STADIUM 1STADIUM 2STADIUM 3STADIUM 4 aandacht beheerst aandacht verspreid aandacht getrokken en vastgehouden aandacht gevangen pathos
De zuigkracht van de computer 1. Geef voorbeelden van een nog grotere technologische zuigkracht dan een interactief computerprogramma. 2. Geef een voorbeeld van een concurrerende zuigkracht buiten de ICT; welke is groter en waarom. 3. Geef voorbeelden van de verslavende kracht van ICT op basis van de technische hoogstandjes van de computer. 4. Geef voorbeelden van de verslavende kracht van ICT op basis van geautomatiseerde arbeids- c.q. maatschappelijke processen. Is dit een ander soort verslaving als vermeld bij opgave 2? Hoe weersta je de zuigkracht van de technologie, in het bijzonder de ICT 5. Wat heeft op jou de grootste aantrekkingskracht een slimheidsspelletje, een geheugenspelletje of een behendigheidsspelletje? Verklaar je keuze. 6. De essentiële vraag is hier: “wie is de baas”, wij of dat wat wij hebben geschapen (pygmalion effect). Hoe worden wij weer de baas?