Media en creativiteit module 6 Identiteit

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 6 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Advertisements

Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 5 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 5.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 8 Het creatieve proces.
Jaar 1 les 8 Het creatieve proces
Medmec03 les 1 Co-creatie.
Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 8
THEMA: Het creatieve proces
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
MEDIA EN CREATIVITEIT MEDIA EN ONDERZOEK
Welkom! Media & Creativiteit Les 7. Wat is er in het nieuws?
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 7.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 6.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 5.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 6 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 4.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 3 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 2 Elske Revelman de Vries
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Media en creativiteit Identiteit les 2
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 3 Week 4.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit les 1. Onderwerpen in de lesHuiswerk voor komende les 1 o Toelichting op de module en de werkwijze. o Toelichting.
Media en creativiteit Identiteit les 1
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 4 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Media & Creativiteit Pia Terstroet
Voor CMI-MEDIA Engagement MEDMEC 04 Les 7 Engagement MEDMEC 04 Les 7.
Media en creativiteit Identiteit
Les 6 een goed 2010 Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit. Les 2. presentaties opdracht 1.1 = mindmap ik en startformulering HKI > bedenk.
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 2 Identiteit
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING Les 1 - 2/9: uitleg vak medmec en kennismaking Les 2 - 9/9: creatief denken en proces Les /9: divergeren en convergeren.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Welkom! Media & Creativiteit Les 4/5
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Welkom! Media & Creativiteit Les 3
Medmec04 les 1 Engagement.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 4.
Media & Creativiteit Pia Terstroet
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 2 Het creatieve proces.
MedMec01-2 Les schema per week
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 3.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 5 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
Medmec04 les 1 Engagement.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 3.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Media en creativiteit Identiteit les 7
Identiteit MedMec02 les 6 (8) Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Social work Week 2.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Transcript van de presentatie:

Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2

Weekoverzicht 1. Inleiding In de klas verschillende opleidingen zoeken en verdelen over duo’s Bestuderen modulewijzer Voorbereiden volgende les Maken opdracht 1b en 1c 2. Presenteren in duo’s opdracht 1b en 1c Start maken opdracht 1d 3. Afronden opdracht 1 - Feedback Afronden opdracht 1, verslag en schaalmodel 4. Presenteren van de tuinen op schaal, opdracht 2a, 2b, 2c Start met challenge 5 Challenge 2c tijdlijn Verder met de challenge, 2c 6. Challenge 2d 2e Verder met de challenge, 2d 7. Challenge en uitleg 2e Verder met de challenge, 2e maken 8. Challange en manifest feedback Opdracht 1, 2, reflectieverslag en procesverslag 9. Inleveren opdracht 1 en 2, procesverslag en reflectieverslag 10. Chaosweek

Agenda Tijdlijn voorbeelden Opdracht 2e manifest Feedback Huiswerk Challenge Let op het volgende

Voorbeelden van tijdlijnen http://www.freewebs.com/juffrouwstefanie/Kleding%20tijdslijn%20001.jpg http://nrkbeta.no/wp-content/uploads/2007/05/bbc-timeline.jpg http://www.getrealscience.com/ghart/wp-content/uploads/2008/02/timeline.gif

Opdracht 2e Manifest Schrijf een manifest waarin jij je eigen identiteit als online professional verwoord. Gebruik hiervoor als inspiratie je online ervaring als iemand anders. Lees de toelichting over manifest in: ”Toelichting lessen identiteit’’ in de modulewijzer!

Manifest, wat is dat?

Manifest Een manifest is een beknopte, meestal puntsgewijze, weergave van de stand- en/ of uitgangspunten van een mens of een groep. in Animal farm van George Orwell komt een manifest voor. (4 legs good 2 legs bad) Dogma 95 is ook een goed voorbeeld, Zweedse film makers.

Manifest Dogma 95 De eed van zuiverheid "Ik zweer mij te onderwerpen aan de volgende regels, opgesteld en bevestigd door Dogma 95: Opnames dienen op locatie plaats te vinden. Rekwisieten en decors mogen niet worden toegevoegd Geluid dient nooit los van de beelden te worden gemaakt, of andersom. De camera dient in de hand te worden gehouden. Elke beweging of fixatie die uit de hand kan worden bereikt is toegestaan. De film dient in kleur te zijn. Speciale belichting is niet toegestaan. Het filmformaat is Academy 35 mm. De filmregisseur wordt niet genoemd op de aftiteling. Zo zweer ik mijn EED VAN ZUIVERHEID. Namens DOGMA 95 Lars von Trier, Thomas Vinterberg"

Aan de slag! Wie wil eerst? Wie is nog niet geweest?

Huiswerk Werk door aan het tot leven brengen van je identiteit! Vrienden maken, acties uitvoeren, filmpjes online zetten, enz, enz! Meten van effect! Lees de toelichting in de modulewijzer: Identiteit verwoord als manifest en Manifest Maak opdracht 2e, een manifest over jezelf! Print je manifest uit en neem mee: feedback op manifest in les 8!

Opdracht 2: Challenge Doelstelling: inzicht krijgen en ervaren wat aspecten zijn van een identiteit en welke effecten dit heeft het meten en rapporteren van de effecten

Opdracht 2: Challenge De opdracht: Wordt individueel uitgevoerd Bestaat uit 6 onderdelen (a t/m f) Opleveren: Publicatie op online community Presentatie van de resultaten én het proces Manifest Procesverslag inclusief reflectie, tijdsbalk, meetresultaten en conclusies

Opdracht 2: Challenge Opdracht: Je nieuwe identiteit tot leven brengen, verzin een goed plan hiervoor Resultaat: Ervaring en inzicht in het je verplaatsen en de meetbare effecten in kaart brengen Grote lijn: Creëer de identiteit Maak de identiteit zo populair mogelijk Verken de grenzen van de identiteit Alles meetbaar maken

Opdracht 2: Challenge Produceer een filmpje waarin je je nieuwe identiteit voorstelt Min 1 minuut, max 10 minuten Hulpmiddelen: Sta stil bij wie het persoon is, gebruik hierbij de creatieve technieken van het eerste jaar Denk goed na hoe (achtergrond, geluid, kleding, kleur, plaats, lengte, tekst, informatie, etc) je dit persoon kunt uitbeelden

Let op het volgende: Opdracht 1, kruip in de huid van - Kan de student het verschil tussen identiteit en imago aangeven? - Heeft de student aan alle aspecten van de identiteit gedacht? - zijn de drie beelden treffend gekozen? - Is het schaalmodel passend, beeldend en overtuigend? Opdracht 2, challenge - Komt de identiteit goed uitgedacht over? - Onderbouwd de student het effect van de nieuwe identiteit? - Is de tijdlijn helder en compleet? - Is duidelijk welke aspecten van de identiteit invloed hebben op het effect? - Gaat het manifest over je identiteit (en niet je imago)? Het werk is zakelijk van inhoud en structuur.