UiTcampagne Sint-Truiden 2011. Uitwerking van een lokale campagne: deel 1 – de start 2009: Begin UiTpartnerschap Sint-Truiden: doelstellingen 1. Beter.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
In opdracht van … De provinciaalse Sportdienst Brugge Regio West-Vlaanderen.
Advertisements

HASSELT FAIRTRADEGEMEENTE Campagne “Ik ben verkocht” September 2007.
Ontdek met UiT wat in je zit Evaluatie UiTcampagne 2009 │ 28/10/2009.
UiTcampagnes 2011.
UiTdatabank wie INvoert haalt er veel UiT!. Infosessie voor lokale actoren en verenigingen in [ jouw gemeente] [Gemeentenaam], [datum]
Gratis computerinitiatie in uw buurt BLMvzw Digidak | Evence Coppéelaan 91| 3600 Genk blmgenk.be | |
JCI Vlaanderen Toon je passie 2.Projecten 3.Groei 4.PR & Communicatie 5.Online Tools TOON JE PASSIE JCI Vlaanderen.
Milieutrefdag 12 juni 2008 Zonder is gezonder. Inleiding workshop: Zonder is gezonder • Voorstelling Velt • Inleiding Zonder is gezonder • Link met Samenwerkingsovereenkomst.
Landelijke campagne bedrijfstakpensioenfondsen Bpf Bouw, 2 maart 2010 Marjolein Zaal Manager Communicatie VB.
GOALS STRATEGIES MEASURES DASHBOARD ACTION PLAN (WHO, WHEN)
ZAPPcity Project ZAPPcity • alle evenementen onder één publicitaire paraplu • 28 augustus – 14 september • kunst, cultuur, sport, media • locaties.
Internet fun & veilig! titeldia.
Sportraad 11 oktober AGENDA n Verslag 21 juni n advies sportbeleidsplan n sport na school pas n vrijwilligersverzekering n cultuurdatabank n sabam.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Verzuim de zorg om talent niet
UiT in Oostrozebeke Wie INvoert haalt er veel UiT.
Insert your picture here Wat doe jij zoal op het Internet?
TiNCK? Ticket Informatie Cultuur Knooppunt Virtueel cultuurloket: Initiatief Provincie West-Vlaanderen: Onderdeel dienst cultuur.
Trends Tevredenheidenquête Deelnemers DoelpubliekAantal VP’s (NL+FR)52 Consulenten FR198 Consulenten NL552.
Broodje Brussel Dag van de Cultuurcommunicatie 13 december 2005 Frank Ilsbroux.
GOED BETER BEST! Op weg naar kwaliteitsvolle jeugdlokalen en jeugdverblijven 19 maart 2011.
Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012.
Leeftijdsvriendelijke gemeente: een hefboom voor actief ouder worden
Cross Media.
Internet fun & veilig!. Wie zijn we? Naam Wij werken voor Microsoft Insert your picture here.
Insert your picture here Wat doe jij zoal op het Internet?
Demonstratie Modulaire agenda op basis van widgets.
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
UiTdatabank wie INvoert haalt er veel UiT!. Infosessie voor lokale actoren en verenigingen in [ jouw gemeente] [Gemeentenaam], [datum]
UiTcampagne Aanloop naar kernbegrippen: plannen, duidelijk aankondigen, consequent zijn voorbereiding sinds januari 2010 (overleg, retroplanning)
Het UiTlabel een herkenbare verbinding tussen de UiTpartners UiTnetwerkdag 1 februari 2008.
UiT in Berlare campagne met de kleine c. Wat vooraf ging Op papier UiTpartner sinds najaar 2008 Vertragende factor: lanceren nieuwe berlare.be Van cultuur.
