SLOC-dag 28 juni 2002 Gebruik van DLO’s voor taalvaardigheid en fonetiek Alessandra Corda ICT&O coördinator Faculteit der Letteren Universiteit Leiden
Inhoud van deze sessie Inleiding Presentaties Dorien Nieuwenhuijsen, Letteren UU (Spaans) Wim Stoetzer & Mieke van der Stel, Letteren Leiden (Arabisch) Tjits Roselaar, Talencentrum KUB (NT2) Wander Lowie, Letteren RUG (Engels; Fonetiek) Discussie
Het Digitalenklas-project Surf Educatief Project ( ) Samenwerking Utrecht, Groningen, Tilburg, Leiden en Edufocus Doelstellingen Herontwerp onderwijs Ontwikkeling web-gebaseerde applicatie (Ellips), met speciale aandacht voor luistervaardigheid Ontwikkeling van leermateriaal voor Ellips en de DLO
Stand van zaken Ellips Functioneel ontwerp gereed Oplevering beta-versie begin november 2002
Gebruik van het Common European Framework (CEF) Aangepaste CEF-versie van het Talencentrum van de Universiteit Gent Codering van het oefenmateriaal in Ellips Makkelijk kunnen zoeken Stimuleren samenwerking tussen docenten van verschillende instellingen en hergebruik materiaal Detailplanning per taal
Taken in de DLO Rekening houden met studenten met beperkte toegang tot het WWW Duidelijke meerwaarde t.o.v. situaties zonder ICT Onderscheid tussen leergerichte en productgerichte taken (heeft o.a. gevolgen voor gebruik van opties zoals communicatieforum of “Group pages”) Liever open taken, omdat die in de regel veel leerzame activiteiten oproepen (b.v. niet “maak een samenvatting van dit artikel” maar “kies uit de kranten van deze week een onderwerp dat je aanspreekt en maak een samenvatting van de berichtgeving voor je medestudenten”)