Publiekszaken 2007, Driebergen1 Het ABC van publieke dienstverlening : Altijd de Burger Centraal (met de BurgerServiceCode) drs.
Hoe centraal staat de burger in uw gemeente? 1 Van het kastje naar de muur? Praktijkonderzoek naar kanaalsturing Overheid & ICT 2011 Willem Pieterson.
Inleiding tot marktonderzoek
Boekje: Kopen en Werken Hoofdstuk 1:
Gemeente Maassluis Afdeling Dienstverlening. korte presentatie Uitgangspositie Ontwikkelingen in 2005 Een blik op 2006.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 6 september 2006 Assen.
Inburgeren op het werkplein
Wikiwijk Tilburg helpt de burger zelfredzaam te zijn gebaseerd op Slimme Zorg - project “7 x 24 uur zorg- & welzijnscentrale in Tilburg”
UDEN geeft excellent Antwoord© met kanaalsturing door te Verbreden Professionaliseren Coördineren.
De Marketingroute In vijf stappen naar succes. Thema marketing leeft bij veel ondernemers Project De ToekomstBedrijven: 1281 termen COMMERCIEEL bij 774.
Het E-loket ® burgerzaken
Medewerkers portal/ KCC4all t. o. v
ENERGIENEUTRALITEIT IN DE GEMEENTE
1 De businesscase: een belangrijke stap op weg naar een KlantContactCentrum Doret Boonstra Intern adviseur.
Advies Team 1 Student City Stefan van Dijk Amber Wijngaard Tim Versluijs Rens de Graaff.
De markt veroveren GETTING THE MARKET MARKET GETTING MARKETING.
MARKETINGMIX.
Digitale Dienstverlening aan Ondernemers Patrick van Domburg Wethouder gemeente Zoetermeer.
Ondernemingsdossier Programmabureau Ondernemingsdossier Michel Bloemheuvel Joost Molenaar Programmabureau Ondernemingsdossier MeetUp Digitale Stedenagenda,
Ondernemingsdossier Ervaringen en Plan van Aanpak
Ondernemingsdossier Ervaringen en doorontwikkeling Bart Ekkelkamp Procesadviseur Gemeente Zwolle.
Evaluatie Huis van de Mechelaar. Cijfers Huis van de Mechelaar Totaal # bezoekers sinds start nieuwe werking: Totaal # afspraken afgehandeld sinds.
#w2p2015 How did we get here ? WebToPrint Roelof Janssen, Screens & Pages, 14 okt 2015.
Regio West-Brabant Paul Vermeulen Programmamanager Ruimtelijke Ontwikkeling, Wonen en Leefbaarheid “Ontkoppelen behoud en bereikbaarheid voorzieningen”
CED Claims for you.  Toenemende vraag verhaalservice Particulieren  Dit soort schades zijn arbeidsintensief en staan geen inkomsten tegenover  Intermediair.
JONG ONDERNEMEN op de afdeling handel & administratie.
Combinatie functie Regeling namens ministerie OC&W en VWS In fte voor combinatie functionarissen – 1250 fte om sportverenigingen te versterken.
De Berichtenbox van MijnOverheid! 14 april
Dienstverlening 2010 – Agenda Ontwikkelingen en de opgaven voor (5 beloften aan de burger) De stand van zaken in Dordrecht.
‘Kanalen in Balans’ - multichannelmanagement bij overheidsorganisaties 
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat hebben we gedaan: Ambtelijk op MT-niveau intentie uitgesproken: “we gaan voor de beschreven doelstellingen in de.
New Commerce Innovatie thema februari 2008 N°2 1. Korte omschrijving van het thema. · Wat is de gedachte achter dit thema? Wat willen we onder.
Afspraakgericht werken Snel balie
Lancering van Marklinq Dr. Karel Jan Alsem 10 september 2013
Accountmanager bedrijven
Energiebesparing bij bedrijven
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Webcare en ZGW Dimpact 10 jaar! Frank Bruijninckx 17 november 2016.
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Les: H.3 Het marketingplan
Van beleid tot regelgeving
De succesformule van Dienstverlening
MovingFuture Femke Schot, Thomas van Breemen-Schneider, Sanne Wolters, Sam Gilling & Eva Verduin.
Volkshuisvesting in 2019.
Transcript van de presentatie:

Kanaalsturing in Tilburg (een begin)

Vertrekpunten Burgerservicecode: –klant heeft keuzevrijheid Betaalbaarheid: –ieder kanaal leidt tot additionele vraag en toenemende kosten Sturing door: Kanaalsynchronisatie: –Klant kan via alle kanalen identieke informatie krijgen Communicatie over en promotie van E-dv

Opgave Juiste klant bij het voor hem/haar juiste dienstverleningskanaal Zonder dat de kosten structureel toenemen Bij gelijkblijvende klanttevredenheid

Omslagpunt Communicatie en promotie tot op heden is schieten met hagel Kanaalgedrag en -voorkeuren van burgers en bedrijven nog grotendeels onbekend Aanleiding om project ‘De verleidelijke gemeenten’ te starten

De Verleidelijke gemeenten ZET-gemeenten: Zwolle, Emmen Tilburg Marktonderzoek om zicht te krijgen op kanaalgedrag en kanaalvoorkeuren van klanten en verzamelen klantkenmerken Productgroepen: –Belastingen –Burgerzaken –Vergunningen Resultaten: –Marketingplannen –Klantprofielen

Conclusies marktonderzoek 60 – 70% is onbekend met internetaanbod van diverse producten Nog teveel jongeren/studenten staan aan de balie Ondervraagden zijn zeer kanaaltrouw Alle klanten geven aan voorkeur te hebben voor afname van producten via internet Aantal bellers is eerst op internet geweest Internetklanten hebben vaker ‘contact’ met de gemeente

Accenten marketing Tilburg, spoor 2 Doel: –toename gebruik bestaande digitale dienstverlening Specifiek voor de producten WOZ- taxaties/ bezwaarschriften, uittreksels, verhuizingen Generiek voor de afsprakenservice Inzet van nieuwe middelen ter verleiding (bijv. sms en/of narrow casting) Experimenteren met doelgroepsegmentatie.