MULTICHANNELING CE / SPM week 5. De DIGITALE wereld in 60sec.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Social Media marketing
Advertisements

sociale media: de nieuwe realiteit
TagCloud Alle wervingsmiddelen onder 1 dak.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Sociale wijkmedia 19 en 28 maart 2013 wijkteams Nieuw Lokaal Akkoord Gilbert Sewnandan.
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Marnix Suilen – Niek Giesen – Noes Aaltink – Ties Liedekerken
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
SOCIAL MEDIA EN DE BESTUURDER 2 oktober Wildeman #VvG2012
- - - Social Media.
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
Hoe kan het jou veranderen?
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Woensdagochtend presentaties 2012/2013 Woensdag 17 oktober 2012 Overzicht Sociale Media.
Social Media.
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
De wereld verbinden Door taalbarrières te doorbreken Door Anke Kuipers.
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. Strategie en advies. Uitvoeren middelen, persberichten schrijven,
Social Media. Vormen:  Fotosites: Fickr, Picasa, PhotobucketFickrPicasaPhotobucket  Microblogs: TwitterTwitter  Social Bookmarking: deliciousdelicious.
Social Media.
Social media Gemaakt door: Hassie en Sanne. 1.De rol van social media in marketing & internetstrategie De rol van social media in marketing & internetstrategie.
#DurfTeVragen Collectieve intelligentie op Twitter Erik van Leeuwen
Wouter Mennen & Paul van Ulft
Social Media Door Dyonne en Yanthe
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Door Oscar & Jochem Door Oscar & Jochem.
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Inbound Marketing Plan
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Social media presentatie
Kennismanagement & Sociale media
Made by: BadBoysBroekhin
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
Online filmpjes maken. (
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Online filmpjes maken. (
OMAR EZZAT SHALAAN & SALAHEddine aithakki
Social Media – Topic 1 Originalosboys. Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media.
Social Media 1 maart 2011 Vissen in je netwerkvijver.
Training voorbeeld voor
Iedereen gebruikt social media.
Ramòn Janssen –H4B Niels Killaars –H4B © RJNK. 1: Wat is Social Media? 2: De rol van social media in marketing & internetstrategie 3: De sterke punten.
Social media.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
SOCIAL MEDIA De rol van social media in marketing & internetstrategie
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Zakelijk twitter inzetten Zakelijk Twitter inzetten.
Copyright 2008 – Morningstar Systems – All rights reserved 1.
Het merk IK guerrilla marketing Ruth Giebels Vrijdag 13 november 2009 HKU.
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Social media Namen: Leigh Cairo & Savannah Esajas Klas: 4FD
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Transcript van de presentatie:

MULTICHANNELING CE / SPM week 5

De DIGITALE wereld in 60sec

Wat is E-Marketing? E-Marketing omvat ieder gebruik van technologie voor het bereiken van marketingdoelstellingen en heeft zowel een extern als een intern gezichtspunt.

Voor het bereiken van de marketingdoelstellingen moeten: Marketingactiviteiten worden ondersteund gericht op het bereiken van profijtelijke acquisitie en behoud van klanten binnen een multi-channelkoopproces en klantlevenscyclus

Door het gebruik van deze marketingtactieken moet: Het strategisch belang worden onderkend van digitale technologieën Een geplande aanpak ontwikkeld worden voor het bereiken en migreren van klanten naar online diensten door middel van e- communicatie alswel door traditionele communicatie.

Het E-Marketing plan in 6 stappen 1. Situatie: waar zijn wij nu 2. Doelstellingen: Waar willen wij heen 3. Strategie: Hoe komen wij daar 4. Tactiek: Met welke middelen komen we daar 5. Actie: Wat is het plan 6. Beheer: Zijn we er gekomen

4. Tactiek Implementatie van de strategie m.b.v. ‘de 9-P’s’ E-commerce varianten: Wensen en behoeften van de klant (wat het product betreft) of Consumer needs Kosten voor de klant (online klanten zijn zeer prijsbewust) Gemak (gerelateerd aan locatie) of convenience. De kwaliteit van de klantervaring wat betreft bestelproces Communicatie (promotie). Het website ontwerp.

8 E-marketing - mix Product Prijs Plaats Personeel Promotie Presentatie Physieke distributie Plezier Premium Bron: zbc consultancy

Gevolgen van marketingcommunicatie via nieuwe media

DUS…..

??????

…. TER INFO

GLOBAAL VERHAAL Social Media in 1994 al bestaand Nu niet meer uit welk ‘ systeem’ te denken Geen apart verhaal meer.. HET communicatiekanaal… ga maar na.

WAT IS SOCIAL MEDIA Social media is de verzamelnaam voor hetgeen nu op en via E- wegen plaatsvindt. “It’s nearly every site on the web” Sites die :delen van informatie en interactie stimuleren, Sites met netwerken, Sites die invloed uitoefenen op oa. Het nieuws via middelen zoals blogs. Sites die ‘dingen’ delen. GEEN TREND. Kom van het eiland af en besef…het hoort bij de marketingmix.

