UiTcampagne 2011
Aanloop naar kernbegrippen: plannen, duidelijk aankondigen, consequent zijn voorbereiding sinds januari 2010 (overleg, retroplanning) bepalen lanceringsmoment (zondag 29 augustus) twee grote doelgroepen: aanbieders – zoekers (en -12 jarigen) Infogem: voorbereiden nieuwe bladpijler (januari) Infogem: eerste UiT-vermelding mei-juni
Aanloop naar voorbereiding sinds januari 2010 (overleg, retroplanning) bepalen lanceringsmoment (zondag 29 augustus) twee grote doelgroepen: aanbieders – zoekers (en -12 jarigen) Infogem: voorbereiden nieuwe bladpijler (januari) Infogem: eerste UiT-vermelding mei-juni Infogem: tweede UiT-vermelding juli-augustus 8 juni: opleidingsessie verenigingen (158/46) invoer gestart na sessie 14 juni: nieuwe berlare.be online
Geboorte van Verder UiT consequent gebruiken in gemeentelijke vrijetijdscommunicatie maandelijkse poster maken en verspreiden (A1 en A2) UiTagenda in Infogem Kostprijs affiches A3 Cultuurnet Vlaanderen (75): 95, ,00 euro prijzen zoekplaat: 275,00 euro (5 I-pods) + pm: interne prijzen 2 spandoeken + 3 roll-up banners: 570,00 euro + 540,00 euro 9 wisselkaders: 526,00 euro hosting UiTinBerlare.be: 17,00 euro/jaar totaal: 2.118,00 euro Werkbelasting verwerken UiTagenda in Infogem: 3 uur / 2 maand A1/A2-poster: 1 uur / maand Uitleen roll-up banner + merk & logo bij derden: 0,5 uur / week
Eerste bevindingen Samenwerking met Cultuurnet Vlaanderen: prima Stimuleren werkt: consequent zijn en belonen Extra inspanning: follow-up roll-up banner en logogebruik (intern/extern) Extra inspanning: UiT méér laten zijn dan een kalender (redactie en tips) Op termijn UiTinBerlare.be moet aantrekkelijker Maandposter differentiëren Logogebruik bij partners stimuleren
Aanpassingen Ouderschapsverlof Plaatsvervangend gemeentesecretaris Infogem september klaarstomen Geen tijd deze zomer! Geen budget begroot voor nieuwe campagne (recuperatie) Geen geld! Obstakels nieuwe campagne CONCEPT LOKALE HELDEN TRIGGERT
Aanpassingen
Verder gebruiken (continuïteit en herkenbaarheid) Affiches augustus / september Op In printadvertenties Nationale campagne Nieuw aspect bij een vertrouwd gegeven Affiches augustus / september Interview in Infogem september Op Op (opportuniteit: tips widgets 2.0) Facebook / Netlog / Twitter / … van de lokale helden … Lokale helden Aanpassingen Lang leve widgets 2.0 (UiTtips in Infogem) Logogebruik bij derden stimuleren
PIET
CARLA
WIM
GREET