LOK Landelijk Onderwijsweb Kennistechnologie LOK Landelijk Onderwijsweb Kennistechnologie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Docentprofessionalisering
Advertisements

Digitale leermiddelen
Presentatie over de status en de totstandkoming van de BOKS bij TBK
Utrecht Innovatie & Veiligheid Paul Koot & Frits Neijgh van Lier.
Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl 2 november 2007 Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl P.M.Bloemendaal.
Learning analytics: de docent
Bonhoeffer - Enschede Hogeschool Windesheim - Zwolle.
Zorg-op-Afstand: co-creatie centraal in aanpak Congres GGZ Centraal 2 oktober 2012 Tom Bos.
Het sectorprogramma ICT-onderwijs in Nederland
Stichting RechtenOnline ICT in het juridisch onderwijs.
De toekomst van E-health en internet binnen preventie en binnen CEPHIR Onno de Zwart Clustermanager Infectieziektebestrijding GGD Rotterdam-Rijnmond.
Het T-pack model en de iPad
LokWeb en LWB 7 maart 2006 door Hilverd en Maarten.
Digitalenklasconsortium Informatiebijeenkomst voor Hoger Onderwijsinstellingen Sake Jager (RUG), Alessandra Corda (ULeiden) 11 september 2003.
Besturings- systeem A Computer A Besturings- systeem B Computer B Netwerk Handmatige taak I Applicatie 2Applicatie 1 Handmatige taak II Applicatie 3 Gebruiker.
Is ict alleen maar enabler? Darco Jansen. Gezamenlijke verkenningstocht Welke ict wordt ingezet in het onderwijs? Hoe wordt ict (didactisch) gebruikt.
LOK Landelijk Onderwijsweb Kennistechnologie LOK Landelijk Onderwijsweb Kennistechnologie.
Kennisuitwisseling in LOK Landelijk onderwijsweb Kennistechnologie Evert van de Vrie Kennisuitwisseling in LOK Landelijk onderwijsweb Kennistechnologie.
LOK Landelijk Onderwijsweb Kennistechnologie LOK Landelijk Onderwijsweb Kennistechnologie.
Inleiding Kennistechnologie §Hoofdstuk 1: Introductie §Hoofdstuk 2: Kennissystemen in context §Hoofdstuk 3: Kennisacquisitie.
Inleiding Kennistechnologie §Hoofdstuk 4: Ontwikkeltraject §Hoofdstuk 5: MYCIN en complexiteit §Hoofdstuk 6: Symbolen en semantiek.
ICLON, Universiteit Leiden1 Implementatie van ICT in het hoger onderwijs: ervaringen vanuit het E- merge consortium J. Nedermeijer 25 november 2004.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Relatiedag 2008 Het nieuwe Kennisnet Frans Schouwenburg en Magda Bruin 23 januari 2008.
Fontys toetsconferentie1 Aantrekkelijke toetsen als herbruikbaar studiemateriaal Fontys toetsconferentie, 17 februari 2005 Pierre Gorissen, Fontys.
SURF SiX expertisegroep Leertechnologie in de Lage Landen Pierre Gorissen, Fontys Hogescholen Frank Benneker, Universiteit van Amsterdam Jocelyn Manderveld,
Natschool: uitwisseling en hergebruik van content
Open Standaarden in het onderwijs Holland Open Netwerk Borrel 19 december 2006 Jan Kees Meindersma
Kennismaken met: Connecticut (Versie3), een applicatie voor het in beeld brengen van competentieontwikkeling.
Sociale MediaSociale Media: de “killer application” voor ICT Het huwelijk van Sociaal en Digitaal.
Pilot Economie & Ondernemen Vernieuwing in het VMBO
Duurzaamheid van projectresultaten Michiel van Geloven, januari 2008.
Toetsbeleid en digitaal toetsen casus HvA
Guy Janssens Een van de leukste cursussen die ik bij de Open Universiteit gevolgd heb! Guy Janssens
Selectie, Instroom en Overstap voor de Masteropleidingen Biomedische Wetenschappen BioMedisch Studenten Overleg.
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
Digitalenklas: Toepassing van ICT in het hoger talenonderwijs Presentatie UU Sake Jager 28 mei 2002.
Reclaiming academic output. De beschikbaarheid van de Nederlandse wetenschappelijke productie Conclusies.
Bron: Baarda, B. (2014). Dit is onderzoek!. Wat is een theoretisch kader? ‘Een theoretisch kader is een overzicht van bestaande kennis en inzichten over.
SOCIAAL ONDERNEMERSCHAP COLLEGE 5 Onderzoek naar externe financiële mogelijkheden en inzet van mensen en middelen.
Premium Cloud Backup Makkelijk.Veilig.Betrouwbaar.
Sociologie en Diversiteit werkcollege 1
E-klas en PAL-student Digitaal lesmateriaal voor bètavakken h/v E-klassen 10 november 2015 Cor de Beurs en Arjan de Graaf.
CODI-actiemiddagVSNU, 13 november CODI-actiemiddagVSNU, 13 november CODI: waar staat het voor? Bert Zwaneveld CODI Open Universiteit Nederland.
Conferentie vakvernieuwingen 5 juni 2009 Cor de Beurs Docentennetwerken als motor voor dynamische vakontwikkeling.
Studiemiddag vakdidactiek/opleidingsdidactiek PTH Windesheim 3 december Verzorgd door ECENT/OTIB Op uitnodiging van Theo Last en Wim Sterken n Peter Smulders.
Bijeenkomst 5.  Doelen  Wat hebben jullie bij thema vanmorgen gedaan?  Feedback geven en ontvangen op huiswerkopdracht  Van doelen naar leeractiviteiten.
Online leren in de mbo praktijk Leo Bakker - Kennisnet.
Informatica-Actief I&I-conferentie, november 2007.
Gerard Oud Clusius College (AOC, Noord-Holland) Erik Degen Cito (Toetsinstituut, Arnhem) 7 april 2016 Hoe wilt u het hebben? Voorbereiding op Centrale.
Wensen uit de praktijk Vernieuwing en belangrijkste kenmerken Nieuwe digitale omgeving Toetsen Leerlijn Inhoud Pakketsamenstelling en prijsoverzicht Service.
Wat betekent dat voor huidige VWO-ers Fried Keesen University College Utrecht UU Internationale Universiteit.
Bepalen verandermogelijkheden Bepalen veranderbehoefte Bepalen toekomstige computertechnologie Bepalen toekomstige bedrijfsprocessen Bepalen huidige “Gap”
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Leerlingen en social media
Klik op een app voor meer informatie: -ZermeloZermelo -Its LearningIts Learning -OneDriveOneDrive -Kahoot!Kahoot! -QuizizzQuizizz -QuizletQuizlet -Aura.
Resultaten ICT monitor 2002
HIVE-pilot: van LCMS naar Onderwijsrepository
Sieberdam/ROCS & KODOS
Samen de psychische gezondheid in Nederland verbeteren
Referentie CYOD Cor Gooijer
Computers in examenzalen
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Inleiding Prof. Gwendolyn Portzky
December 25, 2018.
Opnemen colleges als dienst bij de Hanze
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Hoofdstuk 8 Taakcluster Strategisch support
Algemeen schema Strategisch support Management support Strategie
INSPIRATIEBIJEENKOMST Positief Onderwijs
voorbeeld volgende bladzijde terug
Transcript van de presentatie:

