Coping with inclusion in primary schools Innovation in practical training.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Advancing Dutch Through Intensive Instruction: Planning for Success with Backward Design and Social Media Language Matters Series Texas Language Center.
Advertisements

Update on EduStandard: public-private platform in Dutch education Henk Nijstad, Kennisnet / november 2013.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/003] thema “Oprah at Deltion” can-do : kan duidelijke, gedetailleerde beschrijving geven van complexe onderwerpen,
Requirements -People are able to make their own memorial page, called a memori -The website will be build first in Dutch for extension.nl, then copied.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/002]/ subvaardigheid lezen thema: Order, order…. can-do : kan een bijeenkomst voorzitten © Anne Beeker.
Niels Chavannes MD PhD Associate Professor
Hoogwaardig internet voor hoger onderwijs en onderzoek Amsterdam, 23 November 2005 Walter van Dijk SURFnet Development of LCPM decision-making models and.
ETHOS PROJECT: PROGRESS Follow-up & feedback end of year 1.
WETENSCHAPPELIJK EN TECHNISCH CENTRUM VOOR HET BOUWBEDRIJFHTTP:// A proposal for a test procedure for injection products against rising damp.
Teams on the frontline Geert Stroobant De Heide - Balans
Virgielcollege Mede mogelijk gemaakt door uw Eerstejaarsch Commissie.
Voorziening levensonderhoud Religieuze Instituten Paul Op Heij ‘s-Hertogenbosch, 25 september 2013 The future depends on what you do today.
Vaardig? Een spectrum aan vaardigheden! Van informatie- naar media- naar exploratievaardig? Of e-Research & e-learning literate? Collaboration literate??
Accessible Instructional Materials. § Discussion: Timely access to appropriate and accessible instructional materials is an inherent component.
Nieuwe wegen in ontwerpen met CAD
Study Visit Letland ‘Inclusive school? Just doe it!’,
The Passive De lijdende vorm in het Engels, lastiger, en helaas meer gebruikt dan in het Nederlands.
Het Landelijk Steunpunt Gastsprekers WO II-Heden is ondergebracht bij het Herinneringscentrum Kamp Westerbork Landelijk Steunpunt Gastsprekers WO II-Heden.
IST Status Gerrit van Nieuwenhuizen IST-MIT meeting BNL, July 24, 2008
Beyond Big Grid – Amsterdam 26 september 2012 Enquette 77 ingevulde enquettes, waarvan 60 met gebruikservaring = Mainly Computer Science.
Instructie grammatica
Celebrating love Sexual education at school in The Netherlands.
Blackboard + Weblog Ik gebruik ik een weblog naast Blackboard. –Waarom ? –Hoe ? –Wat levert het op [=meerwaarde] ?
Identification Documents Port of Ghent All documents in this leaflet are copies of identification/legitimation documents that authorise persons to access.
PROJECTCOMPETENCE MANAGEMENT SCREENCompetenciesEdit1 DESCRIPTIONCompetencies in the “Competentie beheer” is a link to the editwizard for competencies.
Woensdag 23 juli 2014 volgende vorige algemeen ziekenhuis Sint-Jozef Malle Dementia pathway: a condition specific approach Patrick De Wit, MD Thierry Laporta,
Applets as didactical tools for the learning of algebra
In samenwerking met het Europees Sociaal Fonds en het Hefboomkrediet The role of APEL in career coaching and competence management Competence navigation.
ontwik idee - keling dag 3 goals today Develop “criteria” to help you evaluate & select your ideas Some tools from Tassouls book to help you do this.
Computer Science Bachelor Graduation Project November 15, 2007, UOCG Jacqueline van Kruiningen
ERIC Combine search terms with Boolean operators Next = click.
Netwerk Algorithms: Shortest paths1 Shortest paths II Network Algorithms 2004.
