2004-nu: Safe Assign(-ment) op de VU

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Elektronisch factureren in de Uitzendbranche Hans Derksen (Adecco) en Dennis Krukkert (TNO) 9 september 2009.
Advertisements

31 oktober. Programma  360˚ feedback en competentieontwikkeling  toepassing 360˚ feedback in stage.  ervaringen vanuit de praktijk.  afronding.
Sleutel tot verhoging van het studierendement? Olaf Spittaels
Universiteit van Tilburg
Perception 4 HG Frank Lorijn Josef Sennekool.
Onderwijsevaluaties nieuwe stijl
Blackboard als digitale toetsomgeving Nataša Brouwer AMSTEL Instituut Onderwijsmiddag OWI LAW, 24 mei 2005.
Portfoliosysteem bij Wiskunde P. Wilders Faculteit Electrotechniek, Wiskunde en Informatica.
Stichting ZZP Nederland
Samenwerkend schrijven in een virtuele werkplaats
Portfolio Faculteit der Letteren 1 Evaluatie van 2 jaar Digitaal Portfolio in de Letterenfaculteit Utrecht Gerrit Bloothooft.
Portfolio Faculteit der Letteren
Organisatie cursus. WELKE opdrachten maken? WELKE opdrachten maken? HOE die opdrachten maken? HOE die opdrachten maken? Hoe worden de PUNTEN verdeeld?
Allemaal Content Steven Trooster & Stef Migchelbrink ICT in Onderwijs – Sociale Wetenschappen Content management en digitaal onderwijs.
© Universiteitsbibliotheek Groningen METIS Aanleverloket Metis/Repositories Henk Druiven Henk Ellermann Afdeling Digitale Bibliotheek Vz. Universiteitsbibliotheek/RuG.
Onthaalbeleid stad Dendermonde
Plagiaatcontrole aan de UM
Testen upgrade Blackboard
Organisatie van een upgrade
Blackboard en de UB Introdia (hetgeen zoals jullie weten het meervoud van introdium is)
VAN EEN LEERTEAM KOMT EEN LEERTEAM !!
Agenda uur:Visie PMGG uur:Klantonderzoek uur:Terugblik monitoring overtredingen uur:Pauze uur:Ontwikkelingen uur:Handhaving.
B u s i n e s s - S o c i e t y M a n a g e m e n t E-learning in the New Economy –Twee voorbeelden van ‘groupware’ en samenwerking in groepen m.b.v. ICT.
Scripties … Zijn, als een opleiding scripties laat inwerken, te vinden in de Mediatheek …
Nijmegen, 11 oktober 2007 Podcasting in het onderwijs Symposium Nijmegen 11 oktober 2007.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Afstuderen CDM Studiejaar Rotterdam, oktober 2010.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Afstuderen Mediatechnologie Studiejaar Rotterdam, oktober 2010.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Afstuderen CDM Studiejaar Rotterdam, oktober 2011.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Afstuderen Mediatechnologie Studiejaar Rotterdam, oktober 2011.
SCRIPTIES PEDAGOGISCHE WETENSCHAPPEN BEDOELING Het doorlopen van een gericht wetenschappelijk proces Een reflectie over het pedagogisch handelen.
StudentLector Onderzoeker DocentHoofd Opleiding Management HOGESCHOOL Repositorystructuur voor hogescholen.
WildWaterWonen Cees Brederveld. Vernieuwing Onderbouw/school Minder vakken Minder kerndoelen Meer samenhang Eigen invulling Leerling centraal.
Flexibel en geavanceerd. Dat is het idee.
Resultaten BPV-evaluatie
Maple TA Testing & Assessment
ICTO-contactpersonen 7 juni 2007 Vrije Universiteit Universiteit Utrecht Technische Universiteit Delft.
Enterprise Document Management Fase
Gelijkekansen- en diversiteitsplannen 2007 Overzicht Commissie Emancipatiezaken 25 september 2007.
Video in het onderwijs 9 maart Doel workshop Op weg helpen en ondersteunen bij gebruik van video in eigen onderwijs Nieuwe ideeën opdoen Inzicht.
Succes met SPBS Effectievere begeleiding via de agenda SPBS in het VO.
Informatievaardigheden Ecologie-2 (NCP-20503) september/oktober 2012 Corrie van Zeist, Liza Bruggenkamp, Marco van Veller, Wouter Gerritsma en Ans Brouwer.
UvA Q en bacheloropleidingen FNWI in Bijeenkomst 22 november 2012 Faculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en informatica (FNWI)
Toetsbeleid en digitaal toetsen casus HvA
Digitaal toetsen met adaptieve vragen Ervaringen bij WB1631
Biologie/Bio-medische wetenschappen Blackboard Natasa Brouwer, AMSTEL Instituut.
Informatievaardigheden Bedrijfs- en Consumentenwetenschappen
Informatie Informatie-explosie –Elektronische bronnen –Internet, het web, www Wetenschappelijke informatie –Zoekmachines –Bibliografische databases.
Informatie Informatie-explosie –Elektronische bronnen –Internet, het web, www Wetenschappelijke informatie –Zoekmachines –Bibliografische databases.
BBOO 2 oktober 2008 Stef Migchelbrink
Mm-dd-yy | 1 Blackboard gebruikersdag over BBCS 1 november 2007 Frits van Kouwenhove Eline Noorbergen.
SOCIAAL ONDERNEMERSCHAP COLLEGE 1 Introductie op de module.
Universiteit Maastricht Blackboard CS Elektronische leeromgeving Universiteit Maastricht (eleUM)
Onderzoek Doorlopende Leerlijnen vmbo-mbo Peter den Boer Lector keuzeprocessen/loopbaanleren ROC WB.
Hoe maakt u de juiste keuze?. Drie populaire begrippen die bij elke demonstratie genoemd worden…
PROFESSIONALISEREN DOOR EN IN ONDERZOEK GOOD PRACTICE VELON/VELOV 2016 JANNEKE RIKSEN
Digitaal nakijken met Turnitin
Blackboard Nataša Brouwer, AMSTEL Instituut
Loopt ‘t – Lukt ‘t – Leeft ‘t
Voorlichting BPV voor Studenten
Innovatie in het onderwijs
De ontwikkeling van een beoordelingsinstrument
Anti-plagiaat software
Opsporing digitaal plagiaat
Gebruik van het annotatiesysteem
Richard West University of Georgia
Gebruik Blackboard FEW
Portfolio’s voor scripties en andere zelfwerkzaamheidsprojecten
Versterken samenwerking lerarenopleidingen scholen
Blackboard Usage Survey
Transcript van de presentatie:

2004-nu: Safe Assign(-ment) op de VU Karin Zondervan Functioneel Beheerder Blackboard VU

Overzicht Resultaten Evaluatie Safe Assignment 2004-2007 Good practice bij een faculteit (FEWEB) Samenhang met digitale scriptiedatabase UB

Evaluatie naar drie jaar gebruik (1) 2004: Plagiaatpreventie in professionaliseringstraject docenten Verwachting: scepsis en argwaan bij studenten/docenten Evaluatie in najaar 2007 [35 studenten, 33 docenten / fac. ondersteuners] Mate van gebruik 2006/2007: 46.000 uitwerkingen ingestuurd door 10.000 studenten, 800 docenten betrokken 4 faculteiten: grootste deel v/d paper-opdrachten 5 faculteiten: slechts bij enkele vakken 1 faculteit: niet 1 faculteit: mate van gebruik onbekend

Evaluatie na drie jaar gebruik (2) Ervaringen docenten + Meestal positief: bij plagiaat nu ook echt “bewijs” SA detecteert niet alles Interpretatie rapportage kost veel tijd Studenten NIET bewuster in omgang met bronnen Ervaringen studenten + Meestal positief: stimuleert zelf nadenken Herziene versie insturen lastig Overlap met bronnen die je zelf niet kent: vervelend! + Studenten WEL bewuster in omgang met bronnen Beleid en praktijk Rechten: facultair beleid: alle papers / scripties via SA Meeste overige faculteiten: geen beleid, losser FEWEB: structurering, maar toch flexibel

Beleid en praktijk: good practice bij FEWEB Docent in charge / Ondersteuning juiste timing: 1 BB-course voor scripties afstudeerrichting X Eindversie inleveren via een safe assignment Overlapscore invullen op beoordelings-formulier EINDCIJFER WORDT TOEGEKEND 2 Ruimte voor variatie in organisatie Workflow bij vermoeden plagiaat Duidelijkheid voor studenten Kat en muis: versla het systeem! Verzoek vroege scan Andere tool: dat is niet eerlijk!

Document zelf komt daarmee in SA-database van de VU Digitale scriptiedatabase UB Uitprinten  inleveren  in de kast 1 BB-course voor scripties afstudeerrichting X Drafts inleveren via “gewoon” assignment Eindversie inleveren via een safe assignment Overlapscore op beoordelings-formulier EINDCIJFER WORDT TOEGEKEND 2 3 Student laadt scriptie naar “wachtkamer” scriptiedatabase VU Controle door studiesecretariaat Scriptie wordt zichtbaar voor iedereen… Document zelf komt daarmee in SA-database van de VU Digitale scriptiedatabase Plagiaatcheck inbouwen! Timing is weer cruciaal:

Valse start herstellen…

2004-nu: Safe Assign op de VU We Conclusie Matching: 83% Source: Sheet 1 (this presentation)