PCS in beeld Diverse activiteiten; R’Uitmarkt ¼ aandeelhouder van R’Uitmagazine (tezamen met Rotterdam Marketing & Sport en Recreatie) CAR.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
©tv. Cultureel Jongeren Paspoort Cultureel Jongeren Paspoort
Advertisements

BUREAU VOOR i-COMMERCE
Bereik de prospecten die uw mailing willen !. July Agendapunten Update Resultaten van de test-mailing 2005 Voorstelling van de nieuwe mailing.
Sterk door lokale samenwerking!. Onze ambitie is: • behoud van een aantrekkelijk winkelcentrum • effectief functioneren van het centrum • versterken van.
GOALS STRATEGIES MEASURES DASHBOARD ACTION PLAN (WHO, WHEN)
Totaljobs.nl Olivier van Duijn. Totaljobs Group Snelste groei • 5 miljoen bezoeken van 3.2m kandidaten per maand • Iedere 2 seconden een sollicitatie.
Stand van zaken Stichting Land van Wijk en Wouden •Verslag activiteiten tot juli 2013 •Stand van zaken financieel.
Project VOCATIO Camille Delbecque Communicatie en contact laureaten
Internet een link met uw doelpubliek Website als centrale toegangspoort.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
M-Bit heeft zich gespecialiseerd in digitale communicatie voor het MKB. Digitale communicatie houdt voor ons in: Infrastructuur (ADSL,vaste-en mobiele.
Welkom Informatiemiddag studiekeuzecheck
Geert Bourgeois Viceminister-president Vlaams minister van Bestuurszaken, Binnenlands Bestuur, Inburgering, Toerisme en Vlaamse Rand.
Houtskoolschets Starterswoningen. Aanleiding Wachtlijsten woningbouw Grondpositie en kosten Aantrekkelijke gemeente blijven Veel woningen te koop, maar.
JAARPROGRAMMA KBO GELDROP Dit jaar een speerpunt om jongere ouderen bij het onderdeel van beleid te betrekken Heeft u interesse om u verdienstelijk.
Q-KENNIS Een kennis-systeem is veelal gebaseerd op het ontsluiten van aanwezige kennis en ter faciliterering van de ontwikkeling van nieuwe kennis. Het.
Europese financiering voor Musea, 26 juni 2007 Amsterdams Historisch Museum Laura Grijns.
Hoogtepunten, uitdagingen en ontwikkelingen Terugblik 2012 Voornemens 2013 Vaste activiteiten, nieuwe activiteiten, begroting 2013.
Beheer Aangenaam, NGI Beheer Daniel van Burk 8 september 2004.
Beheer De Beroepsgroep ICT Service Management: Innovaties uit de praktijk! Arjen Droog 8 september 2004.
Collectieve Cultuur Marketing
Dag van de CultuurCommunicatie De marketingaanpak van het In Flanders Fields Museum in Ieper.
Themadag No Fake! Studenten Uitburo Brussel, 18 oktober 2004 Irma van Lierop Hoofd Publieksontwikkeling Rotterdam Festivals.
Cultuurnet Vlaanderen Meten is weten 4/6/2009. De Theorie.
NEDERLANDS Uitburo  Waarom ? Waarom ? Waarom ?  Wat ? Hoe? En vooral: met wie?  Drempels maar ook oplossingen NEDERLANDS Uitburo Koudwatervrees voor.
Cultuurparticipatie bij jongeren
Het Nederlands Uitburo
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Stuurgroepbijeenkomst 2 juni 2006 Den Haag.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 7 september 2006 Enschede.