Wat je zegt en vindtblogs, microblogs Wie je bent en kentsociale netwerken Wat je passies en interesses zijncommunities en fora Wat je wil laten zien en horenplatformen voor delen Wat je van producten en diensten vindtrating en review sites Wat je wil delen en bewarensocial bookmarking

CIJFERS NEDERLAND (JANUARI) GEM unieke bezoek ers Pagina’ s Minute n Internet doelgroep (15+) , Totaal gebruik social media ,1619 1Facebook ,9486 2Hyves ,8292 3Twitter ,626 4LinkedIn ,345 5Windows Live Profile2.1313,511

GEBRUIK per dag (WWW)

STERKE KANTEN Social media sites zijn vaak erg actueel, omdat een grote groep consumenten actief is en er altijd wel een als eerste bij een gebeurtenis aanwezig is. De inhoud van social media websites is vrijwel altijd deelbaar en eenvoudig te verspreiden binnen een netwerk. Dit houdt in dat zeer snel een viral effect ofwel buzz kan plaatsvinden. Social media en niche communities zijn zeer geschikt voor het benaderen van marketingniches. 'the wisdom of the crowd' genoemd. Social media laat consumenten op een eenvoudigere manier voldoen aan de basisbehoeftes van Maslow, scoren zeer goed in zoekmachines als Google, vanwege het relatief objectieve en betrouwbare karakter.

De zwakke kanten van social media: Hoewel social media zeer geschikt is voor personalisatie, worden resultaten vaak vertoond op basis van gemiddelden door de werking van democratie. Dit kan er voor zorgen dat goede initiatieven toch niet naar boven komen. Consumenten en medewerkers kunnen alles zeggen over je bedrijf op sociale media websites. Dit kan zorgen voor veel positieve publiciteit, maar ook voor slechte publiciteit, ook als dat niet terecht is. Om deze problemen tegen te gaan stellen steeds meer bedrijven social media richtlijnen op voor hun medewerkers.social media richtlijnen Social media zijn niet altijd zo betrouwbaar als gezegd wordt. Veel berichten op Twitter betreffen bijvoorbeeld geruchten die door de massa worden versterkt en vervolgens niet waar blijken te zijn

SOCIAL MEDIA / COMMUNITY sociaal netwerk een verzameling van mensen of groepen mensen die elkaar kennen of organisaties die vaak samenwerken. sociaal netwerk Mensen zijn altijd al verbonden geweest door bijvoorbeeld familiebanden, vriendschappen of gezamenlijke interesses. Volgens mediahistoricus Huub Wijffjes kan een mens zonder sociale netwerken zelfs eigenlijk geen mens zijn.mediahistoricus Huub Wijffjes

COMMUNITY Hyves is een community, maar niet iedereen valt onder JOUW Sociale Netwerk.

KRACHT?

ENORM….

JA! Grotere Communicatiefunctie dan Nieuwsfeiten Meningen Content Online vriendschappen MAAR OOK …LUISTEREN & CONVERSEREN

GREETZ

TWITTER EN NICKY Woensdag 18 augustus jl. Stichting Kinderwens zette Twitter in voor een wens van Nicky, ernstig ziek volgers Greetz pakte het op, monitoring (Tweetdeck) Deelde dit via Hyves & FB Code TWINICKY

NICKY 100 x Retweet Timeline Blogs pikte het op 20 augustus 1594 kaarten Elke 26 sec 1 Ouders wilde het stoppen RESULTAAT: Oproep geslaagd, goede naam Greetz, Goede naam ST Kinderwens, …. JUST DO IT.

NETWERKEN

OOH DIE!!??! NOSTALGIE BABYBOOMERS Wwww.Cafemom.com Zwanger, geen mannen, 8 miljoen unieke bezoekers Rugzaktoeristen

SNABBO

CAFEMOM

43Things

EN JOINDIASPORA.com Eigendom, eigenzinnig anti facebook Xt3.com Katholiek Facebook mét bidmuur Soort IENS (groot in da USA) Onderzoekers united

Xt3 ….

EN 43Things.com Soort Bucketlist en doelstellingen die gedeeld kunnen worden ipv gebruikers. Exclusief mét een commissie & beoordeling…..

IK DEEL, DUS IK BESTA In sociale netwerken kunnen personen: zichzelf laten zien (profileren) hun netwerk opbouwen en uitbreiden (connecten) hun bestaande netwerk onderhouden (networking) informatie en kennis delen (sharen)

LID?

VANUIT …. Persoonlijke titel Persoonlijke titel maar wel duidelijk aangegeven bij welke organisatie hij of zij hoort Organisatie wordt door een persoon vertegenwoordigd Organisatie als organisatie

TWITTER WIE ZIT ER NIET OP? POLITIE, POLITIEK, BNN, ….. WAT IS HET? Microbloggg Twitteren, Tweets…

TWITTER

TWEET- Follow-Follower

WIE WHY WAAROM?

Niet alleen ‘koffie’….

Hoe ziet het er uit?

TEKENS …de Hashtag / richten aan

…. T-Mobile –

WAT IS BELANGRIJK!??!?! AUTHENCITEIT EERLIJKHEID DELEN BEANTWOORDEN (NIET REAGEREN) Social media maken nog geen sociale samenleving

Uitgekotst.nl Hoe doet mijn merk het!?!??! Huldehulde.nl

LINKEDIN Zakelijk Online CV en profiel Groot bereik Bedrijven, werknemers, netwerken…