UiTdatabank Wie INvoert, haalt er veel UiT!. Infosessie voor lokale actoren en verenigingen in jouw gemeente Gemeentenaam, datum.
Nederland leeft met water & AGV verkiezingscampagne.
Wat vooraf ging… Regionale stimuleringsregeling Samenwerking met milieu educatie centra Communicatiemiddelen –NME-krant –Persberichten.
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
Provinciaal Platform Tabakspreventie 31 mei Werelddag tegen Tabak Actievoorstel rookvrije sportcafetaria’s.
26 februari 2010 “zet mij in cc” invalshoek: het lokaal cultuurbeleid & spreiding van podiumkunsten Andy Vandervoort.
Lochem maakt werk van duurzame energie! Donderdag 11 november 2010 Duurzaamheid, voor iedereen heel normaal.
WAK-inspiratiedag Wiels, Brussel 1 Week van de Amateurkunsten.
Digitale samenwerking Hummelo (digitaal dorpsplein) Harold Pelgrom Jan Klein Kranenburg Hummelo, 3 juni 2013.
Wivina De Bus, Communicatie-adviseur Hoe bereik ik - met een klein budget - meer mensen?
5 DE LEERJAAR VERSIE 1 Woordpakket 16 Kijk goed en schrijf het woord. www. Sclera.be.
BIVV-campagnes 2011 Floris Merckx - Campagnemedewerker BIVV 15/03/2011.
Hoe bereiken we Stadse Alleseters?. Kenmerken Stadse Alleseter jaar -Vrije tijd : uit eten, winkelen, terras, bioscoop -Zijn oververtegenwoordigd.
2 Online registratietool Handleiding 3 Inhoudstafel Als individu aansluiten bij een groep p 4p 4 Een nieuwe groep aanmaken en beheren p 13p 13 Personen.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
stappen Vlaanderen. Doen Vlamingen voldoende aan beweging? - Meer dan 50% van de bevolking is niet actief genoeg - Drempel naar sport(club) is.
Lucie Herraiz Cunningham Delft Business Consultancy Adviseur Expat Project Team Delft April 18, 2013 Delftse Expats en Delftse Culturele Instellingen.
UiTdatabank wie INvoert haalt er veel UiT!. Infosessie voor de Cultuurraad van Ternat Tim Guily, Arch’educ
Hoe zijn we ontstaan? In 2008 met groot deelnemersveld strategische visie en missie ontwikkeld voor toerisme en recreatie om: Het noorden van Limburg.
Vlaamse NME-dag Natuur- en milieueducatie (NME) in Vlaanderen: een druppel op een hete planeet? Brussel, 20 oktober 2009.
Facebook. Agenda Cijfers Facebook Facebook pagina – Likes & checkins – Resultaten – Tips Facebook berichten – Afbeeldingen / video’s – Evenementen / aanbiedingen.
Meer communiceren met een klein budget
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
Bevraging streekproducten
Campagne taalvaardigheid
Burgerhout Bruist Editie 2017.
WAK - Waregem.
Case Triple Double Factor: ING ‘Samen staan we sterk achter Oranje’
Fuifbuddie-opleiding 2016
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Vrijetijdsparticapatie
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Retail Hoeksche Waard Communicatie.
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Vrijetijd voor Iedereen
‘Dordrecht 800 jaar stad’ De marketing van Gerben Baaij,
Transcript van de presentatie:

UiTcampagne Sint-Truiden 2011

Uitwerking van een lokale campagne: deel 1 – de start 2009: Begin UiTpartnerschap Sint-Truiden: doelstellingen 1. Beter en rationeler omgaan met vrijetijdscommunicatie 2. Naar één soort van activiteitenkalender/agenda voor gans de gemeente 3. Zichtbaarheid en gebruik van de agenda verhogen 4. Publiek en organisatoren laten kennis maken met het UiTnetwerk

Uitwerking van een lokale campagne: de campagne zelf 2009: UiTcampagne en promotie van het UiTnetwerk: vertrekpunt = UiTagenda: (widget) Magazine UiT in Sint-Truiden A2 Affiches met de 3 campagnebeelden Banners op websites beschreven in het hoofdstuk ‘Doelgroepen’. Advertenties in lokale media (Primeur, De Weekkrant) Artikel UiT in Sint-Truiden september + cover Persbericht Bericht in stedelijk informatieblad Stand UiTbalie met ludieke fotoactie op Fruit- en cultuurmarkt

Uitwerking van een lokale campagne: hoofdcampagne 2009 Fotoactie op Fruit- en Cultuurmarkt (laatste weekend september)

Uitwerking van een lokale campagne: deel II – UiTnetwerk verder uitdiepen Belangrijkste vernieuwingen in Vernieuwde website met UiTagenda 2.Organisatoren verder aansporen om in te voeren 3.UiTlabel verder promoten

De communicatiemix met de campagnefiguren 1.Inhoudelijke artikels in UiTmagazine, websites, stedelijk informatieblad 2.Affichecampagne: verenigingen, sportclubs, horeca, handel, openbare gebouwen 3.Advertenties in lokale media (Primeur magazine, Truineer.be) 4.Hoofdcampagne tijdens Fruit- en Cultuurmarkt Uitwerking van een lokale campagne: campagne 2010

Hoofdcampagne tijdens Fruit- en Cultuurmarkt Stuur je UiTpostkaart naar je vrienden of familie 2.Doe de UiTtest online van op de Fruit- en Cultuurmarkt en ontdek welke campagnefiguur het best bij je eigen UiTprofiel aansluit 3.Laat je fotograferen als de campagnefiguur van jouw UiTprofiel, download/bestel je foto op Truineer.be en ga naar de online UiTagenda = Kennis maken met het UiTlabel = leer je eigen profiel kennen = verkeer opwekken naar online UiTagenda (voorb op volgende slide: Truineer.be; foto’s; foto’s postkaart; foto’s UiTtest.)

Uitwerking van een lokale campagne: deel III: toekomstperspectieven Doelstellingen in 2011: inhoudelijke versterking 1.UiTlabel gebruiken in elk promotiemiddel voor lokale activiteiten 2.Input in de UiTdatabank beter verzorgen: nieuwe opleidingen voorzien, invoer UiTdatabank verbinden aan subsidiereglementen, deadlines respecteren… 3.Nieuwe UiTagenda (Search API): lancering samen met UiTcampagne Meer aandacht voor meting resultaten (cijfers online, deelnemers acties…)

Uitwerking van een lokale campagne: deel III: toekomstperspectieven – UiTcampagne Basisprincipe: lokaal aanbod op een ludieke manier, met een zo laag mogelijke kostprijs, zo goed mogelijk verspreiden 2. Uitgangspunt van de campagne: leefstijlprofielen actiezoeker en ontspanningszoeker: smaakprofiel is handig startmiddel om je communicatie te segmenteren 3.hoe kunnen we de leefstijlprofielen combineren met het eigen aanbod en de campagnefiguren ontwikkeld door cultuurnet? Hoe kunnen het huidige uitgangspunt verbinden aan de campagne van vorige jaren? (nieuw vs. herkenbaarheid)

Uitwerking van een lokale campagne: deel III: toekomstperspectieven – UiTcampagne 2011 Laat je eigen aanbod promoten door een lokale held in de lokale horeca als campagnefiguur die aansluiting vindt bij diverse smaakprofielen UiT met Ann Peeters (Mijn Restaurant 2010) Bekend figuur in Sint-Truiden UiTtips die kunnen aansluiten met diverse profielen Mix van acitiviteiten Onderleggers in brasseries, eetcafés, restaurants UiT met Rudi Festraerts Combineren met fotoactie op FrUiTmarkt

Campagne met placemats UiT met Ann Peeters van de Bigarreaux. ‘Dit voorjaar ga ik…’ -met de hele familie naar het carnaval in Sint-Truiden , stadscentrum Sint-Truiden -met de vriendinnen naar ‘Zus’ van An Nelissen , cc de Bogaard Sint-Truiden -op woensdag naar de film in de Bogaard Zebracinema, iedere woensdag in cc de Bogaard -met Tom naar het internationale Boksgala , sportcomplex Sint-Pieter Meer UiTtips op UiTinsint-truiden.be

Campagne met bierviltjes in Sint-Truidense cafés UiT met Rudi Festraerts Deze maand ga ik naar Fiesta Tropical Vlaanderen Zingt STVV – Genk Meer UiTtips op UiTinsint-truiden.be