Breedband op Dordtse Kil I+II en Amstelwijck west Een collectief aanbod van KPN Max Schreuder Dordrecht, 30 augustus 2005.
Games bij werving Campagne AA-worden 27 november 2008.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
JAARPROGRAMMA 2012 KBO GELDROP. JAARVERGADERING VAN KBO GELDROP OP 19 APRIL OP DONDERDAG 19 APRIL ZAL IN GEMEENSCHAPSHUIS ZESGEHUCHTEN ONZE JAARVERGADERING.
Introductie G!DS. Inhoud  Wat is G!DS?  Wat kan ik met G!DS?  Data in G!DS  Kwaliteitscontrole  Uitvoer uit G!DS  G!DS Sites  Aan de slag met G!DS.
Effectief adverteren op Marktplaats.nl Gericht communiceren met een relevant publiek.
JAARPROGRAMMA 2013 KBO GELDROP. De jaarvergadering op donderdag 18 april wordt voorafgegaan door een eucharistieviering om 13 uur in de kerk van Zesgehuchten.
Citymarketing Hilversum 2006
Kwalitatieve Leadgeneratie
Evenementencommissie RCU Zwolle
Zorg Prestatie Monitor “Patiënt ervaring metingen”
Voorlichtingsmiddelen '15-'16 voltijd/duaal
“De week van de ontdekking”
Startmoment Master Politieke Communicatie 24 september 2007.
Jaarbijeenkomst 2014.
Uit in Brabant Doel: stimulering cultuurparticipatie Initiatief van: Brabants Bureau voor Toerisme Provinciale Bibliotheekcentrale Omroep Brabant Provincie.
PCS in beeld Diverse activiteiten; R’Uitmarkt ¼ aandeelhouder van R’Uitmagazine (tezamen met Rotterdam Marketing & Sport en Recreatie) CAR.
Het Maastrichts Uitburo Een initiatief van het Theater aan het Vrijthof en de VVV Maastricht.
Vlaamse Reguleringsinstantie voor de Elektriciteits- en Gasmarkt Werkgroep netbeheer en decentrale productie Werkvergadering 13 december 2010.
Congres Podiumkunsten, 19 mei 2015
Kennisdelen over klanten, voor schouwburgen én gezelschappen
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Rotterdam, cultuur en publiek in kaart gebracht
marketing Projectgroep 7. Eén van de meest gebruikte Gratis tot s en mail adressen Maken van templates Resultaten meten Mails.
Taakteam Kennisdeling bij PROF 8 december 2015 Aftrapsessie.
Experiment 3: Stimulering museumbezoek via social media en games.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Dorpsraad Acht Van harte welkom in het Dorpshuis Acht!
Lucie Herraiz Cunningham Delft Business Consultancy Adviseur Expat Project Team Delft April 18, 2013 Delftse Expats en Delftse Culturele Instellingen.
Wanneer is de leerling tevreden? Wat is: krachtig leren?
Facebook. Agenda Cijfers Facebook Facebook pagina – Likes & checkins – Resultaten – Tips Facebook berichten – Afbeeldingen / video’s – Evenementen / aanbiedingen.
De twee cabarettheaters van Den Haag steken hun nek uit
Slag om Arnhem levend houden.
JAARPROGRAMMA 2017 KBO GELDROP
Digitale zichtbaarheid dmv Chat, WhatsApp en Facebook Messenger
Investeren in mensen en middelen met Rendementsverhoging
DE TOEKOMST VAN ONLINE FONDSENWERVING
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

