Cultuurcentra & cijfers dinsdag 31 maart 2009 CC De Werf - AALST ascw.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Welkom in klas VB.
Advertisements

Status quaestionis m.b.t. het in kaart brengen van de spreiding van producties van via het kunstendecreet meerjarig gesubsidieerde dans-, muziektheater-
Maatschappelijke Baten van Basisregistraties Project van de Stuurgroep Werkend Stelsel Serious Ambtenaar 2014 Ambassadeur worden van hergebruik.
Werk aan de Winkel Dementie en muziek – – 16.30
cultuurcentra in cijfers
22 april 2009 Cijferboeken Cultuur, Jeugd en Sport Opmaak cijferboeken en website.
Workshop NotuBiz ‘Raad digitaal sterk’ Workshop met praktische voorbeelden over digitaal werken voor raadsleden.
Kennisatelier Stages/Praktijkleren Risicoleerlingen 24 april 2009.
 Aftrap Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg Lancering ZiZo-portal 2 november 2009 Tunahan Kuzu.
“Balansonderzoek” Afdeling X Maart 2009Begeleider:…………….
Ontwikkelingen TGN Pépin Cabo Projectleider TGN.
Start-upconferentie Opleiden in school (v)so 31 mei 2006
13 maart Kwaliteitszorg in internationalisering Deel 2: indicatoren Actie 2 van de Vlaamse Bologna-experten
(Semi)-Perifere regio’s in de wereld: actuele ontwikkelingen
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
UNIEK JAARVERSLAG VAN DE POD MI. I.Doelstelling 1.Administratieve vereenvoudiging van subsidiemaatregelen  Minder papier: webapplicatie  Minder kosten.
Studiedag project onderwijs, stage en tewerkstelling van jongeren met ASS.
Welkom op het evaluatiemoment TECH Projecten
Alfa-college Bewegen in het curriculum en de gezonde school op Alfa-college Anna Veeneman & Patty Veen.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Welkom! ‘Pilotbijeenkomst 14 oktober 2010’. Programma van vandaag Even voorstellen Groen Proeven flitst langs - Waar staat Groen Proeven voor? - De Groen.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 5 september 2006 Zeewolde.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 7 september 2006 Enschede.
Landelijke STONE berekeningen tbv
W E L K O M 3 VMBO-TL/GL 2008 – PROGRAMMA VOORSTELLEN BOVENBOUW INTERSECTORAAL PROGRAMMA: P.I.T.
4 VMBO-TL/GL Voorstellen: Tiny Arts Teamleider Examenzaken Programma Intersectoraal (PIT) TheoretischeLeerweg Welkom in (stam)lokaal mentor.
JobEvent 2 okt student bezoekers (68 onbekende hogeschool) 194 BI; 143 I; 62 TI; 44 CMD; 25 ? Algemene beoordeling: 56% goed; 84% redelijk Aanbod:
1 Voortijdig Schoolverlaten Methode en cijfers Informatiebijeenkomst Convenantactie VSV RMC-Regio 029 Rijnmond voortgezet onderwijs Schiedam, 31 maart.
Voortijdig Schoolverlaten Methode en cijfers
Werkgroep: peterschap Opmaak van een database fundamentele analyse van de actuele portefeuille.
OPL presentatie Word-probleem.
Workshop Afstemming van beleids- en crisisplannen met de buurregio’s en potentiële crisispartners Maarten Spoel Veiligheidsregio Kennemerland Verslag door:
26 februari 2010 “zet mij in cc” invalshoek: het lokaal cultuurbeleid & spreiding van podiumkunsten Andy Vandervoort.
De wet op continuïteit van ondernemingen een statistische stand van zaken Persconferentie VBO-FEB 30 maart 2011 Eric Van den Broele Dep. Sr. Manager Research.
Total Practice Solutions Information Management LexisNexis Media Coverage Analyser 26 November 2009 Marco van Gennip Business Development Manager T: +31.
Welkom Groepsavond groep 7A.
NLD presentatie MEMO SIG NLD presentatie MEMO Inleiding Wie zijn we ? Wat doen we ? Hoe kun je meedoen ? Vragen ? Arno T.
Informatieavond 4 e leerjaar 30 september 2008 HARTELIJK WELKOM
Keuze van een sector Landbouw Economie Techniek Zorg & Welzijn.
WELKOM PETS 2015 District 1550.
De Groene Vingers van de Sociale Economie
Woordenschat groep 5, thema 6, les 5
Bijeenkomst training gespreksbegeleiders 13 maart 2015 Assen EEN WARM WELKOM.
GAB ROBINS MASTERCLASS 2008 Medische en Juridische Causaliteit.
Rekentijd Schrijf de letter van het juiste antwoord op. Als je alles goed hebt, krijg je een woord.
 Inleiding  Op weg naar een visie…  ICT  Vier in balans  Visie  Deskundigheid  Aan de slag  Afsluiting.
Ouderavond klas 3B Margreet van Fruchten - maandag 14 September 2015.
Van tijd tot tijd Woordenschat.
Interne stage VSO Middenbouw. Door middel van werkzaamheden wordt er aan het volgende gewerkt: Elkaar helpen en samenwerken Naar elkaar luisteren Het.
“Het is in mijn lage rug geschoten” Evaluatie Vice Versa 9 maart 2016 MP 18 maart 2016.
Samenwerking Zorg en Onderwijs Ledenbijeenkomst 13 oktober 2011.
Voorraadbeheer van voeding Dinsdag 8 december 2015 Ranjana de Vries.
Kan buurtgerichte zorg het dorp versterken?
Stichting Praktijkleren
Sturen op resultaat in Jeugd en Wmo
Er komt een Dag…! Wat mensen ook zeggen
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 2
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 3
Welkom op dag 4 van Jong Ondernemen
Les 5: rekenen met grafieken, diagrammen en tabellen
Hallo Zang : Elvis.
Hoofdstuk 0 Eerste les van het jaar Wat gaan we doen vandaag?
Plannen en organiseren
Hoofdstuk 3 Water Wat gaan we doen vandaag? Opening
Hoofdstuk 3 Water Wat gaan we doen vandaag? Opening Terugblik
Jongeren in cijfers en letters: Situering van de JOP-monitoren Lieve Bradt Vakgroep Sociaal Werk en Sociale Pedagogiek, UGent 22 maart 2019.
Hoofdstuk 3 Water Wat gaan we doen vandaag? Opening
Leerjaar 3 Nask H4 §Test jezelf.
Bewonersavond Looiersboom Maandag 15 april 2019
Transcript van de presentatie:

cultuurcentra & cijfers dinsdag 31 maart 2009 CC De Werf - AALST ascw

vandaag voorstelling cultuurcentra in cijfers van ASCW impact maximumfactuur op schoolvoorstellingen conclusies onderzoek VUB-TOR pilootproject publiekswerking LOCUS koffiepauze panelgesprek afsluitend woord lunch

31 maart 2009 cultuurcentra in cijfers voorstelling publicatie

cultuurcentra in cijfers 31 maart welke publicatie? gegevens 2006 >> << gegevens 2005

cultuurcentra in cijfers 31 maart even proeven van cultuurcentra in cijfers bijdrage (€) van de gemeente aan het cultuurcentrum wie werkt er in het cultuurcentrum? wat organiseren de cultuurcentra? een blik op publiekswerving & kansengroepen

financiering cultuurcentra uitgaven  loonkosten, werking programmering, publiciteit… inkomsten  subsidie, ticketverkoop, vestiairegeld, concessie, sponsoring… gemeente vzw programma-vzw totale uitgaven voor het cultuurcentrum gemeente vzw programma-vzw totale inkomsten voor het cultuurcentrum

cultuurcentra in cijfers 31 maart veronderstelde bijdrage gemeente totale uitgaventotale inkomsten _ = veronderstelde bijdrage gemeente voorbeeld (uit categorie c) = _ € 1,1 miljoen€ €

cultuurcentra in cijfers 31 maart gemiddelde bijdrage gemeente € ,88 € ,67 € ,65 gemiddelde

hoe worden cultuurcentra gefinancierd? verondersteld aandeel van de gemeente

cultuurcentra in cijfers 31 maart even proeven van cultuurcentra in cijfers bijdrage (€) van de gemeente aan het cultuurcentrum wie werkt er in het cultuurcentrum? wat organiseren de cultuurcentra? een blik op publiekswerving & kansengroepen

cultuurcentra in cijfers 31 maart wie werkt er in het cultuurcentrum? analyse vanaf stafleden -niet-stafleden 1095,65 voltijds equivalenten (a+b+c) 537,65 vte mannen 551,79 vte vrouwen administratie & onthaal  vrouw (78%) techniek  man (98%)

stafleden (vte)

niet-stafleden (vte)

cultuurcentra in cijfers 31 maart welke functies in het in het personeelskader?

