The Making of VU-Life 2 Team VUgame. Het team [Insert photo here] [Insert photo here]

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
9 oktober 2012 Kick off Centrum Duurzaam. Wat technisch mogelijk is Duurzaam doen.
Advertisements

Risicomanagement en Sociale Technologie
eDiViDe: een leerplatform op afstand voor digitaal ontwerp
© Brainport Development, 2014 De kracht van samenwerking 1.
“Investing in your future” Crossborder cooperation programme 2007_2013 part-financed by the European Union (European regional development fund) DNA-Seminar.
20/02/2014 Onderzoek Happy Aging 2 : Persona’s & ’A day in the life’
EMEG lijst: opdracht 12.
Verslag Jaarlijkse Boomplantdag Gehouden op 1 maart ’08 Hendriks Platteland Makelaardij.
1 De rechtenverkenner: een hefboom voor het lokaal sociaal beleid in Vlaanderen Steven Vanackere Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin.
Moderne wetenschappen voor het tweede jaar van de eerste graad
Waarde creatie Van droom naar succesvolle onderneming Bedrijfsfilosofie Overview BV John Baken April 2008 To enrich the world …
Toledo en de resultaten van het onderzoek door IBM Wim Machiels.
E-learning site voor auteurs en cursisten. Krachtig en makkelijk bedienbaar raamwerk voor tekst, multimedia, oefeningen en toetsen. Auteurs maken zelf.
Doelstellingen Gemeente Amsterdam 40% CO2 reductie in 2025 Haalbaarheidsonderzoek gezamenlijke WKO PC Hoofthuis, Magna Plaza & De Nieuwe Kerk.
Vorm geven aan het onderwijs van de toekomst
Integreren van onderzoek in onderwijs
Leren programmeren door spelletjes te maken
Research & Development 1 Tom Heskes Voorjaar 2006.
Wiki: Medmec04 les 4(week 6)Engagement The game called life
Graphics & Virtual Reality Inf Keuzevak 2011/2012.
BuE-natraject bij het Agentschap voor Onderwijsdiensten.
Modelleren Steve Stomp VU Masterclass Game Development maart 2006.
Inleiding (Casper) Projectopdracht (Sander) Game Concept (Jonathan & Melvin) Uitbreidingsmogelijkheden (Alvin & Gabriël) Lesmateriaal (Casper & Sander)
Verbinding opleiding en praktijk
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
DU project Ontwerpgericht Onderzoek Subtitels: Verbinden van Onderwijs en Onderzoek; Praktijkgericht Ontwerponderzoek Review 23 oktober 2006 Review 23.
SID-IN als keuzeactiviteit
MethodsofDevelopment. Disclaimer De game industrie is geen technologische industrie, maar een entertainment industrie met een technologisch component.
Terugkoppeling OLB Collegagroep zorg Valérie De Smet 16/1/2014.
LUNCHSEMINAR Grassroots bij de TU Delft Sofia Dopper Projectleider Grassrootsproject TU Delft 10 mei 2007.
Cliënt- en Familieperspectief
Inleiding senior games BSI dag 27 mei % Nederlandse bevolking 50 plus.
Presentatie projectgroep Inleiding Duurzaam Bouwen
Met het oog op de toekomst
Herlancering educatieve website
TECHNIEK OP SCHOOL IN DE 21 STE EEUW SYNERGIE PROJECT BC2000 Presentatie samenwerking Buninessclub 2000.
Video in het onderwijs 9 maart Doel workshop Op weg helpen en ondersteunen bij gebruik van video in eigen onderwijs Nieuwe ideeën opdoen Inzicht.
Gemeente Rotterdam Xandra de Vroom Jeugd, Onderwijs en Samenleving 8 december 2009 Denken Voelen Doen. Het subsidiekader.
PROJECT KEUZEPROCESSEN
Los Cachorros Presentatie 2012 Alanya Santa Cruz.
Inhoud bespreking 1.Voorstelling 2.Sectorspecifiek cijfermateriaal – Belang van de cijfers – Aanpak en inventarisatie – Presentatie cijfers.
Twitter: #webarchiveringNL WiFi: Beeld en Geluid.
Wat is een IKC? Samenhangende voorziening met onderwijs, opvang en zorg voor kinderen en heeft de volgende kenmerken: Eén visie Het kind van 0-12 jaar.
Project voor weduw vrouwen in West-Kenia, Majengo, Vihiga County. Een project ondersteunt door “Vrouwen voor Vrouwen” in samenwerking met “Fair Creations.
Welkom. Programma Welkom Keynote Debat Project-resultaten Lunch Workshop 1,2,3 Slot Receptie.
Workshop eTwinning Schoolpartnerschappen in Europa.
Half-Life 2 Modding Anthony Agustin VU Masterclass Game Development maart 2006.
Minisymposium Labs on Line afsluiting project e-Xperimenteren+ 1 december 2006.
Modding Unreal Tournament Valentijn Geirnaert
Professionele software-ontwikkeling
De geschiedenis van videogames Niels Rietkerk VU Masterclass Game Development maart 2006.
Game till you shop Team 2 Joep Voorn Mike van Rossum
Game development. Inhoud Inhoudsopgaven Wat is gamedevelopment? Proces gamedevelopment Welke beroepen vallen onder gamedevelopment? Wat is de toekomst.
VU Masterclass Game Development maart 2006 Masterclass Game Development Practicum Kin Hung Cheng.
Project Rewind Team negen Onze game Maak een game over het opraken van grondstoffen.
Hogeschool van Amsterdam - Interactieve Media – Internet Development – Jochem Meuwese - -
Kick-off Utrecht Zuid POVO Onderwijs Transparant.
Doel Inzicht verkrijgen in de bruikbaarheid van de WHODAS voor het op betekenisvolle en betrouwbare wijze evalueren van behandeling en behandelbeloop van.
Project ELLES samen naar een Blended Learning Lab
Het Virtuele Rollenspel Een kosteneffectieve manier om de Kwaliteit van het Onderwijs te verhogen? Presentatie voor:Conferentie “Durf te Leren”, WGV Zorg.
Getting Practical in Nederland BRSP, 19 maart 2011 Jan Jaap Wietsma Henk Pol Introductie Kennismaking (teaser): Henk Implementatie en financiering: Jan.
Hoe maak je een goede educatieve game??? Van een educatieve game leer je iets!!!! Gebruik gamemaker.
Bedrijven en kennisinstellingen: doen waar je goed in bent! Louise van Weerden Lector “SMEs in International Business” Saxion Veenendaal, 28 januari seminar.
Wist u dat? ons cluster al jaren meer formatie krijgt dan waar we recht op hebben (1 : 25)… de krimp al een paar jaar gaande is… we ieder jaar maanden.
Bovenbouw VMBO Het Montessori Vaklyceum is onderdeel van het Uitdagend VMBO onderwijs.
Gameprogrammeren: Platform-games
Science2Design4Society Wat is … DesignLab? Het DesignLab is een platform voor multidisciplinaire samenwerking, innovatie en creativiteit, waar ‘design.
MVJA_27/09/2001_CC ICT-Platform EUR.
Presentatie onderzoek Sociaal Pionieren in Oldambt
Van zorgen voor naar zorgen dat…
Transcript van de presentatie:

The Making of VU-Life 2 Team VUgame

Het team [Insert photo here] [Insert photo here]

Het begin In het voorjaar van 2005 begon het VUgame project; In het voorjaar van 2005 begon het VUgame project; Half-Life 2 gekozen als platform Half-Life 2 gekozen als platform Geen ervaring met deze technologie Geen ervaring met deze technologie Verschillende disciplines nodig Verschillende disciplines nodig

Doelstellingen Een game maken met de Half-Life 2 engine; Een game maken met de Half-Life 2 engine; Het ontwikkelen van materiaal voor een Masterclass; Het ontwikkelen van materiaal voor een Masterclass;

Ideeën voor game Tikkertje Tikkertje Trefbal Trefbal Escape the room Escape the room Adventure Adventure Informatiebrochure Informatiebrochure

Keuze Haalbaarheid van ideeën Haalbaarheid van ideeën Keuze voor informatiebrochure vanwege: Keuze voor informatiebrochure vanwege: Informatieve karakterInformatieve karakter Vriendelijke omgevingVriendelijke omgeving Eenvoudig van opzetEenvoudig van opzet

Invulling Masterclass Voor beginners Voor beginners Template level Template level Texture manipulatie Texture manipulatie Handleiding Handleiding

Tijdslijn 8 maart 2006: Eerste Masterclass Game Development 8 maart 2006: Eerste Masterclass Game Development Toekomst 2012: Academische geloofwaardigheid Game Development Toekomst 2012: Academische geloofwaardigheid Game Development Toekomst 2014: VU heeft als enige een topstudie Game Development Toekomst 2014: VU heeft als enige een topstudie Game Development Toekomst 2025: Uniforme toepasbaarheid van game technologie in het onderwijs Toekomst 2025: Uniforme toepasbaarheid van game technologie in het onderwijs