WE FEED THE WORLD ACTIVERENDE DIDACTIEK EN FILM 10.12.2010WE FEED THE WORLD2.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
The sole responsibility for the content of this document lies with the authors. It does not necessarily reflect the opinion of the European Communities.
Advertisements

Lesgeven over duurzame ontwikkeling
Wereldburgerschap Zaakvakonderwijs in (inter) actie?!
Onderzoek eigen regio en geografische werkwijzen
22 February 2013 Randstad. Welcome Who is Who Triple P Bottom Line.
Internationale marketing
Media4us. Partners Media4us Sponsors Doelen  Verbeteren van de beeldvorming over immigratie en integratie  Zichtbaar maken van de integratie- inspanningen.
Annemieke Logtmeijer en Bettina van Hoven
Rotary Foundation & Grants • •
Social Technographics Hoe ontwikkel je een succesvolle social media strategie? Reineke Reitsma Director, Consumer Technographics Forrester Research 11.
Internationale organisaties
Stepping Stones Tweede Fase
Naar een nieuw examenprogramma Aardrijkskunde vmbo 27 november 2009 Onderwijscentrum VU.
One thousand members. One Union. The World Conservation Union De VIV Code of Conduct en duurzaamheid Henk Simons IUCN Nederlands Comité
2.5 Landen vergelijken Mali
GfK Shopper Jaarcongres 2010 “HOW TO CONTROL CONSUMER PRICES?”
Op 23 september 2011 nam de Vlaamse Regering akte van de conceptnota “open data”. De conceptnota schetst de beleidscontext en het regelgevend kader voor.
Lesgeven over duurzame ontwikkeling
Ubicomp / Pervasive computing
Business Cluster Semiconductors Update 23 juni 2011 Henk Gerards An initiative of.
1.4 een geglobaliseerde wereld
Omgaan met geschiedenis
The Learning School S. Mellink, K. Bobeldijk en J. Wallaard.
Shell Externe stage: Shell Technology India Bangalore, India Ron Saris.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 2000 Rueben Morgan/Hillsong Publishing 1/4 GOD SO LOVED THE WORLD (Rueben Morgan) 1. God so.
Invloed maquiladora’s op verschillende schaalniveaus
OHT 3.1 De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Hoe marketingcommunicatie werkt In dit hoofdstuk.
Advanced Business Information Solutions Het businessmodel.
Dimensies Onderwerp Politiek Economie Fysisch Sociaal-cultureel
District 1550 Werkdag 6 oktober 2012 Vanaf I juli 2013 geen “Future Vision” meer  The New Foundation ? Vóor 1 Juli 2013:  District Qualification  Club.
Hfst 1: de wereld; Het wereldbeeld
WERELD GLOBALISERING VWO CE-domein
DE VLOEK VAN OLIE IN NIGERIA
Rondreizen in Google Earth Workshop KNAG onderwijsdag 2010 Gert Ruepert en Daniël van Middelkoop 10 december 2010, Zwolle.
Wiskunde in NLT wordt dat wat?
Hoofdstuk 3 Wereld: stedelijke gebieden in de VS Paragraaf 3
Utrecht University Centre for Science and Mathematics Education Wat doen NIOO – onderzoekers? Vergaderen Vergaderen Onderzoek doen: meten in de Oosterschelde.
Welkom! ‘Pilotbijeenkomst 14 oktober 2010’. Programma van vandaag Even voorstellen Groen Proeven flitst langs - Waar staat Groen Proeven voor? - De Groen.
Verdien jij meer zakgeld? Havo/Vwo-onderbouw VMBO-bovenbouw
AARDRIJKSKUNDE.
Hoofdstuk 2 Globalisering Paragraaf 6 t/m 8
CKV H4 musical.
Leiderschap in een context van diversiteit en innovatie Prof. Dr. Karen van Oudenhoven-van der Zee “
Swot analyse
LOB De VO-school als regisseur
Banalisering van technologie "I [will] argue that it is when technologies such as the telephone and the computer cease to be sublime icons of mythology.
Young meet the Elders Tammo Oegema 13 november 2013 YME 13nov14.
Muziek in de 2 e helft van de 20 ste eeuw MASSACULTUUR.
College 2 Marketingomgeving
WISKUNDIG MODELLEREN KUNST OF KUNDE? 11 november 2009 Jaap Praagman CQM.
10/01/ DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
TechniekTalent.nu. Wie zijn we? Klik hier voor film:
Veranderingstheorie over Voedselzekerheid
3/4 vmbo Bronnen van energie §15-16
Kimber van Valkenburg Movies that Matter Educatie
Het opstellen van goede onderzoeksvragen
WERELD 3 havo 4 Conflicten, macht en onmacht par 2 t/m 4.
Hoofdstuk 4 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
College 2 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
Steunpunt Duurzaam Materialenbeheer (SuMMa) Stuurgroep Vlaams Materialenprogramma Maarten Dubois 16 oktober 2012.
WERELD 3 vwo 4 Conflicten, macht en onmacht par 2 t/m 5.
Oktober (1928) Sergei Eisenstein
Aardrijkskunde in de bovenbouw
AndréKuipers Ben Feringa Steve Jobs Excellentie programma
Aardrijkskunde in Havo 4/5
Burgerschap binnen VM2: op weg naar een doorlopende leerlijn
Na WO2 is er een politieke en economische tegenstelling in de wereld.
Ontwikkelingen in de recreatie
1.1 Globalisering: one world?
Inspelen op innovaties
Transcript van de presentatie:

WE FEED THE WORLD ACTIVERENDE DIDACTIEK EN FILM WE FEED THE WORLD2

WORKSHOP MOVIES THAT MATTER Movies that Matter We Feed the World – Fragment – Didactiek Afsluiting en vragen WE FEED THE WORLD3

MOVIES THAT MATTER Initiatief van Amnesty International Mensenrechten Activiteiten Movies that Matter Festival (+ Young Amnesty Film Days) Landelijk film en debatprogramma Educatie WE FEED THE WORLD4

MOVIES THAT MATTER EDUCATIE Filmvertoningen op scholen Schoolfilmfestivals WE FEED THE WORLD5 ADVIES FILM LESMATERIAAL VERDIEPING GRATIS!

LESMATERIAAL Inhoud van de film Filmeducatie Mensenrechten Kennis Vaardigheden Attitude

ZOEKMACHINE WE FEED THE WORLD7

WE FEED THE WORLD8 Industriële vs kleinschalige landbouw Mondialisering voedselproductie Wetgeving Europese Unie Ontbossing Armoede Regionale diversiteit Producenten, Consumenten, gemeenschap

CURRICULUM VMBO Domein C: Bronnen van energie Gebieden: Nigeria, Rusland en Brazilië Casus 2: Grondstof voor voedsel of energie WE FEED THE WORLD9

CURRICULUM HAVO/VWO Samenhangen en verschillen in de wereld mondiale spreidings- en relatiepatronen van economische, demografische en sociaal- culturele verschijnselen beschrijven en verklaren; het proces van mondialisering beschrijven, herkennen en in hoofdlijnen verklaren WE FEED THE WORLD10

CURRICULUM HAVO/VWO Mondiale processen en lokale effecten aangeven en beoordelen hoe mondialisering uitwerkt in een lokale context. Hij betrekt: – sociaal- en fysisch-geografische aspecten; – actoren in de lokale context WE FEED THE WORLD11

WE FEED THE WORLD12

FRAGMENT WE FEED THE WORLD13

VRAGEN BIJ FRAGMENT Welke actoren zie je in dit fragment? Wat zijn hun belangen? Welke verbanden zijn er tussen de verschillende actoren? Op welke manier zijn gebieden met elkaar verbonden? WE FEED THE WORLD14

WERKVORM Lees de teksten. Welke actoren betreft het? In hoeverre profiteren diverse actoren? Waar sta jij? WE FEED THE WORLD15

WE FEED THE WORLD16 Wereldbank Maggi Senator Mato Grosso Nederlandse veeboer Europese consument Regering Brazilië Lokale gemeenschap Milieubeweging Wegenbouwer Kunstmest- bedrijf PROFITEERT VEEL PROFITEERT NIET

MENSENRECHTEN Movies that Matter gebruikt de UVRM als kader voor beoordeling van (morele) vraagstukken WE FEED THE WORLD17

WE FEED THE WORLD18 VRAGEN?

WE FEED THE WORLD19

WE FEED THE WORLD20

WE FEED THE WORLD21

WE FEED THE WORLD22

WE FEED THE WORLD23

WE FEED THE WORLD24

WE FEED THE WORLD25