LOK Landelijk Onderwijsweb Kennistechnologie LOK Landelijk Onderwijsweb Kennistechnologie

Wat doe je als student, als je onderwerpen wilt bestuderen die niet op jouw universiteit of hogeschool worden gegeven? Wat doe je als manager, als er steeds beter onderwijs in steeds minder tijd gemaakt moet worden? Wat doe je als docent, als je een mooi stukje onderwijs hebt gemaakt, maar dat door veel meer dan alleen je eigen studenten gebruikt zou kunnen worden? Wat doe je als docent, als je praktische taken aan studenten wilt geven, maar geen tijd hebt om ze te maken?

Dan zoek je naar (kleine) onderwijscomponenten, die –vrij beschikbaar zijn –flexibel inzetbaar zijn –uitwisselbaar zijn –herbruikbaar zijn –gemakkelijk onderhoudbaar zijn

Dergelijke onderwijscomponenten zijn de kern van het LOKproject: ‘Gedistribueerd ontwikkelen en gebruiken van onderwijstaken’

LOK Landelijk Onderwijsweb Kennistechnologie Aanleiding Uitgangspunten LOKweb

LOK Aanleiding voortzetting BOK-samenwerking van RUG, UU, HvU/CIBIT, UM en OU behoefte aan handelingsgerichte leervormen afzonderlijke partijen hebben te weinig capaciteit

LOK Uitgangspunten Maak in LOKproject taken voor verschillende onderwijsvormen Docent selecteert taken (naast college, boeken, …) Student heeft direct toegang tot taken en bijbehorende bronnen / hulpmiddelen Docent beoordeelt resultaat

LOK schema van LOKweb

LOK Taakstructuur opdracht bronnen / hulpmiddelen beoordelingscriteria

LOK Voorbeelden van taken Expertsystemen maken Kennismanagementgame spelen Coördinatieprotocollen ontwerpen voor Multi Agent Systemen Geautomatiseerd stellingen bewijzen Neurale netwerken ontwerpen en implementeren...

LOK taakopdracht - voorbeeld Bestudeer de casus 'Vogels herkennen'. Werk domeinmodellen en een conjunctief classificatieschema uit. Installeer het programma 'Modelclassificatiesysteem' op uw computer. Implementeer de modellen en het schema en test uw Vogelclassificatiesysteem uit

LOK Kansen en risico's +docenten willen LOK +taken vernieuwen onderwijs +landelijke samenwerking -beschikbaarheid deskundigen -lokale inpasbaarheid (organisatie / technisch) -beheer en onderhoud

LOK -is platform voor gedistribueerd ontwikkelen en gebruiken van taken -bevat grote verzameling (ICT-) simulaties / games / tools -mede mogelijk gemaakt door subsidie van Surf educatie Info: