Marketing: Veranderingen in Belang en Rol

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Doublet deel 1 – de basis.
Advertisements

M/V in de kerk Man and woman in the Church Doelen: informeren, bezinnen, oefenen Goals: to inform, to reflect, practice 1 december: de bijbel | the Bible.
The stock market will go up De beurswaarden zullen stijgen YESNO JA NEEN Is Jefken a good person ? Is Jefken een goed mens ? YES NO JA NEEN Is Lonny a.
Leer de namen van de noten 1
Ervaringen van een BPOS Partner T-BENCH Danny Otten.
22 april 2009 Cijferboeken Cultuur, Jeugd en Sport Opmaak cijferboeken en website.
Een inleiding voor de KMO
Figuur 5.1 Organisatieschema Figuur 5.2 Steile en platte organisatie.
Conditional Clauses If-zinnen.
H4: Begrijpen van de markt
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Copyright © 2008 Tele Atlas. All rights reserved. Zet uw Business Data op de kaart: Locaties in eTOM ®
Strategische Marketing Planning
Megatrends, besturen en talent
Hoofdstuk 5 Consumentengedrag
Klassieke AO Leseenheid1
DATA over. Visie Elk jaar neemt behoefte aan data en interactie tussen systemen (zowel B-2- B als B-2-C) exponentieel toe; daarom zal het structureren.
Performance Intelligence!
Naar het Jaareinde toe
AGENDA Het programma start om uur en eindigt om uur met aansluitend een dinerbuffet tot uur. Er is voldoende ruimte om met uw collega.
Leer de namen van de noten 2
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
ThinkQuest Projects Leerkrachten uitnodigen om een project te delen.
EIE/06/075/SI From January 2007 to March 2009 Nationale Workshop Energiebesparing Introductie van E-BAG.
WISKUNDIGE FORMULES.
1 HOORCOLLEGE Hoorcollege CRM en Interactieve marketing (Thema Marketing & Communicatie Sjo Smeets)
1 HOORCOLLEGE Customer Relationship Management
MEDIALANDSCHAP We onderscheiden: Visuele media Auditieve media
Advanced Business Information Solutions Interactieve marketing.
De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 OHT 1.1 Geïntegreerde communicatie In dit hoofdstuk.
OHT 8.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Mediaplanning In dit hoofdstuk zul je het volgende.
OHT 7.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Reclame In dit hoofdstuk zul je het volgende.
Dia 1 Politiewerk in de Toekomst Kan technologie “ons” helpen om het veiliger te maken?
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Breuken-Vereenvoudigen
CLICK THE END EINDE THE END May peace be with you EINDE Moge de vrede met jou zijn Next time I’ll present you the alphabet Volgende keer bied ik je het.
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Chronologie van maatregelen tegen de joden in het Derde rijk
Tussentoets Digitale Techniek. 1 november 2001, 11:00 tot 13:00 uur. Opmerkingen: 1. Als u een gemiddeld huiswerkcijfer hebt gehaald van zes (6) of hoger,
Computertechniek 2 – ARM assembler Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology 1  D3EEMS1  programmed I/O: de.
Computertechniek Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology ; PIC assember programeren 1 Les 3 - onderwerpen Het.
Vervolg C Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology 1 Onderwerpen voor vandaag Het ARM bord met wat library functies.
Computertechniek Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology 1 Wouter van Ooijen Mail:
Computertechniek Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology 1 Wouter van Ooijen Mail:
Schitterende Organisaties®
1 Docentenhandleiding De integratie van verantwoord ondernemen Studie-avond Syntra West 13 september 2007 Marijke De Prins.
Het Aralmeer Telkens op de linkermuis klikken voor vooruit.
A H M F K EB C x 87 Afwenden bij A en C, openen en doorlaten (rechtshouden, 1e peloton, dames tussendoor).
A H M F K EB C x 91 Van hand veranderen voor de X splitsen en Rechangeren. Met de nieuwe partner op.
A H M F K EB C x 85 Korte zijde bij C 2 e secties volte 14 m en op afstand komen ( 0,5 rijbaan)
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
Voorrangsregels bij rekenen (1)
© Copyright VIMC 2009 Telecom Expense Management A Discussion Ed Vonk
OHT 9.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Reclameonderzoek In dit hoofdstuk zul je het.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
2007 © Wolters-NoordhoffGrondslagen van het management.
Watervogels herkennen
TOPIC O: Pointers | pag. 1 Pointer = adres in het geheugen, is zelf geen geheugen! Expliciet geheugen aanvragen vóór gebruik.
USABILITY MYTHBUSTERS BASTIAAN KLOOSTER & PETER AKERBOOM CONGRES WEBREDACTIE 2011.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Ondernemer in de btw René N.G. van der Paardt. Met Fuchs is de grens van het ondernemerschap wel bereikt? De vaste inrichting in de btw zou hetzelfde.
Marketing H3 Marketingmix Commercieel medewerker.
Inbound Marketing Plan
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
ZijActief Koningslust
Tuinvogels herkennen.
Transcript van de presentatie:

Marketing: Veranderingen in Belang en Rol Evolutie of Revolutie?

Babylon in Marketing Concentrated Marketing Micromarketing Consumer Oriented Marketing Differentiated Marketing Direct-Mail Marketing Direct Respons Television Marketing Innovative Marketing Societal Marketing Global Marketing Industrial Marketing Institutional Marketing Interactive Marketing Internal Marketing Mass Marketing Micromarketing Niche Marketing Relationship Marketing Target Marketing Telemarketing Undifferentiated Marketing Bankmarketing Cyber-marketing Seniormarketing Permission Marketing E-Marketing

Structuur Wat was Wat is Wat komt Besluit De “nieuwe” consument De “nieuwe” visie op marketing Besluit

Er zullen slechts twee soorten ondernemingen blijven bestaan de snelle en de dode

Wat was

Definitie Marketing is the selling of products that don’t come back to customers that do.

Definitie van een consument Marketing is een samenraapsel van sluwe vossenstrekken, waaronder misleidende reclame en psychologische prijszetting om op legale manier centen uit de zakken van argeloze consumenten te schudden. Rik Duyck

De Vier Ps Marketing Mix Product Plaats Promotie Prijs

Marketing als een evenwaardige functie Financieel Productie Marketing Human resources

Marketing wint aan belang Financieel Human resources Marketing Productie

Wat is

Vertrekpunt - ingesteldheid Functionele benadering = wat de marketeer doet om zijn resultaten te behalen Strategische benadering = de ingesteldheid van iedereen binnen de onderneming om klantgericht te werken

Stappen in het commercieel denken Waar staan we nu?) Stap 1 Waar willen we staan? Stap 2 Hoe gaan we daar geraken? Stap 3 Welke manier is de beste? Stap 4 Hoe kunnen we controleren of we er zijn? Stap 5

Van Missie tot Gewenste Resultaten Waarom we bestaan Kernwaarden Waar we in geloven Visie Wat we willen zijn Strategie Hoe we dat willen bereiken Balanced Scorecard Implementatie en Focus Strategische Initiatieven Wat we moeten doen Persoonlijke Doelstellingen Wat ik moet doen

De Vier Cs Marketing Mix Customer Solution Customer Cost Convenience Communication Customer Cost

belangrijkste functie Marketing als de belangrijkste functie Marketing Financieel resources Human Productie

De klant als de sturende factor Klant Human resources Financieel Productie Marketing

Wat komt De “Nieuwe” Consument

In the Age of Revolution, the Future is not an Echo of the Past!

Evolutie in marketing denken Traditioneel paradigma – massa marketing Transitioneel paradigma – doel marketing Nieuw paradigma – klanten marketing Opkomend paradigma – electronische marketing

Escaping the past and inventing the future – Hamel / Prahalad

Evolutie en Consumenten Meer koopkracht Meer beschikbare goederen en diensten Veel informatie over ‘alles’ Gemakkelijker interactie, plaatsen en ontvangen van bestellingen Mogelijkheid tot vergelijken van gegevens over producten en diensten

Een “Nieuwe” visie op Marketing Wat komt Een “Nieuwe” visie op Marketing

Het Doel is niet te speculeren wat ZOU kunnen gebeuren, maar zich in te beelden wat je werkelijk KAN LATEN gebeuren!