PCS in beeld Diverse activiteiten; R’Uitmarkt ¼ aandeelhouder van R’Uitmagazine (tezamen met Rotterdam Marketing & Sport en Recreatie) CAR

Collectief Opera & Musea Opera Rotterdam Start in 2001 Samenwerkingsverband tussen Rotterdamse Schouwburg, de Doelen, Nieuwe Luxor Theater, Onafhankelijk Toneel, ro theater, RPhO, Gergiev Festival en Rotterdam Festivals

Opera Rotterdam Gezamenlijke marketingplan en campagne ontwikkelen Een imago campagne die Opera Rotterdam profileert en bijdraagt aan beeldvorming over visie, kwaliteit en strategie Creëren van draagvlak voor een Operafestival Campagne gericht op kaartverkoop, verhogen gemiddelde bezoekaantal aan operaproducties Bouwen aan een collectieve publieksdatabase Uitwisselen gegevens operabezoekers en data- analyse (MOSAIC)

MUSEA ROTTERDAM Start in 2002 Samenwerkingsverband tussen ± 20 rotterdamse musea Activiteiten; Gezamenlijk beeld en en imagocampagne Rotterdamse Musea Ontwikkelen van gezamenlijk promotiemateriaal (plattegrond, kalender) Collectieve activiteiten (museumnacht) Collectieve publieksdatabase (13 musea)

Collectieve publieksdatabase Musea Inzamelen adressen op collectief en individueel niveau Individuele bestanden ontdubbelen en beschikbaar stellen aan collectief Bouwen aan en onderhouden van collectief bestand (dmv acties) Regelmatig informeren collectief bestand Data-analyse van individuele bestanden en collectief bestand

Doel van DIMI Jongeren informeren over culturele activiteiten in Rotterdam, met als doel: stimuleren van cultuurparticipatie DIMI Magazine/ website DIMI databaseDIMI Acties

Database: Achter het DIMI magazine en de website hangt een database. Deze database bevat de adressen van ruim jongeren. Van hebben we een adres en de toestemming om ze per te informeren. Zij ontvangen maandelijks de DIMI nieuwsbrief met tips voor de komende maand. In overleg kunnen culturele instellingen ook het jongerenbestand over een voorstelling/activiteit informeren. Ook acties worden via dit bestand gecommuniceerd.

Databasemarketing Website cultuurinrotterdam.nl Databases ;beheer & protocol MOSAIC & Analyses

Cultuurinrotterdam.nl Opbouw database samen met 2 werkgroepen opbouw database indeling rubrieken November 2001 online

Facts & Figures Bezoekersaantallen fluctueren: MaandGem. aantal unieke bezoekers Activiteit Nov t/m april Mei Juni Zomerfestivals Juli Zomerfestivals Augustus Zomerfestivals September September in Rotterdam Okt. & nov

Zoekgedrag bezoeker Met stip op1.Agenda vervolgensSpecials Nieuws Vandaag te doen Hot Tips Links

Service 2 – wekelijkse nieuwsbrief 1500 abonnees op nieuwsbrief nieuwsbrief wordt vrijdags verstuurd uit alle 10 disciplines een bericht in nieuwsbrief doorlinkmogelijkheid in nieuwsbrief naar totaalaanbod aanbieding

Databases gebruik gemaakt van permission marketing 1400 adressen (jongerenbestand) 8000naw gegevens met voorkeuren 3000naw gegevens geïnteresseerd in Opera 3500ontvangers van nieuwsbrief cir.nl 4000naw gegevens geïnteresseerd in Musea (in opbouw)

Databasebeheer Input publieksdatabase culturele sector Collectieve Publieks- database Culturele sector Data uit culturele sector cultuurinrotterdam.nl DIMI Museum Collectief Opera Rotterdam Data uit acties

MOSAIC & Analyses Vaststellen van uw publieksgroep en waar bevindt zich deze publieksgroep dmv postcode Profiel maken van uw publieksgroep op basis van bv.; leeftijd, gezinssamenstelling, reistijd en besteedbaar inkomen

MOSAIC Hoe groot is uw huidig verzorgingsgebied? Waar bevindt zich potentieel publiek, of waar bevinden zich de groepen die een zelfde profiel bezitten als uw huidige publieksgroep

MOSAIC Onderscheid tussen Groepen & Typen Kwaliteit analyse is altijd afhankelijk van kwaliteit gebruikte data Meest betrouwbare gegevens vanaf 5000 unieke postcodes

TOEKOMST Verdergaande mogelijkheden voor data-analyse en bouwen van een benchmark Culturele Kaart dmv MOSAIC Nederlands Uitburo Audiences Europe, Europees netwerk voor kennisuitwisseling