1 van 4 6 Delen met rest 1. Voorbeeld. 2. Vergelijken in tweetallen. 3. Bespreken in viertallen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Een kijkje in de schatkist…
Advertisements

Simultaan Tafelrondje
Coöperatieve leerstrategieën
Bijeenkomst 3 Hoe bouw je een les op en hoe houd je hierbij rekening met het leren van leerlingen?
6 VWO B2 deel 2 A1.1 vraag 3 Karl Friedrich Gauss.
Creationisme  Evolutie theorie
6 VWO B2 deel 2 A1.1 vraag 4. u 1 + u 2 + u 3 + … + u n-1 + u n = ? Vertaal de termen van de rij naar een rekenkundige rij. n termen !!!
Godsdienst. Kennen jullie iemand die ziek is? Hoe zou iemand zich voelen?
Wat is geschiedenis?.
44 Doosjes (1) Lengte, breedte, hoogte meten Inhoud berekenen
31 Breuken scheuren Acht repen scheuren. Repen verdelen.
35 Gelijkvormig 1 Werk in drie- of viertallen.
Les 2 groep 8 leerdoel: Je kunt werken met een verhoudingstabel.
Workshop ‘Is er een toekomstige rol voor verkoopvrijwilligers’ 25 mei 2013.
Experts werkvorm + begrippentest
Vergelijkingen oplossen.
Moraliteit Les 1 Ethiek – Moraliteit – Les 1 Datum:
Kennis-spel meerkeuzevragen.
Links Rechts mensen zijn sociaal en hebben veel voor anderen over mensen zijn vooral gericht op hun eigen belang slecht gedrag komt door de.
Presentatie vergelijkingen oplossen.
Een eerste opzet met mogelijkheden
Effectief rekenonderwijs
Welkom bij de dialoogbijeenkomst Introductie gastvrijheid
Werk met je schoudermaatje. Leg 12 kleurpotloden op tafel.
De Beer van Bram.
De woorden die je vandaag leert: namaken de melodie het vervolg tenslotte allerlaatst de seconde allereerst kopiëren duren.
1 van 3 41 Waar denk je aan? (1) 1 Werk in tweetallen. Waar denk je aan bij...? Vertel om beurten waar je aan denkt. Schrijf het op één blaadje. Ieder.
Voorbereiding toets Wat gaan we doen vandaag? Theorie Zelf aan de slag Elkaar toetsen.
Iedereen gebruikt social media.
“Reclame maken voor een eigen restaurant”.
Liefde en relaties.
Gecijferdheid 2 (Meten 1 – ME144X) week 3 Powerpoints staan op med.hro.nl/houmj/Klas_1BCEHI_Inductief/
Gecijferdheid 2 (Meten 1 – ME144X) week 5
Gecijferdheid 2 (Meten 1 – ME144X) week 1 Powerpoints staan op med.hro.nl/houmj/Klas_1BCEHI_Inductief/
Gecijferdheid 2 (Meten 1 – ME144X) week 2 Powerpoints staan op med.hro.nl/houmj/Klas_1BCEHI_Inductief/
LOB normen en waarden Wat wil ik?.
LAATSTE LES! 13 JANUARI WAT GAAN WE VANDAAG DOEN? Lesdoelen Leesvaardigheid Feedback geven Verrassingsles!
Begrippen Koude Oorlog In verband brengen met elkaar of met bronnen.
Lezen: betoog. Spoorboekje 1)Begrippen/theorie 2)Betoog lezen en beoordelen 3)Bespreken Wat gaan we leren? -Je kunt vertellen wat het tekstdoel van een.
SVP op dezelfde plaats zitten als vorige keer s.v.p. Wat gaan wij doen? -De vorige les (ca. 5 min.) -Huiswerk bespreken (ca. 5 min.) -Meegebracht voorwerp.
Les cours de Français HB groep.
Pedagogische Klimaat Pedagogisch Klimaat.
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Deze les hoofdrekenen les 1 vervolg
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Mensa SlimmerIQuiz klassenronde oktober 2016 de antwoorden
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Week 1, les 9 Ga zitten in de kring.
Communicatie Les 1.
Drama Reflectie Jennie van Baalen
Fictie 2.1 tijd.
Pictionary 1 Korintiërs 12:19-20 Opdracht:
Efeziërs 6: 5-9 Gehoorzaam je baas, zoals je ook naar Christus luistert: met eerbied en met heel je hart. Doe niet net alsof je je best doet en gehoorzaam.
Week 1, les 8 Ga zitten in de kring.
MAW Inleiding + §1.1.
Hoofdstuk 3 Kwadratische problemen
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
Didactische structuren
Duik in de archiefkamer van je eigen
Stellingen Het VMBO-examen verandert m.i.v. examen 2018
is heel gezond: zonnebloemolie lijnzaadolie koolzaadolie
beslist geen rocket science
Slim tellen.
De treinrails in je lichaam
Slim tellen.
Les 5: Verbale communicatie
Les 4: iedereen is anders
België: samenwerking met Nederland
Presentatievormen.
Transcript van de presentatie:

1 van 4 6 Delen met rest 1. Voorbeeld. 2. Vergelijken in tweetallen. 3. Bespreken in viertallen.

2 van 4 6 Delen met rest 1 Voorbeeld: Er zitten 52 weken in een jaar. Zijn dat precies 52 weken? Welke deelsom hoort bij dit verhaal? Is er een rest? Wat betekent die rest? Kun je zelf een ander verhaal bedenken bij die deelsom? Komt daar dan hetzelfde antwoord uit?

3 van 4 6 Delen met rest 2 Vergelijken in tweetallen. Iedereen krijgt een kaartje met een verhaal. Bedenk welke deelsom erbij hoort en wat er uit komt. Wat betekent de rest? Bespreek met je buur.

4 van 4 6 Delen met rest 3 Bespreken in viertallen. Werk samen met een ander tweetal. Passen de gevonden deelsommen bij de verhalen? Kunnen jullie nog andere verhalen bedenken bij dezelfde sommen? Komt daar dan hetzelfde antwoord uit? Wat kun je over de rest vertellen, wat betekent die precies?