Activerende Opdrachten bij Archeologie voor pakket++s

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het tweede werkstuk.
Advertisements

Binnen / Buitenkring Maak een binnen- en buitenkring
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Les 33 Dit wordt mijn spreekbeurt
Les 1 Wat is “ Kook met mij mee!”?. Een dag zonder vlees
Beheer en ordenen van digitale documenten 2008
Het is 22 november van het jaar Fatima en Björn zijn nog als laatsten aan het werk op het onderzoekveld achter de binnenduinen, grenzend aan Holland-Metropolis.
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Hoera, een oudergesprek!
SPREEKBEURT 3de LEERJAAR
Archeologie voor pakket++s
Posteropdracht ANW: Nobelprijzen
Wat gaan we doen vandaag?
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Portfolio in VZ Wenk servicedocument.
Les 2 groep 8 leerdoel: Je kunt werken met een verhoudingstabel.
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
CanDo Coaching.
Training loopbaan(dialoog) Havo 4 en 5 Ds
Repressief Zakboekje VRU 2012
De oplossing optellen oefenen doorwerken verbeteren de oefening het huiswerk verkeerd.
Activerende Opdrachten bij Archeologie voor pakket++s
Leerdoelen SMART maken
Uitleg persoonsvorm (pv)
Welkom bij de dialoogbijeenkomst
Woordenschat groep 5 Thema 5, les 4
Politieke partijen en populisme
Instructies examen 26/ Waarover gaat het? Hoofdstuk ‘Thema 2: België’ (volledig, pp. 1-12) Hoofdstuk ‘Thema 1: De Europese Unie’ (gedeeltelijk,
De SixPack Format en leerlijn onderzoeks- en informatievaardigheden
Les 5. In beeld gevangen Haha ah. Doelen Na deze les: kunnen jullie overweg met een eenvoudig fotobewerkingsprogramma; hebben jullie je idee vormgegeven.
Lesbrief Jongerenprogramma
Kies je personages en sleep ze op de prent. Titel Geschreven door :
Gecijferdheid 2 (Meten 1 – ME144X) week 3 Powerpoints staan op med.hro.nl/houmj/Klas_1BCEHI_Inductief/
Rollen & Rechten Workshop 30 maart 2010 Adlib Gebruikersdag.
Rekendag 19 januari 2016.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Spreekbeurt in groep 4.
Hoe maak je een werkstuk? Begin op tijd!!. Kies een leuk onderwerp  Denk aan een hobby, sport, beroep, stad of onderwerp uit een van de lesboeken van.
Divergeren Deze powerpoint ga je aan de slag met verschillende divergerende technieken. Hierbij bedenk je zoveel mogelijk ideeën. Bij een brainstormsessie.
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
Leven op een domein KA 10 hofstelsel.
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Spreekbeurt in groep 4.
Het brancheboek.
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
Bronnen en onderzoeksvragen
Spreekbeurt in groep 4 en 5
KEUZE OPDRACHT Kies een van de afbeeldingen uit en teken ze volgens de opdrachten op het werkblad die je van de docent hebt gekregen.
Onderzoekend leren Hoe zien opdrachten voor onderzoekend leren bij wiskunde er uit? Tool IE-2: Het vergelijken van gestructureerde en ongestructureerde.
Thema 4: Zo bereik je meer
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Spreekbeurt in groep 4 en 5
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
volgende bladzijde terug
Nederlands 4h6 30/12/18
Mediawijsheid Netiquette.
Art& Design Leerjaar 1 Productvormgeving.
Marketing Week 2 Les 2 (maandag 4 december 2017)
Persoonlijke doelen maken
FILOSOFEREN LES: LEEFT AARDE?.
Art & Design Productvormgeving.
voorbeeld volgende bladzijde terug
Laat de vragen eerst even aan de docent zien!!
volgende bladzijde terug
Taallab 3.0 Online geletterdheid
volgende bladzijde terug
volgende bladzijde terug
Zoeken naar informatie op het Internet.
Bronnenonderzoek.
Transcript van de presentatie:

Activerende Opdrachten bij Archeologie voor pakket++s AO 3: De opgraving

Moeilijkheidsgraad Beste leerling, De navolgende oefening (opdracht) is moeilijk. Het is dan ook niet de bedoeling dat je je in de opdracht verliest. Het doel is nadenken over en je gedachten op papier zetten. Zo kan je je verplaatsen in het feitelijke werk van de archeoloog in het veld. Bedenk wat mogelijk (waar je rekening mee moet houden) is en wat mogelijk niet!

Kies een opgravings-“soort” Bepaal waar je een opgraving wilt houden Neem een kaart en bepaal een locatie Vraag je dan af hoe deze opgraving feitelijk in haar zou moeten gaan Welke gereedschappen, machines, faciliteiten zou je moeten gebruiken? Tegen wat voor problemen zou je aan kunnen lopen? Zoek in hetzelfde gebied een feitelijke opgraving op Schrijf hier een ¼ A4 over met nadruk op de gebruikte opgravingstechnieken

Vorm van verslag In een word document Duidelijke structuur Plaatjes Vermeld waar je wat vandaan hebt (bronvermelding)