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
Sunday, 03 August 2014 zondag 3 augustus 2014 Click Klik.
Vrije Universiteit amsterdamPostacademische Cursus Informatie Technologie Universal Modeling Language … why you need models? Models are necessary to communicate,
F REE R IDING IN P ROJECTS Recognize it today, Deal with it tomorrow, Prevent it in the next project Toine Andernach Focus Centre of Expertise on Education,
Organizing Organization is the deployment of resources to achieve strategic goals. It is reflected in Division of labor into specific departments & jobs.
Motivation One secret for success in organizations is motivated and enthusiastic employees The challenge is to keep employee motivation consistent with.
Deltion College Engels B1 Gesprek voeren [Edu/001]
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/004]/ thema: There are lies, damned lies and statistics... can-do : kan complexe informatie en adviezen.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/004] thema: (No) skeleton in the cupboard can-do: kan een samenhangend verhaal schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/006]/subvaardigheid schrijven notulen en kort voorstel thema: ‘What shall we do about non- active group.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/007] Thema: Soap(s) can-do : kan met enig detail verslag doen van ervaringen, in dit geval, rapporteren.
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
Deltion College Engels C1 En Gesprekken voeren[Edu/003]/ Subvaardigheid lezen thema: Would you be prepared to cut off your arm… can-do : kan overtuigend.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/004]/ subvaardigheid lezen thema: reporting a theft can-do : kan formulieren waarin meer informatie gevraagd wordt,
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: ‘I was wondering what you think of…’ can-do : kan deelnemen aan de conversatie bij zeer formele.
Telecommunicatie en Informatieverwerking UNIVERSITEIT GENT Didactisch materiaal bij de cursus Academiejaar
Telecommunicatie en Informatieverwerking UNIVERSITEIT GENT Didactisch materiaal bij de cursus Academiejaar
Grammar 4.2 Will, shall & to be going to
1992 IQ: Afstandsonderwijs Nederlands NTC-online schooljaar Peuterprogramma € 690,- Kleuterprogramma (groep.
All right 1thv unit 7 gr 2.1 en 2.2.
 vertaal:  Ik ga elke dag naar de universiteit  Ik ga naar de universiteit in London.
Rational Unified Process RUP Jef Bergsma. Iterations –Inception –Elaboration –Construction –Transition De kernbegrippen (Phases)
Blended Learning. content Waarom wij e-learning hebben gebruikt Demo van de module Voorlopige resultaten van effecten op gebruikers.
Dutch ELP-project Development of Dutch ELP-project since last meeting 25 September 2004 Graz/Österreich.
Rotary Days Planned September Rotary Days can take any form, as long as they are fun and appealing to the non-Rotary public. Here are just a few.
Sustainable employability in Tourism The human factor October 24, 2014 Where Europe Meets the Americas.
International Primary Curriculum
Birthdays Contents 1. School birthdays 2. Childrens’ parties 3. Songs and games.
Ecce ama! Is een EQUAL project van ESF: bijdragen tot de ontwikkeling van de werkgelegenheid door het bevorderen van inzetbaarheid, ondernemerschap, aanpasbaarheid.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Dictionary Skills!?.
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
Who knows something about scenarioplanning?
Professional Growth: Conferences and Workshops
Gifted and Talented Deer /Mt. Judea 2019.
Transcript van de presentatie:

Coping with inclusion in primary schools Innovation in practical training

Primary education Structure and organisation n Mainstream primary education: –Aimed at children from 6 until 12 year –Number of pupils: ( ) n Special primary education: –Aimed at children who need special help –Temporarily or permanently Physical or mental disability Serious behavioural or emotional problems Serious learning difficulties –Number of pupils: (2006 – 2007)

Primary education Structure and organisation n Divided into 8 types, adapted to the educational and developmental needs –Type 1: children with a slight mental disability –Type 2: children with a moderate or serious mental disability –Type 3: children with serious emotional and/or behavioural problems –Type 4: children with a physical disability –Type 5: children admitted to hospital or in quarantine for medical reasons –Type 6: visually impaired children –Type 7: children with a hearing impairment –Type 8: children with serious learning difficulties

Integrated and inclusive education n Allowing disabled children or children having learning or educational difficulties to attend the lessons or activities in a school for mainstream education.

What will change in this structure? Clusters: –No limitations (eg. ‘mainstream’ pupils) –Limitations in learning (eg. ‘dyslexia’) –Limitations in the functioning (eg. ‘hard of hearing’) –Limitations in social interaction (eg. ‘Behavioral problems’).

Taking Care Levels/ the level of taking care n First Level : prevention, differentiation, remediation n Second Level : facilitate, compensate, dispensation n Third Level: to individualize, make an educational plan of the actions to be undertaken n Fourth Level: to individualize, make an educational plan of the actions to be undertaken n 1 + 2: primary education (diploma or special certificate) n 3: mainstream primary education and special primary education (no diplomas but certificates) n 4: special primary education (certificate)

ZORGINTENSITEIT aard - ondersteuning CLUSTER 1 geen beperkingen CLUSTER 2 leerbeperkingen CLUSTER 3 functiebeperkingen CLUSTER 4 beperkingen in de interactie ONDERWIJSVORM resultaat zorgniveau I differentiëren (re)mediëren teamondersteuning: PBD – CLB zorgbeleid/GOK speciale onderwijsleermiddelen zorgbeleid/GOK gewoon onderwijs eindtermen certificering: gangbare diploma’s en getuigschriften zorgniveau II faciliteren compenseren dispenseren teamondersteuning: PBD - CLB - BuO individugerichte ondersteuning: CLB zorgbeleid/GOK zorgbeleid/GOK indicator basisfinanciering speciale onderwijsleermiddelen zorgbeleid/GOK gewoon onderwijs eindtermen certificering: gangbare diploma’s en getuigschriften zorgniveau III individualiseren handelingsplanning teamondersteuning PBD - CLB – (BuO) individugerichte ondersteuning: CLB – (BuO) zorgbeleid specifieke onderwijskundige en paramedische omkadering en werkingsmiddelen zorgbeleid specifieke onderwijskundige en paramedische omkadering en werkingsmiddelen zorgbeleid specifieke onderwijskundige en paramedische omkadering en werkingsmiddelen buitengewoon of ‘gewoon’ onderwijs ontwikkelingsdoelen alternatieve certificaten zorgniveau IV individualiseren handelingsplanning teamondersteuning PBD - CLB individugerichte ondersteuning: CLB specifieke onderwijskundige, paramedische en therapeutische omkadering residentiële / semi-residentiële zorg specifieke onderwijskundige, paramedische en therapeutische omkadering residentiële/ semi-residentiële zorg buitengewoon onderwijs ontwikkelingsdoelen alternatieve certificaten Afkortingen: PBD: pedagogische begeleidingsdiensten, CLB: centrum voor leerlingenbegeleiding, BuO: buitengewoon onderwijs, GOK: gelijke onderwijskansen Schema bij discussietnota ‘Leerzorg in onderwijs, een kader voor zorg op maat van elke leerling’ (19/12/2005)

Practical training n Most of the practical training is in the mainstream primary education. n Mainstream primary schools in the area are partner of KaHo Sint-Lieven. n Third year students are during the whole year participating in a school of mainstream primary education. n Third year students can choose for a practical training in a different setting for three weeks. –Schools with a special method –Schools of special education –…

Practical training of last years Innovation toward inclusion n All students are doing their practical training in a partner school of primary education where is special attention for inclusive education. n These students are doing extra practical training every Friday morning in an inclusive class of this school. n Together with the teacher of this inclusive class they give form to the inclusive setting. (team-teaching, preparing and giving adapted class- sessions, making the teacher free for further formation in function of inclusion,…). n Experiences of some students shall be used for further inquiry.