Workshop Digitalenklas 29 januari 2003 1 Gebruik DLO (WebCT) In cursus Taalverwerving 4 Spaans september – november 2002.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Inspectie van het Onderwijs
Advertisements

Bevorderen van soa-testen op het ROC
M3F-MATEN - Tijd en Snelheid
Vasten 2014Stellingenspel: Vasten is voor mij...1.
KTO Telefonie Oordeel telefonische bereikbaarheid algemeen.
Meerwaarde werken met ICT bij wiskunde
Blackboard Forum Observatieonderzoek 06 februari 2009 Projectgroep 7.
Inleiding in de Civiele Techniek
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Cursus opbouw Tijdlijn Year 4 Oefenen van critical path Year 5 GP examens in juni Start IR Year 6 Afronden IR in november.
De Kalender en De Seizoenen Ellen Adriansens Gegradueerde in de ergotherapie BuSo – OV 2 – 2 e graad Algemene en Sociale Vorming Raamplan BuSo.
Bart Jan van den Brink coordinerend Docent NHL
Implementatie e-learning bij de HES Rotterdam Maart 2001 Joke Droste.
1 Overdragen van Informatica-Onderzoek Ad Feelders Blok 4, 2010/11.
Samenwerkend schrijven in een virtuele werkplaats
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2010 Concept Development – 11 oktober 2010.
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Kwaliteit en Patiëntveiligheid in de Belgische ziekenhuizen anno 2008 Rapportage over.
Portfolio Faculteit der Letteren 1 Evaluatie van 2 jaar Digitaal Portfolio in de Letterenfaculteit Utrecht Gerrit Bloothooft.
Portfolio Faculteit der Letteren
Digitaal Portfolio in de Letterenfaculteit UU
Organisatie cursus. WELKE opdrachten maken? WELKE opdrachten maken? HOE die opdrachten maken? HOE die opdrachten maken? Hoe worden de PUNTEN verdeeld?
Digitalenklas in breder verband Verkenning samenwerkingsmogelijkheden Sake Jager / Alessandra Corda 28 november 2002.
Digitalenklasconsortium Informatiebijeenkomst voor Hoger Onderwijsinstellingen Sake Jager (RUG), Alessandra Corda (ULeiden) 11 september 2003.
Marielle Brouwer Groep 2 PDV, eindopdracht ICT, Marielle Brouwer Groep 2 PDV
16 juni 2004Socrates infodagen Praktijkervaring UA ECTS – label Inge Caenen Dienst Internationale Samenwerking UA.
INFORMATICA ACADEMIE >> Opleidingen ism VERA. INFORMATICA ACADEMIE Voor informatici... CNAP (cursus netwerkbeheerder) volgende sessie start in januari.
Algemeen didactische principes van e-leren Wouter Hustinx Coördinator ICTO-expertisecel
Videodossier ICLON,I.Steen. Opbouw -Introductie -Vraaggesprek -Resultaat.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Relatiedag 2008 Het nieuwe Kennisnet Frans Schouwenburg en Magda Bruin 23 januari 2008.
De vierkantjes ! Dit is een puzzel om uw hersens eens goed te laten werken. De vraag is bij elk figuur hoeveel vierkanten u ziet.
Korte historiek Doelstellingen è financiële drempel verlagen è kennismaking met Gent cultuurstad è participatie van studenten verhogen.
1 PILOT REKENTOETS VO 2012 Henny Tax Cito flitsbijeenkomsten rekenen voortgezet onderwijs september 2011.
SLOC-dag 28 juni 2002 Gebruik van DLO’s voor taalvaardigheid en fonetiek Alessandra Corda ICT&O coördinator Faculteit der Letteren Universiteit Leiden.
Digitalenklas Symposium ICT en Talen Sake Jager Faculteit Letteren UU 24 april 2002.
Workshop DigiTalenKlas 21 januari 2002 Suggesties voor het gebruik van een DLO in het talenonderwijs Alessandra Corda ICT&O coördinator Faculteit der Letteren.
Kunstvakken 1 VMBO-T3 Schooljaar Kennis maken met Kunst en Cultuur 3 theatervoorstellingen bezoeken en hiervan verslag doen GLOW Eindhoven.
LUNCHSEMINAR Grassroots bij de TU Delft Sofia Dopper Projectleider Grassrootsproject TU Delft 10 mei 2007.
Highlights evaluaties Presentatie De Groene Parade II 10 juni 2009.
Evaluatie examens LBB 2009 Vragenlijst en examenbespreking Deelnemers Groene leertraject.
Pilot rekentoets VO Evaluatiebijeenkomst met examensecretarissen
Prima idee, SHB Jan Companjen Bibliothecaris Haagse Hogeschool Voorzitter SHB Bestuurslid NVB-HB.
, 17h30Recursie 1 Inleiding tot recursie Karel Popelier.
Workshop Kennisdelen Wilma Kossen 16 januari 2014.
Vasten 2013Stellingenspel: Vasten is voor mij...1.
(LoopbaanOriëntatie en -Begeleiding)
De vierkantjes ! Dit is een puzzel om uw hersens eens goed te laten werken. De vraag is bij elk figuur hoeveel vierkanten u ziet.
Een positieve studiehouding bij de bovenbouwleerling
SLO ● Netherlands institute for curriculum development RESULTATEN LEZERSONDERZOEK TIJDSCHRIFT TAAL.
Blackboard Een digitale leeromgeving. 30 mei 2002Julius Instituut 2 Inhoud Activerend leren Het inzetten van blackboard voor meer activerend leren Het.
25 februari 2011 Miet Gobert & Katrien Verbouw Gemeente Knokke-Heist.
Digitalenklas: Afsluiting en Continuering Stuurgroepvergadering Sake Jager 10 april 2003.
Digitalenklas: Toepassing van ICT in het hoger talenonderwijs Presentatie UU Sake Jager 28 mei 2002.
Vernieuwde opzet werkplekleren in de propedeuse Aanleiding vernieuwde opzet Achtergronden en inhoudelijk kader Opzet programma vanaf 6 november Verder.
Programmeren.
Evaluatie Orientatieweek opleiding verpleegkunde Schooljaar
Het jaartje rond … januarifebruarimaartaprilmeijunijuliaugustusseptemberoktobernovemberdecember.
Instituut voor Communicatie, Media & IT STAGE. INHOUD PRESENTATIE Stage jaar 3 even voorstellen 3 e en 4 e jaar documenten en data formele instapeisen.
Programma van de workshop De test Toetsvragen maken, bespreken. (niveau, vraagvorm, moeilijkheidsgraad etc) en plenair kort rapporteren Het proces Redactie,vakcommissie,taalcorrectie,
Kleding wassen, drogen en strijken Ranjana de Vries Dinsdag 5 januari 2016.
Enquête netwerkmiddagen
OBS die Heenetrecht en Katholieke basisschool Sint Anthonius
Richard West University of Georgia
HAA in de Maat Kalender 2017/2018 September; Oktober:
Gelijke onderwijskansen via taalbeleid :

