Internationale marketing

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Internationale marketing
Advertisements

Internationale marketing
Informatiebeheer centraal Stadsarchief Jan Verhoeven.
Internationale organisaties
Bestuurlijke relevantie
Waar een kleine gemeente groot in kan zijn Schaal van een kleine gemeente vraagt samenwerking: -Inhoud -geografisch Kleinere teams Minder formatie plaatsen.
Nico Mulder, manager consumer marketing
Waarnemen Realiseren Begrijpen Plannen leerlingen docenten ouders
T(h)ree Sustainability
H12 Internationale marketing
Verandermanagement Hoofdstuk 9 Evaluatie
De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 OHT 1.1 Geïntegreerde communicatie In dit hoofdstuk.
MAO-model voor publieksvergroting: Theoretische uiteenzetting en practische implicaties Mia Stokmans Universiteit van Tilburg, Faculteit Communicatie.
Omgaan met ruimte Een vormingspakket over ruimtelijke ordening.
Internationale marketing
Figuur 3.1 Marktanalyse, planning, implementatie en controle
Inleiding in de marketing
Inleiding in de marketing Cursus VMO introductiecollege.
Reünistenkring Communicatiewetenschap Liesbeth Hermans 21 juni 2007.
E-RECRUITMENT SEMINAR. 29 oktober Angeli Hagoort-Mulders. ACA/JES communicatie Wat is HR Marketing…? HR : eigen personeel, hun interesses, vakantie,
Kevin Andriessens Liesbet Janssens Niels Lion Anna Selivanova.
Verantwoord innoveren
DIA 1. Europese informatie ontsluiten Roos Herpelinck Vlor.
Figuur 1.1 Voorbeeld van een BIK
Saneren is vooruitzien Onderzoek naar bodemsanering in de provincie Gelderland 15 december 2010.
Plan van aanpak Dr. Ir. Ton Tangena (Europees octrooigemachtigde)
Risicomanagement in projecten
Informatievaardigheden. Niveau 3. Verder Gevorderd. Academiejaar 2010 – 2011 Els Martens & Carl Demeyere.
FINANCIEEL VGN 16 april BELEGGINGSBELEID DE STRATEGISCHE PORTEFEUILLE (in %) Obligaties Aandelen ontwikkelde landen
De financiële crisis en de reële economie Het belang van instituties en waarden Prof. Wim MOESEN Departement Economie Katholieke Universiteit Leuven Studiedag.
10 punten van de burgemeester van Wassenaar Een bijdrage aan het raads- collegeprogramma Luigi van Leeuwen, maart 2006.
Marketingoriëntatie Hoofdstuk 3 Markt en vraag
Detailhandelsmarketing
Midden in de wereld:.
(zie werkpakket 2, bijlagerapport 5
College 3 Consumentengedrag
Migratie en mobiele daders: heling bij rondtrekkende dadergroepen
Ringonderzoek macrofauna 2015
Marketing vastgoed © 2012 | Noordhoff Uitgevers bv.
1 Case 4: Virtuele televisiereclame in de sport. 2 Ontstaan in Amerika Doelstelling PVI: in-program Advertising Virtuele speltoevoeging Virtual advertising.
Omzet Colruyt Group = 8.916,8 mio euro van de groepsomzet Detailhandel Groothandel & foodservice Overige activiteiten.
Gert Oostindie. situering Caraïben geografie tussen Europa, de V.S. en Latijns Amerika: altijd in een achtertuin kleinschaligheid (in soorten!) en extreme.
Internationale marketing
Beleggen en financiële markten Hoofdstuk 2 Risico en rendement
Hoofdstuk 4 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
Internationale marketing
De Nederlandse economie : vergroening en beleid EWI Focus op 7 september 2011 te Brussel Foppe de Haan.
Internationale marketing De sociaal-culturele omgeving Svend Hollensen Nederlandse bewerking: Hans Engbers Angelo Mulder.
Duurzaamheid & Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen Milieu- en Natuurplanbureau.
Hoofdstuk 10 product en prijsbeleid. Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux Lagen van een product.
Hoofdstuk 4 Ontwikkeling van het internationale concurrentievermogen.
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
REFLECTIES OP HET ADVIES DAK- EN THUISLOOSHEID IN VLAANDEREN.
De enige constante is verandering. Initiatief voor FESPA Nederland past in ontwikkeling van verandering Samen maken we de markt van visuele communicatie.
VERTROUWELIJK EN AUTEURSRECHTELIJK BESCHERMD Tafel 3 – Versnellen commercialisering cleantech Energieakkoord voor duurzame groei 18 november 2013.
Crossmedia in een marketing fullservice bureau
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Grenswerkers in Europa Een onderzoek naar fiscale,
Midden in de wereld:.
Figuur 4.1 Krachten die het internettijdperk vormgeven
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
Indeling van hoofdstuk 2
6.2 Regelmatige toename of afname Regelmatige toename of afname
Grafiek van lineaire formule
1 VMBO BK deel Regelmaat in tabel Regelmaat in tabel 1 1.
Bitter Sweet Candy Company
Steunmaatregelen bij groei & innovatie
Verbeteren paspoort – review 1
Subtitel Titelindeling.
Titelindeling Subtitel.
Transcript van de presentatie:

Internationale marketing Svend Hollensen Nederlandse bewerking: Hans Engbers Angelo Mulder Internationale marketing

Internationale marketing Figuur 7.1 Potentiële bepalende factoren bij de selectie van buitenlandse markten Internationale marketing

Figuur 7.2 Internationale marktsegmentatie Internationale marketing

Tabel 7.1 Criteria die deel uitmaken van de BERI-totaalindex Internationale marketing

Figuur 7.3 De marktaantrekkelijkheid/concurrentiekrachtmatrix Internationale marketing

Internationale marketing Tabel 7.2 Dimensies van markt-/landaantrekkelijkheid en concurrentiekracht Internationale marketing

Figuur 7.4 Transnationale clustering van de West-Europese markt Internationale marketing

Figuur 7.5 Micromarktsegmentatie Internationale marketing

Internationale marketing Figuur 7.6 Het internationale marktsegmentatie-/screeningproces: een voorbeeld van de proactieve, systematische aanpak. (deel 1) Internationale marketing

Internationale marketing Figuur 7.6 Het internationale marktsegmentatie-/screeningproces: een voorbeeld van de proactieve, systematische aanpak. (deel 2) Internationale marketing

Figuur 7.7 Samenhang tussen omgevingsfactoren Internationale marketing

Figuur 7.8 Overzicht van de groeimatrix van Ansoff Internationale marketing

Internationale marketing Tabel 7.3 Internationale marktdiversificatie versus marktconcentratie (deel 1) Internationale marketing

Internationale marketing Tabel 7.3 Internationale marktdiversificatie versus marktconcentratie (deel 2) Internationale marketing

Figuur 7.9 De internationale portefeuille van Unilever Internationale marketing