Van JBF via Degelijkheid naar Pro-actief Beheer

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
#Exactlive12 / #livesessie8 Wel of niet naar de cloud?
Advertisements

Ondernemende Netwerken. Een ondernemend Netwerk 1937: The Nature of the Firm Ronald Coase.
ICT-beschikbaarheid Business Continuity.
De levenscyclus van een informatiesysteem
Agenda Blok 1 - Evolutie van Cloud Computing
Kosten omlaag en klanttevredenheid omhoog?! KOVON Themacongres 2012
Server Management Framework
Organisatie en sourcing van de DLWO Jacco Jasperse Informatie- en procesmanager Manager Dienst Informatievoorziening en Automatisering.
Buikpijn van systeembeheer? Een praktijkvoorbeeld uit Wageningen Jan Inden uit Wageningen.
Haal wel rendement uit IT investeringen Ton Tijdink.
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
Het Management Informatie Portaal
Cultuurveranderingen
Adobe formulieren : stand van zaken.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Utility Business Infrastructure
Pilot gebruik RSGB op landelijke schaal:
2C1’s Excellent Vision. Mission: 2C1’s Excellent Vision wil in de markt opvallen doordat onze klanten hogere rendementen behalen dan die bedrijven waarvoor.
Governance van de informatievoorziening
Welkom bij de presentatie van het
Applicatieplatform congres 12 & 13 maart. Sneak Preview Technologie van morgen MS SQL server bij REAAL Peter de Visser IT Architect
Incident & Probleem management
LOK Landelijk Onderwijsweb Kennistechnologie LOK Landelijk Onderwijsweb Kennistechnologie.
Applicatiegericht optimaliseren van telecommunicatienetwerken Architectuur Principes voor Programmeerbare Netwerk Optimalisatie Rudolf Strijkers.
Welke mogelijkheden biedt ICT voor een onderneming ? William Mosseray Chief Strategy Officer - Belgacom.
Waarom applicatie rationalisatie een slimme keus is
De veranderende rol van de uitgever Leo van der Wees Recht.nl / RechtenOnline.
Bas Kruiswijk Amersfoort 12 september 2009 Service Oriented Architecture Deel 1: Basisconcepten.
Minicollege Service Oriented Architecture
Implementatie van een service georiënteerde architectuur
SLA management Meet Monitor Stuur Verbeter
Onsight Managed Security Services
Dennis Daalhuizen Transitiemanager
Governance van de informatievoorziening
Governance / Baten uitdagingen: het verschil maken in de praktijk Reflectie op hoe uw project het verschil kan maken in de praktijk; een hulpmiddel vanuit.
De link tussen functionaliteit en adaptatie
Business Intelligence
Maturity Scan HAN en nu verder! Presentatie Maturity Scan HAN
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
1 IT Service Management Theorie (1). 2 Van ‘Beheren van dozen’ naar ‘Beheer van bedrijfsprocessen’ Bron: white paper van BMC Software. Leverancier van.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 4
3. Taakgericht én procesgericht leveren van ICT voorzieningen.
Beheer van ICT voorzieningen: wat is dat?
Introductie INFBIT01DT Schooljaar
1 IT Service Management George Pluimakers Theorie (3)
1 IT Service Management Theorie (2). 2 “Op zoek naar balans tussen dienst en klant” Bron: artikel uit IT Service Magazine van Robert den Broeder en Aad.
Beheermodel van M. Looijen
Hulpmiddelen voor bepalen activiteiten
+ Praktijkscasus Business Intelligence Dashboard in de thuiszorg.
Werkgroep Cost Management Nationale GSE Conferentie 13 oktober 2011.
Zaken die ervoor zorgen dat je kosten maakt tijdens ontwikkeling van mobiele apps.
2013ASL BiSL Foundation Professionaliseren met BiSL ®
Shared Services Netwerk Twente SAMENWERKING BEDRIJFSVOERING REGIO TWENTE NAAR EEN TWENTS MODEL EEN EERSTE HOUTSKOOLSCHETS EXPERTMEETING 13 SEPTEMBER 2012.
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
TOGAF Albert Gjaltema / Tech. Consultant II 11 maart 2008 getronicspinkroccade.nl.
Change support Tactisch support Strategisch support Management support Monitoring Educatie Management- informatie Data- beheer Behoefte- management Contract-
Ministerie van BZK – 3 november 2016
Diverse Sprekers ZAAM’s doelen zijn leidend voor gewenste ICT ondersteuning en benodigde infrastructuur DOEL PYRAMIDE ZAAM Doel (Missie) Als schoolorganisatie.
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Ondernemende Netwerken
Business case Enterprise Service Bus
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Procesondersteuning binnen de sociale zekerheid
Gebruikersdag 2017 Welkom.
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Welkom MKB Groeit! 1 August 2019.
Transcript van de presentatie:

Van JBF via Degelijkheid naar Pro-actief Beheer Joop Eikelenboom Computer Associates

J(an) B(oeren) F(luitjes) Ons kent Ons Geen vastlegging in Helpdesk Dweilen met de kraan open Altijd achter de feiten aan Veel “onderweg” Geen of weinig echte hulpmiddelen Transitie: één locatie naar gedistribueerd

De Degelijkheid Aantal Pc’s, Applicaties en netwerk componenten De tijd van de Frameworks Beheer is technisch georiënteerd (SLA) niet business Veel hulpmiddelen; Service Desk; ITIL; Desktop; Monitoring en Managing Rapportages onderschatting implementatie (80% = organisatie)

Pro-actief Beheer End-to-End beheer Automatische acties op Events Business Proces Views (LOB’s) De belangrijkste software oplossingen Beheerkosten zijn veel te hoog Doorvoeren standaardisatie Rapportages over Business versus IT 80% van de fouten veroorzaakt 20% kosten! Motto: Voorkomen van verstoringen

The CIO’s View

Huidige stand van zaken Veel geld te verdienen met goed beheer Standaardisatie trajecten Service Catalogus; Doorbelasting Business als uitgangspunt Organisatorische aanpassingen SLA’s per Line of Business Nog steeds vallen en opstaan

Knelpunten ITIL veel gebruikt, maar (te) proces gericht Cliënten willen Business gerichte service De fout is niet belangrijk; hoe snel kan men weer in de lucht zijn is bepalend Geen heldere meetbare SLA’s per BPV Nauwelijks optimalisatie eigen processen ICT diensten sturen op basis van kosten Diversiteit aan applicaties, platformen en IT componenten Te druk met “dingen van de dag”; INNOVEER!!

Computing on Demand (1) IT is een dienst aan de business (service-driven) Dus “Business keten beheer” Business impact bij verstoringen Cruciale processen t.a.v. Continuïteit Welke diensten/services gebruiken welke IT componenten (IT Governance) Self managing Systems (automatisch systeembeheer) Meet en (door)bereken werkelijk gebruik

Computing on Demand (2) Veel betere benutting van IT componenten Tevredenheid van Business IT echte “versneller” van de Business Denkwijze moet om met innovators Communicatie, communicatie

The promise of On Demand