Transcript van de presentatie:

Workshop Digitalenklas 29 januari Gebruik DLO (WebCT) In cursus Taalverwerving 4 Spaans september – november 2002

Workshop Digitalenklas 29 januari Gebruikte functies organisatie: cursusbeschrijving, studiewijzer, kalender, cijfersorganisatie communicatie: prikbord, adressencommunicatie verspreiding inhoud: electronische woordenboeken, open opdrachten, oefeningen, toetsenverspreiding inhoud

Workshop Digitalenklas 29 januari Evaluatie open opdrachten afgenomen op 25 oktober 2002 (cursusweek 7, na afloop afsluitende schrijftoets) 24 respondenten

Workshop Digitalenklas 29 januari typen open opdrachten stuk schrijven herschrijfopdracht oefening samenstellen

Workshop Digitalenklas 29 januari Enkele resultaten (1) Navigatie in WebCT is gebruiksvriendelijk ? (1=helemaal mee oneens, 5=helemaal mee eens) Opdrachten waren leerzaam? - stuk schrijven - herschrijfopdracht - oefening samenstellen

Workshop Digitalenklas 29 januari Enkele resultaten (2) Moeilijkheidsgraad opdrachten? (1=heel moeilijk, 5=heel makkelijk) - stuk schrijven - herschrijfopdracht - oefening samenstellen Totaaloordeel opdrachten?

Workshop Digitalenklas 29 januari Conclusies (1) Studenten zijn tevreden over:  gebruik WebCT  leerzaamheid stuk schrijven en herschrijfopdracht  moeilijkheidsgraad opdrachten  schrijfopdrachten in het algemeen

Workshop Digitalenklas 29 januari Conclusies (2) Studenten zijn minder tevreden over:  leerzaamheid oefening samenstellen  hoeveelheid feedback door docent [1], [2]12

Workshop Digitalenklas 29 januari