functies: verschillen per categorie?

cultuurcentra in cijfers 31 maart even proeven van cultuurcentra in cijfers bijdrage (€) van de gemeente aan het cultuurcentrum wie werkt er in het cultuurcentrum? wat organiseren de cultuurcentra? een blik op publiekswerving & kansengroepen

cultuurspreiding: eigen versus receptief 1/5 eigen 4/5 receptief

cultuurcentra in cijfers 31 maart eigen – receptief per categorie aandeel receptief:

receptief aanbod andere? repetities ontspannings- en ontmoetingsactiviteiten vergaderingen

eigen aanbod

cultuurspreiding: podiumaanbod binnen eigen activiteiten deelnemers (%) activiteiten (%)

welke disciplines bij podium? (nieuw)

cultuurcentra in cijfers 31 maart cultuurspreiding scholenaanbod binnen eigen activiteiten activiteiten (%) deelnemers (%) 1/5 eigen aanbod is voor scholen 1 op de 3 deelnemers  schoolaanbod

omkadering t.o.v. eigen aanbod trend: 2005 – 2006 – 2007

cultuurcentra in cijfers 31 maart even proeven van cultuurcentra in cijfers bijdrage (€) van de gemeente aan het cultuurcentrum wie werkt er in het cultuurcentrum? wat organiseren de cultuurcentra? een blik op publiekswerving & kansengroepen

realisaties publiekswerving?

cultuurcentra in cijfers 31 maart werken met kansengroepen geen werking opstart projectmatige uitbouw intensieve werking

cultuurcentra in cijfers 31 maart welke kansengroepen? (top 7)

cultuurcentra in cijfers 31 maart hoe inspelen op kansengroepen? drempels: financieel & geografisch  kortingen, lage prijzen  alternatieve locaties maatwerk  promotie, aanbod, omkadering extraatjes  sms’dienst, doventolk, bezoek achter de schermen samenwerking  verenigingen, gemeentelijke diensten, scholen…

cultuurcentra in cijfers 31 maart verdere toepassing gegevensregistratie onderzoek VUB-TOR cultuurcentra op zoek naar een publiek onderzoek LOCUS – VVC impact maximumfactuur op aanbod voor scholen

cultuurcentra in cijfers 31 maart schoolactiviteiten in 2008 zijn er effecten van de invoering van de maatregelen kosteloos basisonderwijs en de maximumfactuur?

aantal schoolactiviteiten

aantal deelnemers schoolactiviteiten

cultuurcentra in cijfers 31 maart kleuters: - 21% reële daling:  in 2006 aantal deelnames 43% van totaal aantal kleuters  in 2008 is dit 37% maximumfactuur kleuters is € 20 drempels?  verplaatsing (meer voor kleuters dan kinderen lager onderwijs)

cultuurcentra in cijfers 31 maart lagere school: status quo?  in 2006 aantal deelnames 55,7% van totaal leerlingen lager onderwijs  in 2008 is dit 58,4% hoe berekend? deelnames leerlingen lager onderwijs (telling oktober 2008) = 58,4%  lichte stijging t.o.v. 2006

cultuurcentra in cijfers 31 maart lagere school: behoud + verschuivingen behoud dankzij bijzondere inspanningen  overleg, lagere ticketprijzen, programmering in deelgemeenten, tussenkomst in vervoer… verschuiving  één zelfde school participeert minder vaak  deelnemersaantal blijft op peil  door participatie van meer scholen

cultuurcentra in cijfers 31 maart contactgegevens Andy Vandervoort Christine Van de Steene Marc Van Mechelen