CDA Variant Hét alternatief voor het verkeersknelpunt

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Infoavond Kuurne Heraanleg R8 Kortrijk-Kuurne.
Advertisements

Verkeerseducatie : dode hoek
Presentatie Randstadspoor Ermelo 23 februari 2011 Jan van Eijsden, Fractielid CU Ermelo.
HERINRICHTING MOLENSTRAAT/ MULDERSWEG
Hier een snelle en goedkope oplossing voor Stabroek.
Wijkconferentie Zuiderburen 2011 ….. Presentatie project Drachtsterweg e.o. ….. 13 april 2011.
Presentatie buurtvereniging Molenhoek Verkeerssituatie en structuurvisie.
Spoedaanpak A28 Utrecht - Amersfoort
Fietsen in Tilburg Fietsberaad 16 maart 2006 Fietsen en Luchtkwaliteit Liesbeth Trip.
Verkenning Dronterringweg Swifterbant Arnoud Turkstra.
Op- en afrittencomplex Rieme-Noord
Ruimte rond de A2 Discussiestuk gemeentelijke nota
Herontwikkeling Industrieterrein Amerongen
Problematiek A20 / A13 Ontwerp Groep 23, Afdeling CiTG.
Uiteindelijke Ontwerp
Turborotonde met fietsers ongelijkvloers: de voorkeursvariant!
Stand van zaken verbreding A27
1 Verkeersonderzoeken Maasdriel Commissie ruimte 2 april 2008 Gemeente Maasdriel.
Spoedaanpak A28 Utrecht - Amersfoort
Transport en Infrastructuur
Westelijke ontsluiting Ronde 20 november 2012
Hoorzitting 14 april 2009 IVVP Leiderdorp Actualisatie van het Integraal Verkeers- en Vervoerplan Leiderdorp.
Concept-Regelscenario, situatie 3: Kooppiek Ikea Hart rond Delft 30 juni 2005 Omschrijving Piekaanbod van vekeer richting Ikea Delft, nabij de aansluiting.
Concept-Regelscenario, situatie 5: blokkade A13 tussen Delft-centrum en Delft Noord door ongeval Hart rond Delft 30 juni 2005 Omschrijving blokkade op.
Concept-Regelscenario, situatie 2C: Prinses Beatrixlaan: knelpunt bij ’t Haantje. Hart rond Delft 30 juni 2005 Omschrijving Prinses Beatrixlaan: knelpunt.
Evaluatie Verkeerscirculatie Omgeving Sint-Pietersplein
Koos Louwerse, Govert de With
Knip Hogeweg Informatiebijeenkomst 22 januari 2015
‘Langzaam’ Verkeer in de Zuidas Govert de With Fietsersbond Amsterdam.
Stichting van GOL naar Beter
Fietsbeleid Putten Veiligheid. Waarom Fietsveiligheid vergroten Fietsen bevorderen Recreatie en toerisme aantrekkelijk maken Wat aanpakken Geen vrijliggende.
WAT IS EEN WIJKCIRCULATIEPLAN? Concrete vertaling van het deelmobiliteitsplan op wijkniveau Algemene visie over de circulatie - creëren van een kader,
Actiegroep Veilig Veldhoven’ Graag traag in onze straat ! Voor een verkeersluwe, fietsvriendelijke en mooie straat. Toelichting verkeersdossier van 30.
Van krachtwijk naar fietswijk
Aanpak N629: één project, twee delen
Verkeersveiligheid Brede School Zuidhorn
Verkeerssituatie rond onze school Knelpunten volgens ouders en kinderen.
Infovergadering Heraanleg Kasteellaan 21 januari
1 Second opinion Groenezoom-rotonde Presentatie van de resultaten Hans van der Stok 10 juni 2014.
A1 - Startoverleg, 15 januari 2013, Arnhem Beesel Evaluatie Heerstraat- Kesselseweg.
Mobiliteitsvisie Oss Podiumbijeenkomst 4 februari 2010 Ellen Neelen.
Herinrichting Bisschopsmolenstraat 29 juni Opzet avond Welkom Wethouder van Jan van Hal Toelichting Peter de Leeuw Gelegenheid tot het stellen van.
: nordinfra Woningbouwlocatie Hulsberg : Verkeerskundige aspecten Themabijeenkomst voor gemeenteraad 12 mei 2009 ing. Nordine Bouchiba, verkeerskundig.
Informatieavond herinrichting N236 Gooilandseweg Weesp
STRUCTUURVISIE Stand van zaken  Ontwerpvisie 2020: in procedure  Uitwerken deel milieu en duurzaamheid  Communicatietraject  Uitwerkingsvragen mobiliteit.
1 Klankbordgroep Infrastructuur en Groen De Nolle 29 november 2010.
Herontwikkeling Zuidelijk Stationsgebied Gouda René Snijders, Dennis van Wieren 5 april 2013 Verkeersanalyse.
Verkeersdoorstroming Gouda Integraal bekeken en aangepakt Raadspresentatie 21 juni 2010.
Resultaten Verkeersenquête 24 Juni 2015 Lomm Werkgroep Dorpsingangen Dorpsraad Lomm.
Aanleg N197 Westelijke Randweg Beverwijk Jon Bellis april 2009 Bewonersinformatie over het werk aan de Velsertraverse.
Toelichting zienswijze van de fam. Van Hal en Haerkens Ontsluiting gebouw plan Elzenstraat 60 naar de Elzenstraat goed gepland? of is er een veiliger alternatief?
Uitvoering Actiepunten Parkeerbeleidsplan Maandag 6 Mei 2013.
Wijkplan Egmond aan den Hoef Algemene ledenvergadering 22 november 2007.
Varianten wijkverkeers- plan Lyceumkwartier-Zuid en Wilhelminapark 20 juni 2016 Lars Matthijssen, Jan Vos en Wouter Das.
Door: Datum: Locatie: G. van der Ven B.V. Aannemingsbedrijf 2 e informatieavond Martin den Otter 13 oktober 2014 Gemeentehuis Zoeterwoude Vervanging Lagerbergbrug.
Routing en parkeren centrum Raamsdonksveer. Wat onderzocht? Routing –Met verkeersmodel varianten rijrichtingen binnen centrumring doorgerekend –Conclusies.
N279 Stuurgroep Resultaten verkeerskundig onderzoek verkeersafwikkeling en faseringsvarianten
INFOAVOND Kaststraat Opdrachtgevers:. 2Stad Tongeren: Kaststraat  Inleiding door Stad Tongeren  De visie van Infrax  Toelichting plannen door studiebureau.
1 Herinrichting N382 Anzegem Infomarkt 7 september 2016.
WAAR VINDT GROOT ONDERHOUD PLAATS?
“Een betere leefomgeving”
Verkeerskundige toets Kindcentrum Zeeland
Informatie-bijeenkomst Burgemeester Kasteleinweg
Infoavond Alexander Franckstraat
Iv-Infra.
Kwaliteitsimpuls Station Delft Zuid
Napoleonbaan Noord 29 november 2017.
Hier een snelle en goedkope oplossing voor Stabroek.
Groot Onderhoud Noordkade
Herinrichting Haacht-Station
Transcript van de presentatie:

CDA Variant Hét alternatief voor het verkeersknelpunt Beverwijkerstraatweg spoorwegovergang

Probleemstelling Verkeersknelpunt Beverwijkerstraatweg in verband met het verkeersaanbod met name in zuid-noord richting spoorwegovergang Wachttijden in verband met de dichtligtijden van de spoorbomen bij spoorwegovergang gezien de toename van het treinverkeer Onvoldoende doorstroming van het verkeer door afslaand verkeer Onoverzichtelijke verkeerssituatie rond de kruising spoorwegovergang-schoutenbosch-stationsweg- dorpsstraat Scheiding in functie van wegdek voor verschillende verkeerstromen

Doelstelling Doel is om het knelpunt wat op de Beverwijkerstraatweg aanwezig is te verminderen Het bevorderen van de doorstroming van het autoverkeer op Beverwijkerstraatweg Aanpak van de verkeerssituatie bij het kruispunt spoorwegovergang Beverwijkerstraatweg – Schoutenbosch - Stationsweg – Dorpsstraat Gebruik maken van de huidige wegenstructuur Bereikbaarheid van het dorpscentrum in stand laten een oplossing te komen daar waar het probleem zich voordoet. Verkeersfuncties scheiden: doorgaand, afslaand, veilige fietsstroken

Oplossingsrichtingen Door herinrichting verkeerssituatie rond de spoorwegovergang bij de Beverwijkstraatweg- Schoutenbosch-Stationsweg-Dorpsstraat is het mogelijk om: Ruimte creëren door verbreding van de weg en het vergroten van aantal rijstroken Verkeersstromen kunnen hierdoor gescheiden worden in een aparte rijbaan voor doorgaand verkeer en een aparte rijbaan voor afslaand verkeer (zuid-noord verkeer) tot en met afslag Dorpsstraat Afslaand verkeer hindert bij gescheiden rijbanen het doorgaande verkeer niet.

Schets huidige situatie HUIDIG ONTWERP: geen ruimte voor afslaand verkeer geen overzicht in de verkeersafwikkeling GASSTRAAT DORPSSTRAAT RESULTAAT: Afslaand verkeer zorgt voor opstoppingen Stilstaand verkeer op de spoorwegovergang STATIONSWEG

Schets nieuwe situatie ONTWERP: Verbreding verkeerswegen, door gebruik openbare ruimte bij spoorwegovergang GASSTRAAT DORPSSTRAAT RESULTAAT: Aparte baan afslaand verkeer tot en met Dorpsstraat Aparte baan doorgaand autoverkeer richting Station STATIONSWEG

Voordelen herinrichting Ruimte voor autoverkeer door middel van een aparte rijbaan voor auto’s afslaand verkeer tot en met afslag Dorpsstraat Verhoogde doorstroming doorgaand verkeer in een aparte rijbaan richting Stationsweg Logische, gevoelsmatige inrichting van verkeersstromen Ruimte voor fietsverkeer door creatie aparte fietsstroken Gebruik maken van de huidige wegenstructuur De nieuwe ruimte geeft overzicht. Overzicht resulteert in (verkeers)inzicht en veiligheid

Nieuwe situatie